טווסים בפינת החי בחולון
טווסים בפינת החי בחולון

בעקבות תלונות התושבים: פונו טווסים ותרנגולים מפינת החי

תושבים מנווה ארזים המתגוררים בסמוך לפינת החי, מתלוננים על מטרדי רעש וריח. העירייה: "המקום לא עומד בפני סגירה"

פורסם בתאריך: 3.5.20 17:18

אין כמעט תושב בחולון שאינו מכיר את פינת החי בחולון, המוקמת ברחוב פרופסור שור בשכונת נווה ארזים. כאשר אפשר להביט על בעלי החיים מבחוץ וניתן גם להיכנס פנימה – תמורת תשלום סמלי. אולם כעת עולה השאלה האם פינת החי בדרך להתפרק, זאת לאחר שהחל פינוי של מספר בעלי החיים, בעקבות תלונות שהגיעו מצד התושבים.

ל"השקמה חולון" נודע כי לפני כחודש, בשעת בוקר מוקדמת הגיע לפינת החי צוות עובדים במטרה להוציא מהמקום את הטווסים והתרנגולים. זאת, כך לטענת גורמים שמכירים את הפרטים לאחר תלונות ופניות של שכנים על מטרדי רעש.

"יש שכנים ותושבים רבים שתומכים במקום ונהנים לבקר ולבלות בפינת החי שעות רבות עם הילדים והנכדים." אומר פעיל למען בעלי חיים בעיר. "אנחנו, אוהבי בעלי החיים, מבקשים להגן על הטווסים שהם חיות מוגנות לפי החוק. אנחנו מבקשים מכל המבקרים הרבים ששותפים לאהבת בעלי החיים ומבקשים שפינת החי תמשיך לפעול עם הטווסים, התרנגולים, הברווזים וכל החיות שכאן, לסייע לנו".

"על תושבי השכונה להתרגל לקיומה של הפינה כפי שמתרגלים לגור ליד בתי הספר, מגרשי משחקים ציבוריים או גינות ציבוריות. למרות אי הנוחות לפעמים, חשוב ללמוד להכיר ולהוקיר את בעלי החיים וחובה להגן על פינת החי שהיא חלק מפואר בעירנו", הוא מוסיף.

פעילותה של פינת החי עוררה לא פעם סערה ציבורית בעיר. כך, למשל, לפני כעשר שנים חבר המועצה לשעבר, עמוס ירושלמי המתגורר בשכונה, פנה לראש העירייה בישיבת המועצה וסיפר כי החיות שבה יוצרות מטרדי רעש וריחות שפוגעים באיכות חיים של התושבים. "אני אמנם אוהב את פינת הליטוף אבל בקיץ, הריח מפריע מאוד לתושבי הסביבה. זה לא מקום להקים בו פינת ליטוף", כך טען.

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בטיעונים שאינם נכונים. נלקחו מהמקום תרנגול אחד שכלל לא שייך לפינת חי בחולון וטווס זכר צעיר אחד, למניעת מפגע רעש. לצערנו, יש תושבים שמשליכים תרנגולים במקום ולכן – יש צורך לפנותם. המקום בשום פנים ואופן אינו עומד בפני סגירה וממש לא לקחו את כל הטווסים. כולם במקום וניתן לראותם. קיים תכנון להוציא עוד שלושה טווסים זכרים צעירים בהמשך, על מנת להפחית מפגעי רעש וקטטות בין הזכר הראשי לצאצאים הזכרים שלו".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר