מודעות אבל נתלו ברחבי חולון במחאה על רצח נשים

מודעות אבל עם שמות נרצחות בעשור האחרון נתלו ברחבי העיר, גם בשכונת ג'סי כהן שבה נרצחה באכזריות מסטוואל אלאזה על ידי בן זוגה

פורסם בתאריך: 17.6.20 16:45

על לוחות פרסום רבים ברחבי העיר חולון הופצו בימים האחרונים מודעות אבל במספר שפות אשר עוררו עניין רב. מדובר בפרויקט ארצי במחאה על רצח נשים, כאשר במודעות האבל מופיעים שמותיהן של נשים שנרצחו בעשר השנים האחרונות ואושרו לפרסום מטעם המשפחות. סך הכל ישנן 150 מודעות, כל אחת מתורגמת לערבית, אנגלית, אמהרית ורוסית. בתחתית המודעה ישנו קוד QR לסריקה שמוביל לסיפור האישי של כל אחת ובכל מודעה מצורפים טלפונים של מוקדי הסיוע.



הפרויקט הוקם על ידי אריאל בנדט אשר החליטה יחד עם חברותיה לקדם את המודעות לנושא האלימות כלפי נשים מצד בני זוגן או בני משפחה בדרך לא שגרתית. זאת, לציון חודש להירצחה של מאיה ווישניאק.

מודעות רבות נתלו באזור המסחרי בקריית שרת, כמו גם בשכונת ג'סי כהן שבה נרצחה לפני מספר שבועות מסטוואל אלאזה. מודעות נוספות נתלו בשכונת בן גוריון, שכונת תל גיבורים ורחוב סוקולוב. המודעות נתלו במקומות גלויים לעין בכמה מוקדים בכל שכונה.

"מדובר במודעות שלא ניתן יותר להתעלם מהם", אומרת יולי פינרמן ממארגנות פרויקט. "זה היה מסע מרגש ויוצא דופן שאני וחברותיי זכינו לקחת בו חלק".

דניאלה בסט מיוזי, חברה גם היא בפרויקט מספרת כי בעקבות המצב, אנשים רבים התנדבו לצאת בלילה שבין ה-15 ל-16 ליוני ולתלות מודעות אבל עם שמות הנשים שנרצחו בעשור האחרון ."המטרה היא שבכמה שיותר ערים, כמה שיותר אנשים דוברי כמה שיותר שפות יוכלו להבין, לראות, לכאוב, לזכור, ואולי אף לפנות לעזרה", היא מסכמת.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב בכר

    לדעתי בן אדם נשוי צריך לתת כבוד לאישה אפילו שהיא בחורה לא חכמה או לא אינטלגנטית. לא חייבים לזרום עם הזרם , אתה רואה שאישתך קצת לא מבינה אז תסביר בסבלנות ובאם זה לא עוזר אז שיאמר "אני צריך לחשוב עלייך באם אני ממשיך לחיות איתך או לא" אז לא קרה כלום. ופה כל החוכמה כי נוצר פסק זמן שנותן לחשוב גם לאשה ולבעל. כי ברגע של שכרות שמלווה ב"קריז" פה נשלפת הסכין
    ואז יש רצח והבנאדם נכנס לכלא. מישיודע תורה יודע את הדברה "אל תרצח" ובזמנו אבותינו לא הכניסו לכלא אלא קשרו את הבנאדם
    ורגמו אותו באבנים כבדות עד שהיה מת. צריך המון לותר בחיי הנישואין כי אחרת זה לא ילך. כיום בשנות העשרים יש לכל אחד משימה כזוג. באם המטלות מתחלקות שווה בשווה אז זה כיף גדול אבל יש אנשים שמנצלים את בן הזוג או ההיפך וז נכנס פה לעיסקה "הקריז"
    וצריך לשים לב עם מי מתחתנים. כיום הדרך הנכונה שעושים זוגות צעירים כאשר הם משכירים דירה וחיים 1 שנה ועושים טסט אחד לשני וזה דבר מצויין.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר