שומרונים. צילום: אורי אורחוף
שומרונים. צילום: אורי אורחוף

בצל המגבלות: כמה שומרונים השתתפו בתפילה שנערכה בחולון?

שכנים דיווחו על התקהלות בניגוד להנחיות משרד הבריאות ואילו השומרונים מכחישים.המשטרה: "האירוע התקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 23.4.20 15:18

אמש (רביעי) התקיימה תפילה חגיגית בבתי הכנסת של השכונה. תושבים מהאזור טענו כי כי התפילות בבתי הכנסת כללו בתוכן עשרות רבות של משתתפים, זאת בניגוד להוראות משרד הבריאות. ואילו בעדה טוענים כי כל התפילות התקיימו על פי צו הבריאות. אולם במשטרה מבהירים כי לשומרונים התאפשר לקיים את האירוע על פי הנחיות צו הבריאות, המאפשרות התכנסות של 19 איש במרחק של שני מטרים זה מזה.

היום מציינים בני העדה השומרונית את ראש חודש ניסן – מועד לציון ראש השנה על פי המסורת. במסגרת ציון ראש השנה מתקיימות תפילות וקריאה בספרי התורה בהשתתפות בני העדה. יחד עם זאת, בשבועות האחרונים חלו מגבלות על פעילות בתי התפילה, כאשר במוצאי השבת האחרונה הותרו תפילות בשטחים פתוחים עד 19 משתתפים.



ל"השקמה חולון" נודע כי אמש התקיימה תפילה של בני העדה השומרונית לציון ראש חודש ניסן. בהודעה שהופצה בין תושבי השכונה הוזמן הציבור להגיע אל התפילה אשר החלה בשעה 18:00, כשאר במסגרתה הוצאו ספרי תורה.

לטענת תושבים מהאזור נצפתה התקהלות בתוך בתי הכנסת של השכונה ומחוץ להם. "ראינו עשרות אנשים מתאספים במקום אחד שאינו גדול במיוחד, בבית הכנסת הגדול של השכונה. בבית הכנסת הקטן היו מעל 50 איש", טוענים תושבים מהסביבה.

לעומת זאת, בעדה השומרונית דוחים את הטענה ועומדים על כך שהתפילות התקיימו על פי הנהלים שהכתיב משרד הבריאות. "אנחנו קיימנו את התפילות בשתי קבוצות של 19 איש שעמדו בשתי נקודות שונות בחוץ. לפני כן היו מספר אנשים שנכנסו אל בית הכנסת כדי להוציא את ספרי התורה. הכל בכפוף לנהלים של משרד הבריאות", מסר גורם בעדה.

ממשטרת ישראל נמסר כי האירוע אושר על פי תקנות משרד הבריאות, המאפשרות את קיום האירוע תחת מגבלות.

תגובות

2 תגובות
  1. תושב מעלות

    זה לא חדש שהשומרונים שמים פס. חושבים שהם חסינים מהקורונה. אני משקיף מידי ערב מהמרפסת על שכונת השומרונים וגם בימי שבת ורואה את ההתקהלויות והזילזול. מה שהיה אתמול זה ביזיון וציפצוף על החוק והפרת סעיף בריאות העם בפרהסיה.! אני בעצמי התקשרתי כמה םעמים למשטרה אך לצערי הם לא הגיעו.

  2. 1

    מי התלוננו בטח תושבי מעלות
    סתם אנשים מתוסכלים ששונאים את השומרונים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר