צילום: Pressmaster / shutterstock.com

מישהו לדבר איתו: בת 78 נותרה בודדה בביתה מתחילת התפשטות הקורונה

"אסור לעזוב את הזקנים. צריכים לדאוג להם ולהיות איתם", סיפרה האישה שרק השבוע זכתה לביקור ממתנדבי סיירת המבודדים בחולון

פורסם בתאריך: 3.6.20 13:18

קשישה בת 78 מחולון נאלצה להעביר את התקופה האחרונה מבודדת בביתה, רחוקה מילדיה ונכדיה, אתם שמרה על קשר טלפוני מצומצם. בימים האחרונים שחר האס ומתנדבי סיירת המבודדים בחולון נענו לעזור לה והגיעו לביתה לארח לה חברה.



הקשישה מתגוררת לבדה בביתה במהלך שש השנים האחרונות, זאת לאחר שהתאלמנה מבעלה. בצעירותה עבדה כספרית בעיר וגידלה בה את ילדיה.

היא אם לשלושה ילדים, סבתה לשמונה נכדים ואף סבתא רבתא לנינה שנולדה לאחרונה. יחד עם זאת היא מספרת כי עם צאצאיה היא כמעט ולא מתראה, ולמעשה מאז החל משבר הקורונה היא לא נפגשה עמם כלל ונשארה בודדה בביתה.

"את הנינה שלי ראיתי רק בתמונות ועדיין לא פגשתי", היא מספרת, "פעם ביום הילדים מתקשרים אליי ושואלים אם אני בסדר. כשהייתי מדברת יותר מדי הבנתי שאני מתעלקת עליהם והייתי מספרת להם שכואב לי. הם היו אומרים לי שיתקשרו אליי יותר מאוחר והיו מוצאים תירוצים בשביל להפסיק את השיחה. באמת אני יותר מדי מתקשרת אבל זה בגלל שהייתי לבד. אין להם הרבה זמן בשביל ויש לי הרגשה רעה".

הקשישה מוסיפה ומספרת כי בשנים האחרונות היא סובלת מבעיות בריאותיות שהכבידו עליה, בהן פריצת דיסק ואסתמה אשר מקשות עליה את השהייה לבד בביתה. "היה לי קשה מאוד בזמן האחרון, התאפקתי שלא להכנס לדיכאון. שחר שלח לי אוכל ומישהו שידבר איתי. אין לי מילים ואני מודה לו", היא אומרת.

לדבריה קיימת בעיה שהדור הצעיר פחות מתעניין בקשישים אשר נשארים לבדם בבתיהם וכך למעשה הם נאלצים להעביר את השנים האחרונות לחייהם. "אסור לעזוב את הזקנים. צריכים לדאוג להם ולהיות איתם. הזקנים מרגישים שרגל אחת שם ורגל פה, יש להם דיכאונות ומחשבות. הם צרכים להעביר את הימים האחרונים שלהם בצורה יפה שיהיה להם יותר כיף וטוב", היא אומרת.



חבר המועצה הנכנס מסיעת צעירים, שחר האס אשר מפעיל את סיירת המתנדבים למען הקשישים הבודדים אומר כי בני הדור הצעיר חייבים לדאוג לקשישים הבודדים בעיר. "אנחנו חייבים לעשות את מירב המאמצים בכדי להבטיח שלכל קשיש ערירי בעיר יהיה מענה, אוזן קשבת וכתף לתמיכה", הוא אומר.

לדבריו אין זה המקרה היחיד, אלא רק אחד מתוך שורה רבה של מקרים נוספים בעיר. "במסגרת סיירת הסיוע שהוקמה על ידי סיעת צעירים חולון בתקופת סגר הקורונה, נחשפנו למקרים רבים בהם קשישים נזקקו למזון, מצרכים, תרופות ולעתים – קשר חברתי אנושי. אנחנו ממשיכים כל העת להפעיל את הסיירת ומזמינים אתכם לקחת בה חלק לטובת רווחת תושבי העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר