מתפלל
צילום: shutterstock.com

מתפללים: מדוע לא נסגר בית הכנסת שבו שהה חולה קורונה?

המתפללים מודאגים, אולם מפעילי בית הכנסת מרגיעים: "פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות"

פורסם בתאריך: 16.6.20 15:15

לפני מספר ימים התגלה כי אחד המתפללים בבית הכנסת של חסידות חב"ד בשכונת ח-300 נדבק בקורונה. המקרה עורר בהלה בקרב כמה מתפללים מבית הכנסת, שטענו כי לא קיבלו הנחיות ברורות באשר לכניסה לבידוד. כמו כן, טענו כי בית הכנסת ממשיך לפעול כרגיל. מנגד, בחב"ד מרגיעים ומוסרים כי פעלו בהתאם להוראות משרד הבריאות.



לבית הכנסת בבית חב"ד שבשכונת ח-300 מגיעים למעלה ממאה מתפללים מדי שבת. במציאות בה לא קיים בית כנסת אחד בשכונה המונה אלפי תושבים, בית חב"ד מהווה את מקום התפילה המרכזי, המשרת את כל תושבי השכונה, ולא פעם ישנו עומס של מתפללים.

בסוף השבוע שעבר (5.6), בעת תפילת ליל שבת, שהה בבית הכנסת מתפלל אשר נמצא חיובי לנגיף הקורונה. הנושא הופץ בקבוצת הוואטסאפ של מתפללי בית הכנסת, כאשר חלק מהם נכנסו לבהלה ותהו כיצד עליהם לנהוג.

על פי פרטי ההודעה, החולה המאומת התיישב באחד השולחנות הצדדיים של חלל בית הכנסת, ובעקבות כך הורה משרד הבריאות לכל מי שבא איתו במגע – להיכנס לבידוד. יחד עם זאת, על שאר המתפללים אשר נכחו בתוך בית הכנסת לא חלה כל מגבלה ובית הכנסת ממשיך לפעול כרגיל. "הם מסרבים לסגור את בית הכנסת והמתפללים מבוהלים", מספרים כמה מתפללים.

בעקבות פניית "השקמה חולון", מבהירים בחב"ד כי הם פועלים במסגרת ההוראות שקיבלו ממשרד הבריאות, לפיהן בית הכנסת יכול להמשיך ולפעול כרגיל, כאשר רק כמה מתפללים ששהו בקרבת החולה – נדרשו להיכנס לבידוד.

הרב ירחמיאל גורליק, ראש בתי חב"ד בחולון, מסר בתגובה: "בית חב"ד פועל בתיאום מלא עם הרשויות ומקפיד על כל נהלי והנחיות משרד הבריאות. לאחר שנודע על חולה קורונה מאומת ששהה בבית הכנסת של בית חב"ד בקריית אילון, ח-300, ההנהלה ערכה יחד עם נציגת משרד הבריאות חקירה מדוקדקת של הזמנים והמקומות בהם שהה החולה. נמצא כי החולה שהה בריחוק חברתי ולא בא במגע קרוב עם יתר המתפללים. יחד עם זאת, הנחה המשרד לעדכן את כל אלו שהיו בקרבת השולחן בו הוא השתמש להיכנס לבידוד. בהתאם לכך, העברנו את הנחיית משרד הבריאות לכל אלו שהיו בקרבתו".

עוד הוסיף כי "משרד הבריאות קבע כי אין לסגור את בית הכנסת וכי ניתן להמשיך בשגרת התפילות, תוך שמירה על הנהלים. בנוסף, בית הכנסת עבר חיטוי ופורסמה הודעה על חידוד הנהלים. בית חב"ד ממשיך לעמוד לשירות הציבור, בשגרה ובעתים מיוחדים, תוך הקפדה על כל הכללים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר