מרכז יום לקשיש מושבת: "מצבם הנפשי והפיזי של הקשישים בבתים מתדרדר"

"יש זוג שבו לבעל יש דמנציה. הישיבה בבית פשוט דחקה אותו. הוא מאוד מבולבל ואשתו חסרת אונים ואין מי שיעזור להם". בזמן שכולם חוזרים לשגרה הקשישים נשכחו מאחור

פורסם בתאריך: 20.5.20 13:55

בשל משבר הקורונה מרכז יום לקשיש בחולון נאלץ להשבית את הפעילות. המרכז מארגן פעילויות של פנאי וחברה עבור אוכלוסיית הקשישים. כעת מדווחים במרכז על התדרדרות קשה במצב של הקשישים. בתוך כך, קיימו הבוקר (רביעי) אנשי המרכז הפגנת מחאה בכניסה לבניין, בדרישה לקבוע מועד לחזרה לפעילות.

ב-15 במרץ, עם התפרצות גל הקורונה בישראל, נסגר המרכז לפעילות בהוראת משרד הבריאות. מאז שוהים הקשישים בבתיהם כאשר אנשי הצצות של המרכז שומרים איתם על קשר טלפוני. אולם לדברי מנהלת המקום, מיכל מגדסי, מאז שנאסר על הקשישים להגיע אל המרכז, מצבם הנפשי והבריאותי התדרדר.



"השיחות אתם קשות מאוד. המצב הנפשי והפיזי שלהם מדרדר מאוד. לצערי חלקם לא יוכלו לחזור אלינו לפעילות. צרכים להבין שחלקם חולי אלצהיימר שהידרדרו קוגניטיבית", מספרת מגדסי ומוסיפה, "אנחנו פשוט רואים כמה שהמרכז הזה הציל אותם כשהם הגיעו אליו וכמה סגירתו תורמת להתדרדרות שלהם".

"יש משפחה של זוג שלבעל יש דמנציה והוא היה מגיע למרכז חמישה ימים בשבוע. אדם מאוד שמח עם איכות חיים. הישיבה הזו בבית פשוט דחקה אותו", מספרת מטפלת במרכז, "הוא מאוד מבולבל ואשתו חסרת אונים. הקושי הוא גם ההידרדרות הפיזית והנפשית אין להם עזרה והם תקועים בבית יום יום".

"כולם משוועים לחזור לפעילות ולחברה", מוסיפה מגדסי, "מתגעגעים לקימה בבוקר ולשיעורי ההתעמלות. דברים שבאמת מפעילים אותם. זה כמו תרופה בעצם. אנחנו לא יודעים מתי ייתנו לפתוח. לא קיבלנו שום הודעה של תאריך מסוים".

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר