צילום: Monster e / shutterstock.com
צילום: Monster e / shutterstock.com

משבר הקורונה: אם חד הורית הסתבכה עם השוק האפור לאחר שפוטרה

עם חובות לבעל הדירה, יחד עם הריבית הגבוהה מהשוק האפור, האם שמגדלת שלושה ילדים, לא מצליחה לצאת מהמצב הסבוך אליו נקלעה

פורסם בתאריך: 17.6.20 12:49

אם חד הורית לשלושה ילדים עלולה להיזרק לרחוב. האם שפוטרה בעקבות משבר הקורונה נקלעה למצוקה כלכלית והסתבכה עם השוק האפור, לאחר שבאין ברירה פנתה לקבלת הלוואה שתסייע לה לשרוד כלכלית. כעת, היא עלולה להיזרק רחוב לאחר שלא עמדה בתשלומי דמי השכירות, ובנוסף עליה להחזיר כ-7,000 שקל למלווים מהשוק האפור.



סיפור חייה של האישה אינו פשוט. לפני שהתגרשה סבלה מאלימות קשה מצד בעלה ואבי ילדיה. "סבלתי מאלימות פיזית וכלכלית. התקפי האלימות סביבי לא פסקו", היא מספרת, "כשחיינו יחד היו מכות עם אלת בייסבול ואגרופים. אחר כך הייתי מספר חודשים במקלט לנשים מוכות. יום אחד הוא נכנס דרך חלון הבית אל תוך חדר השינה. הוא אמר לי שהיה לי מזל שהילד הקטן שלנו ישן לצידי, אחרת הייתי מוצאת את עצמי בתוך שלולית דם. העובדת הסוציאלית פינתה אותי מיד למקלט".

בהמשך, לאחר גירושיה עברה להתגורר בדירה שכורה לא רחוק מביתה של אמה. בשנים האחרונות עבדה בעבודות מזדמנות, יחד עם דמי המזונות וסיוע בשכר הדירה, הצליחה לשרוד עם שלושת ילדיה, בגילאי 17, תשע ושלוש. אולם לפני שלושה חודשים, מאז פרוץ משבר הקורונה המצב הורע. האישה שעבדה באמצעות קבלן במוסד חינוכי – פוטרה מעבודתה. החובות הצטברו והיא לא הצליחה לעמוד בדמי השכירות. בנוסף, התברר לה שאינה זכאית להתגורר בדירה השייכת לדיור הציבורי שבה חיה אמה.

"אני גרה בשכירות ומשלמת 5,000 שקל שכר דירה. אני מקבלת סיוע ממשרד השיכון של 2,500 שקל. רוב דמי המזונות שאני מקבלת הולכים על השכירות. אני לא עובדת כרגע בגלל הקורונה וצברתי חוב של 5,500 שקל".

בעקבות המצוקה הכלכלית היא פנתה לשוק האפור. אלא שכעת אין באפשרותה לשלם את החוב שצבר ריבית גבוהה שממשיכה לעלות. "כל חודש עולה הריבית והם שואלים אותי מה קורה עם זה, הם מלחיצים. מבחינתם כל חודש מעלים לי את הריבית ואם אני לא אעצור זה רק יגדל. גם בעל הדירה הצליח לשרוד חודש אחד בלי שכר דירה. אבל עכשיו אני בדדך לפינוי וכולנו ניזרק לרחוב".



"הבן הגדול שלי מפחד עליי ועל מצבי הבריאותי", היא מוסיפה, "הוא ילד ערני והוא חרד מהיום שיראו אותו חי בקרטונים ברחוב. אמרתי לו שכל עוד שאני חיה, זה לא יקרה. אני לא רוצה להיזרק לרחוב. אני רוצה שהילדים שלי יצליחו בחיים ולא רוצה להרוס להם".

לדבריה, היא ניסתה להלחם לקבל דיור ציבורי, אולם בגלל שהיא מקבלת תשלומי מזונות, משרד השיכון לא מכיר בה כזכאית. בעבר גרו האישה ולדיה בדירת אמם אשר הייתה שייכת לדיור הציבורי, אולם לדבריה לאחר שהאם נפטרה, סירבה המדינה להכיר בהם כזכאים להמשיך להתגורר בנכס והיא וילדיה נאלצו לפנות את הדירה.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה: "אמה של הגברת התגוררה בדיור ציבורי עד שנפטרה בשנת 2011. בקשתה להמשיך להתגורר בדירת האם לאחר פטירתה נדחתה משום שאינה התגוררה עם האם במשך ארבע שנים ברציפות לפני מותה לפי הקריטריונים. יתרה מכך, הגברת מימשה בשנת 2010 (יולי) 2011 סיוע בשכר דירה. לאחרונה, אושרה לה קבלת סיוע בשכר דירה על סך 2,500 שקל בחודש ינואר. בקשתה האחרונה לקבלת דיור ציבורי נדחתה משום שאינה מתקיימת מגמלת השלמת הכנסה 12 חודשים ברציפות מהמוסד לביטוח לאומי בנוסף להכנסתה מקצבת מזונות".

 

מעוניינים לסייע מוזמנים לפנות אל סיירת מבודדי חולון בטלפון:  054-6866967

או אל המערכת בטלפון שמספרו: 058-5020310

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר