מזג האוויר בחולון: גל חום קיצוני וממושך בדרך לאזור

השירות המטאורולוגי פרסם הודעת אזהרה על גל חום קיצוני, ובמד"א יצאו בשורת הנחיות. מה מחכה לכם בימים הקרובים?

פורסם בתאריך: 13.5.20 18:33

גל חום קיצוני וממושך צפוי להגיע אל האזור החל מיום שישי ועד לסוף השבוע הבא, שבו יירשמו טמפרטורות גבוהות, בין 35 ל-40 מעלות, אשר טרם נמדדו מתחילת השנה. קיצוניותו של גל החום לא מתאפיינת במידות החום הגבוהות דווקא, אלא ברצף הימים הארוך יחסית שעל פניו הוא יימשך – כשבוע לפחות.



השירות המטאורולוגי פרסם הודעת אזהרה ובה התרעה מיוחדת על גל חום קיצוני המלווה באוויר חם ויבש אשר צפוי להתחיל ביום שישי (15.5) בשעות הצהריים. על פי ההתרעה גל החום יימשך לפחות עד יום רביעי של השבוע הבא, וגם לאחריו ימשיכו להימדד טמפרטורות גבוהות באזור.

בחולון מידות החום צפויות מחר להגיע בשעות הצהריים ל-28 מעלות, ולטפס במעלה נוספת ביום שישי. החל משעות אחר הצהריים עתיד להיכנס אוויר חם לאזור, שיביא לעלייה ניכרת במידות החום עד לטמפרטורה של 36 מעלות שתימדד בצהריי יום שבת.

ביום ראשון צפויה עלייה נוספת במידות החום כאשר בחולון צפויות להימדד 38 מעלות בצל. אומנם בימים שלאחר מכן צפויה ירידה של מעלה עד שתיים, אך עדיין ייעשה חם. בכל שאר הימים שעד לקצה טווח התחזית יהיו הטמפרטורות מעל 30 מעלות.

מדובר באירוע החום המשמעותי הראשון מתחילת השנה. זאת, לאחר שרק בשבוע שעבר ירדו גשמים ברחבי הארץ ואף נרשמה עלייה נוספת במפלס מי הכינרת שהגיע ל-10 סנטימטרים בלבד מתחת לקו האדום העליון.

במד"א נערכים לגל החום הקיצוני, ומזהירים מפני התייבשות, תשישות, עילפון ופגיעות נוספות. במד"א מזהירים מפני מקרי שכחה של ילדים במכוניות, העלולים להסתיים במוות, ומציינים כי עשרות ילדים ופעוטות מתו בעשור האחרון, לאחר שנשכחו ברכבים נעולים.

כמו כן מציינים כי יש להימנע מחשיפה ישירה וממושכת לחום ולשמש ולהימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, בעיקר בקרב אוכלוסיות בסיכון בהם קשישים, נשים בהריון, חולי לב, חולים במחלות ריאה. בנוסף, יש להקפיד על שתיית מים באופן קבוע והימצאות במקומות ממוזגים ומוצלים ככל הניתן. זאת, במקביל לשמירה על הגבלות הקורונה – ריחוק חברתי, מסכה ואיסור התקהלות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "אני פונה לציבור להישמע להמלצות, ולעשות כל שביכולתו על מנת להימנע מפגיעות החום הכבד. אני קורא לציבור לגלות אחריות ולפקוח עין, כדי למנוע את המקרה הטרגי הבא של שכחת ילד במכונית".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר