גל בסון ז"ל

"'גל נהרג': שתי מילים וחיים שלמים שלא יהיו עוד" I צפו:

שלושה חודשים לפני שחרורו נהרג גל בסון במבצע צוק איתן. ימים ספורים לפני מותו, הספיק לשלוח הודעה לאחיו

פורסם בתאריך: 27.4.20 17:43

"שמור על עצמך אחי, בלי שטויות. אוהב אותך״. זו ההודעה האחרונה ששלח גל בסון ז"ל לאחיו בן, מספר ימים לפני שנהרג במבצע צוק איתן. "כמה ימים אחרי שקיבלתי את ההודעה מגל, הסמ"פ העיר אותי בבוקר, ופשוט אמר לי: 'אחיך הקטן, גל, נהרג אתמול במהלך מבצע בצפון הרצועה'. הוא דאג לי ובסוף הוא נהרג. אין מילים שיכולות לתאר את הרגע הזה שכואב לך פיזית מבפנים, ותאמין לי, יש משהו מאוד דפוק במציאות שבה בתי קברות מלאים בילדים בני 20", אומר האח בן, ששירת באותה העת כחייל מילואים בעזה.



סמ"ר גל בסון שירת כלוחם בחיל ההנדסה. הוא נהרג ב- 25.7.2014, שלושה חודשים בלבד לפני שחרורו משירות הסדיר במהלך פעילות מבצעית בצפון רצועת עזה במבצע צוק איתן. על הצוות של גל הוטלה משימה לפתוח ציר באזור בית חנון. גל התנדב לצאת למשימה עם עוד שני חיילים. שניות אחדות מהרגע שהתמקמו, נורה לעברם טיל נ"ט שפגע בהם. גל נהרג במקום. בן 21 במותו. הוא הותיר אחריו הורים, פנינה ואלי, ושני אחים.

לאחר מותו נכתב לזכרו ספר ההנצחה. את הספר ערכה אלמוג חטלמן בת זוגו של גל. בספר שהועלה לרשת, מתארת אמו של גל, פנינה, את הרגעים הקשים שבהם קיבלה את הבשורה על מותו של בנה.

"אני חוזרת לאותה שבת נוראית, משחזרת את דבריו של קצין העיר ושתי המילים מהדהדות בראשי שוב ושוב: 'גל נהרג'. שתי מילים וחיים שלמים שלא יהיו עוד, שתי מילים ולב שנשבר ולעולם לא ישוב להיות שלם", כותבת פנינה, "אני זוכרת שקיוויתי שאולי זו טעות אך נדנוד ראשו של קצין העיר העיד כי זו לא טעות. רציתי מיד לדעת איך זה קרה. הרי אמרת לי כל הזמן ש'הכל בסדר ואין מה לדאוג', ואני רואה את בן נכנס הביתה לאחר שלושה שבועות בשטחי כינוס, סימני בכי על פניו הנפולות, פנים שאמרו שהנורא מכל קרה".

תגובות

תגובה אחת
  1. צ.ח

    יהי זכרו ברוך. זוכרת את היום הזה, זוכרת שראיתי המוני אנשים מגיעים אל הבית לנחם את המשפחה. אין עצב גדול מזה!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר