אוכל
צילום אילוסטרציה: Alexander Raths / shutterstock.com

צרכנות קהילתית: החקלאים שנתקעו עם הסחורה מגיעים לחולון

החקלאים, שנפגעו גם הם ממשבר הקורונה, מגיעים לאירועי מכירה בשכונות העיר

פורסם בתאריך: 4.5.20 18:38

מאז החל משבר הקורונה, חלקים רבים במשק הישראלי נפגעו, בהם גם מגדלי הירקות וחקלאי ישראל, זאת לאחר שענף המסעדות והמלונות קרס. על מנת לעזור לחקלאים, קמה בשבועות האחרונים יוזמה של תושבים רבים בישראל לשווק את הפרות והירקות ברחבות הערים, ממש מתחת לבתים. זאת, על מנת לתמוך בענף החקלאות הישראלי. מאז, התקיימו כמה אירועי מכירה שנחלו הצלחה רבה.



מחר (שלישי) בשעה 18:00 צפוי להתקיים אירוע מכירה חגיגי של ירקות ברחוב השומר שבשכונת אנגרובנק. באירוע צפויים להימכר לימונים, ארטישוקים, בצלים וכרובים אדומים, כולם תוצרת כחול לבן.

הפגיעה בענף החקלאות בישראל נעוצה מהסיבה כי חלק ניכר מהירקות משווקים אל בתי המלון והמסעדות. אולם בעקבות משבר הקורונה, נותרו החקלאים תקועים עם סחורה טרייה. בעקבות כך, קמה בשבועות האחרונים יוזמה לשיווק הירקות בתוך רחובות הערים, ישירות אל התושבים, ללא תיווך של רשתות הקמעונות.

"בתקופה הזו של הקורונה הרבה חקלאים נתקעו עם סחורה כי אין מסעדות ובתי מלון. אז החלטנו להתגייס לטובתם", מסר אביב מלמד, ממארגני היזמה ומוסיף: "נעמה גמליאל משכונת אנגרובנק ארגנה את הרעיון ולאחר שזה הצליח זה החל להתפשט ברחבי העיר. אתה מקבל סחורה שעכשיו נקטפה שהיא גם טרייה, וזה כחול לבן. כעת הם כמעט כל יום הם מגיעים לפה. עכשיו כשיש מליון מובטלים, כולם בבית ולכן הרבה אנשים מגיעים".

מלמד מציין כי בעקבות ההצלחה של המיזם, מדי שבוע מגיעה משאית של חקלאים אל העיר ומשווקת ירקות ופרות באופן ישיר אל התושבים. כיום המיזם מונה בתוכו מספר קבוצות וואטצפ אשר מונות יחדיו כאלף חברים.



"יש כמה קבוצת וואטסאפ בחולון שנוצרו עבור תמיכה בחקלאים והן 'מהשדה לעיר' ו'חולון עזרים לחקלאים'. אני בתחום שלי מנהל דיגיטל אז ניסיתי לרתום את הכישורים שלי כדי להפיץ את זה כמה שיותר. פתחנו כמה קבוצות וואטסאפ שמונות כבר יותר מ-1,000 אנשים. בכל פעם אנחנו קוראים לחקלאי שיגע עם הסחורה הטרייה שלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר