חולון במקום השלישי בישראל בשיעור המובטלים ביחס לגודל האוכלוסייה

אלפי שיחות ופניות מדי יום, עלייה במספר מקבלי הבטחת הכנסה ומצוקה בקרב האוכלוסייה הסיעודית. מנהלת סניף הביטוח הלאומי בחולון, עו"ד אתי רענן-עזר: "זה צונאמי ענק שלא ברור מתי יסתיים"

פורסם בתאריך: 24.4.20 09:42

21 אחוז מתושבי חולון בגילאי תעסוקה הם מפוטרים דורשי עבודה או כאלה שהוצאו לחל"ת ולא ברור אם יחזרו לעבודה בתוך המשבר הנוכחי. מדובר ב-23,951 תושבים מחולון, שמוצבת במקום השלישי בישראל בשיעור האבטלה ביחס לגודל האוכלוסייה.

מעל חולון ניצבת אילת, עם 13,224 מובטלים, המהווים 31 אחוז מכלל התושבים בגילאי העבודה ויפו (שנמדדת בנפרד מתל אביב) עם 11,778 איש שהם 22 אחוז מסך התושבים בגילאי העבודה.

בסניף הביטוח הלאומי בחולון אותו מנהלת עו"ד אתי רענן-עזר, נמצאים כבר כמעט חודשיים במצב חירום. כל 75 העובדים בסניף, מתוך 85 תקנים, עובדים מסביב לשעון, כדי לטפל בעשרות אלפי הפניות שמגיעות מדי יום.



"זה צונאמי ענק שלא ברור מתי יסתיים, אבל אנחנו כאן עם מלוא הרגישות, האחריות והרצון לעזור לכל תושב שפונה אלינו במצוקה הגדולה שנוצרה", אומרת רענן-עזר. היא מתפנה לשוחח עם "השקמה חולון" רק בשעה 21:40 בערב, השעה שבה יצאה מהסניף בדרכה הביתה.

עו"ד אתי רענן-עזר

"מרגע תחילת המשבר, התבררה לנו הקטסטרופה והתחלנו לעבוד בלי עצירה, מנוחה, הפסקה", היא מוסיפה, "כל אחת ואחד מהעובדים שלי הם נבחרת לוחמת, אנשים שכבר חודשיים יוצאים מהבית ומגיעים לסניף בשעת בוקר מוקדמת, עוזבים ילדים ומשפחות ומסיימים את יום העבודה בשעות מאוחרות, לפעמים אחרי חצות. אין תלונה, אין עייפות, אין מצב של התפרקות או דכדוך. כולם עם מלוא המנועים קדימה, יודעים עד כמה העבודה שלהם חשובה לקיומם של עשרות אלפי תושבי העיר. כולנו כאן חדורי רוח לחימה שאי אפשר לתאר אותה".

גם בסניף הביטוח הלאומי בחולון אנשי הצוות מתמודדים עם מקרים מאוד לא פשוטים של התושבים שאיבדו את פרנסתם, של העסקים שקרסו, של מצוקה כלכלית קשה ובעיקר בחגים.

רענן-עזר מציינת כי סניף חולון טיפל כבר בכמעט 60 אחוז מהפניות. הנהלת הביטוח הלאומי הארצית החליטה כי סניף חולון ישמש כסניף פיילוט לפעילות של רובוט מחשב שמטפל בחלק מהפניות.

"הטיפול בדורשי העבודה, המפוטרים והיוצאים לחל"ת הוא העיקרי, אבל יש תחומים נוספים שדורשים טיפול מידי, כמו למשל האוכלוסייה סיעודית, אנשים עם צרכים מיוחדים ושלל בעיות", מסבירה רענן-עזר, "בחולון גרים 8,000 תושבים שהם סיעודיים ואצל רבים התגלו בעיות עם המטפלים והמטפלות. טיפלנו המקרים האלה מידית ולא השארנו בעיה אחת ללא פתרון. כולם קיבלו מענה מסביב לשעון כי זו חובתנו".

בנוסף, מתברר כי בעקבות המשבר חל גידול ניכר בדרישות התושבים למענקי הבטחת הכנסה בימים אלה. "נכון להיום וברור שזה בגלל המצב, חל גידול של יותר מ-200 אחוז בקרב תושבי חולון בגילאי עבודה כדורשי הבטחת הכנסה. זה מספר עצום" אומרת רענן-עזר, "למעשה יש כאן מצב שרבים מהתושבים בגילאי העבודה דורשים הבטחת הכנסה ודמי אבטלה ושוב גם כאן, מדובר במספר עצום".

מבחינת עומס העבודה, אתי מספרת כי בנוסף לטיפול בעשרות אלפי הפניות, עובדי הסניף בסיוע עובדי מטה הביטוח הלאומי עונים ליותר מ-1,500 שיחות טלפון מדי יום וליותר מ-1,300 פניות יומיות באמצעות אתר האינטרנט. "אלה מספרים מטורפים", אומרת רענן-עזר, "זה מסביר את המצוקה הגדולה של התושבים ואנחנו כאן, עונים, מסבירים, אין מנוחה ואין הנחה".

למרות זאת ועל אף העומס במסגרת הטיפול באוכלוסייה הקשישה בעיר, יזמה רענן-עזר פרויקט קהילתי יחד עם רשת קהילה ופנאי בעיר, במסגרתו מתקשרים עובדי הסניף לקשישים, משוחחים איתם ובודקים מה מצבם והאם הם זקוקים לסיוע.

"זו חובה מוסרית למען האוכלוסייה של קשישי העיר. אנחנו כאן בכל ימות השנה עבורם וגם עכשיו בתקופת הלחץ – אנו ממשיכים להיות בקשר איתם, ביוזמתנו", אומרת רענן-עזר, "הביטוח הלאומי בכל רחבי הארץ מגויס כולו לטיפול במצב ואף אחד לא מחפש להבין מתי זה יסתיים. זו המציאות הקשה ואנחנו כאן בחוד החנית, למען התושבים.

"אלה לא סיסמאות, זו המציאות. אני מאוד מעריכה את המנהלות והמנהלים שלי. הם נותנים את כל כולם בלי לאות", מוסיפה רענן-עזר, "לבי יוצא אליהם, כשאני יודעת שעובדת שלי השאירה בבית שלושה ילדים קטנים כדי לבוא לסניף ולעבוד כאן. זה אולי לא מובן מאליו אבל אצל העובדים שלי – זה ברור. ככה המצב אצלנו מאז החלה הקטסטרופה הזו. אנחנו נמשיך לתת את כל המאמצים והרצון ואני בטוחה שהימים הקשים האלה יעברו, ונחזור לשגרה הכי מהר שאפשר".

מפגש זום עם המשפחות השכולות

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה, יזמה רענן-עזר יחד עם יו"ר ארגון נפגעי פעולות האיבה עו"ד רועי כהן, מפגש זום עם בני המשפחות השכולות שיתקיים ביום ראשון הקרוב 26 באפריל בשעה 17:00 אחר הצהריים.

בהזמנה שנשלחה לבני המשפחות לקראת האירוע, נכתב כי, "שנה חלפה ושוב אנו מצויים בפתח יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות איבה. השנה, לנוכח מצב החירום בשל מצב הקורונה, אנחנו רוצים לחבק אתכן משפחות יקרות מרחוק. ביוזמה משותפת של הביטוח לאומי סניף חולון וארגון נפגעי פעולות איבה – נקיים מפגש משותף בזום מפגש לחיבוק גם ברגעים קשים אלה, להבנה וסולידריות ביחד".

בני המשפחות יקבלו אישית קישור למפגש הזום, ותתארח בו הזמרת והיוצרת, בת אל טננבאום. "הביטוח לאומי ועובדיו איתכם מעת האסון האישי הכבד שפקד אתכן, וימשיך לסייע וללוות אתכן במתן מענה למצוקות, למכאובים ולצלקות שהפכו בין רגע לנחלתכן. אנו מחכים ומצפים לראותכן", כתבה עו"ד רענן עזר לבני המשפחות.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר