צפוף פה: המרחק בין הבניינים יצטמצם בעקבות תמ"א 38 I צפו:

דיירי הבניין הסמוך לזה שבו מתבצע הפרויקט מודאגים. בעירייה והיזמים מסבירים: הבנייה על פי היתר

פורסם בתאריך: 25.5.20 15:29

בימים אלה מתבצע פרוייקט תמ"א 38 באחד הבניינים שברחוב הגדוד העברי, פינת חנה סנש. לא מדובר בתופעה ייחודית, שכן בשנים האחרונות מתבצעים עשרות פרוייקטים של תמ"א 38 ברחבי העיר. אלא שבמקרה של הפרויקט בחנה סנש, גילו דיירי הבניין הסמוך שעל פי התוכנית המרחק בין הבניינים יצטמצם באופן ניכר.



לטענת דיירי הבניין הסמוך אישור התוכנית במתכונתה הנוכחית פגעה בהם, והם מפנים את טענותיהם לוועדת התכנון שאישרה את התוכנית. כמו כן, מוסיפים הדיירים כי על פי חוקי הבנייה צריך להישמר מרחק של שישה מטרים בין הבניינים. הנחיה שלטענתם הופרה במקרה שלהם.

במכתב שנשלח על ידי אחד הדיירים אל  מהנדסת העיר, מימי פלג, הוסבר כי אישור התכנית הוא בניגוד לסעיף 51א' לחוק התכנון והבנייה. "כתוב במפורש שהמרחק לא יפחת משישה מטרים כאשר המדידה תתבצע בין הקירות החיצוניים. זה החוק בזמן שקניתי את הדירה ואין לשנות חוק זה", כך נטען במכתב.

"התוכנית הזאת כבר מקודמת שש שנים", מסביר אחד הדיירים, "אנחנו מוחים על הכוונה לבנות בצמוד לבניין שלנו בפחות משישה מטרים. זה פוגע בכולנו. פנינו אל העירייה ולא קיבלנו תשובות. קניתי את הדירה כאשר החוק אמר בבירור שאסור לבנות במרחק של פחות משישה מטרים. לא יהיה לנו רווח עם הבניין השני, זה יעשה לנו חושך על הדירות. אני גם איש חולה ומבוגר וזה יפגע בי".

דיירת נוספת מהבניין מצטרפת ואומרת כי היא חוששת מן המצב החדש שיהיה לאחר סיום בניית התמ"א, ומוסיפה: "יהיה צל על כל החלק האחורי של הבניין. זה יעשה חושך לחלק מהדירות. אנחנו חיים כאן עשרות שנים ופתאום יכבו לנו את האור".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "היתר הבנייה שניתן תואם באופן מלא להחלטות של הוועדה המקומית ושל ועדת הערר, ולכן אין כל ממש גם בקביעה כי ההיתר ו/או החלטת הוועדה אינן תקינים. ההיתר ניתן ביום 9/01/2020 לחיזוק ולשיפוץ הבניין הקיים, בין היתר על ידי תוספת קומות ותוספת ממ"דים בגבול המגרש הצדדי – צפוני והקדמי, הכל במסגרת הוראות תמ"א 38".

עוד נמסר כי "ההיתר ניתן לאחר דיון הוועדה המקומית בהתנגדויות (שהוגשו על ידי דיירי הבניין ברחוב הגדוד העברי 3) וכן לאחר שני דיונים שהתקיימו בוועדת הערר בעקבות שני עררים שהוגשו על ידי המתנגדים נגד החלטות הוועדה המקומית".

"לאור מספר הדיונים שהתקיימו הן בוועדה המקומית והן בוועדת הערר של מחוז תל אביב- אין ממש בקביעה כי פניות הדיירים נותרו ללא מענה או התייחסות. יצוין, כי במסגרת החלטת ועדת הערר, התקבל הערר באופן חלקי לעניין מיקום הממ"דים בגבול המגרש הצפוני- מערבי וכן לגבי גובה מגדל הממ"דים הנ"ל, כך שזה יצמצם ככל הניתן את הפגיעה בבניין הסמוך אך עדיין יאפשר את חיזוק הבניין בפני רעידות אדמה, המהווה צורך ומטרה לאומית".



היזם של הפרוייקט, אורן גליעום יזמות ושירותי בנייה בע"מ, מסר בתגובה: "הטענה היא מופרכת. הכל אושר ואושרר על ידי הוועדה המקומית. הבנייה תבוצע על פי היתר שהושג כדין על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובניה חולון. כל קווי הבניין נקבעו כדין. התו הלאומי מחייב הקלות וניתן גם לבנות על קו אפס זאת מפני שיש מצוקת שטח. ניתנות הקלות בתמ"א 38 שאינן ניתנות בבנייה רגילה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר