חשיפת השקמה: הבית של הגרושים – שכונת קרוואנים באזור התעשייה I צפו:

פרסום ראשון: גרושים שנקלעו למצוקה כלכלית, העתיקו את חייהם לחניון שמיועד לכלי רכב כבדים ונגררים. "פה ההוצאות שלנו מסתכמות בכמה מאות שקלים", הם מספרים, ומספקים הצצה לשכונה שהקימו

פורסם בתאריך: 18.6.20 14:27

בקצה אזור התעשייה בחולון ממוקם חניון לכלי רכב כבדים. רבים מתושבי העיר חולפים על פניו מדי יום כאשר הם יוצאים מהעיר אל כביש 44, בדרך אל העבודה ובחזרה לביתם. אולם אולי רק מעטים מהם יודעים מה קורה בתוך שטח החניון. בשנתיים האחרונות קמה באתר שכונת קרוואנים, לפי עדויות במקום ישנם עשרות דיירים. מנגד, בעיריית חולון טוענים כי ישנם 14 דיירים בלבד. רבים מהם הם גברים גרושים אשר מצבם הכלכלי אינו מאפשר מגורים בדירת קבע.

בשעות הלילה חושך רב עוטף את המשאיות והנגררות, הניצבות בשורות. מרחוק נשמעים קולות של דיירי הקרוואנים ומוזיקה. כאשר מתקרבים ניתן להבחין בשורות שלמות של קרוואנים, היוצרים יחדיו שכונה שלמה, מנותקת משאר העיר ומתקיימת בתוך בועה משל עצמה.



דיירי השכונה המאולתרת מסכמים עוד יום מפרך של עבודה בדרכם לישון. רגע לפני כן הם מתיישבים על שולחנות וכסאות מפלסטיק, בחצר מאולתרת בתוך החניון, שותים קפה ומדברים. "יש פה אווירה ממש טובה ורגועה", מספר אחד מהגברים שמתגורר בקרוואן, "אנחנו אוהבים את המקום הזה".

אחר כך הם מספרים באילו נסיבות הגיעו למקום. מרביתם, כך הם מדווחים, הם גברים גרושים עם ילדים שמצבם הכלכלי אליו נקלעו אינו מאפשר מגורים בדירת קבע. "הגעתי לפה לפני שנתיים. היה פה בחור אחד שעמד פה ואמר לי שאני יכול להגיע לפה. מאז אני חי פה והמקום הזה הפך לשכונה שלמה", מספר יעקב, גבר גרוש בשנות ה-60, העובד כנהג משאית. "אני גרוש ויש לי חברים גרושים שלא יכולים לגור בשכירות. הבנו שכאן אפשר לחיות עם הוצאות שמסתכמות במאות שקלים בחודש. הרבה מהאנשים כאן השאירו את הבית לגרושה ולילדים. אני גרוש כבר הרבה שנים. בהתחלה גרתי עם אימא שלי עד שהיא נפטרה ובעקבות סכסוך על הירושה הגעתי לכאן".

אולם הפתרון אינו כל כך נוח. כמעט מדי יום מתמודדים דיירי הקרוואנים עם דוחות וקנסות שמחלקים להם פקחי עיריית חולון. "העירייה מפריעה, צר לה שאנחנו גרים פה בחינם. שיעשו איתנו הסדר", אומר אחד הדיירים, "הפקחים באים ומציקים לנו. נתנו פה למישהו דוח על זה שהתקלח. אנחנו רוצים שיביאו לכאן שירותים. אנחנו מוכנים לשלם".

 

דייר נוסף מצטרף לשיחה, ואומר כי לדעתו "דווקא טוב שאנשי המשטרה והפיקוח מגיעים לסיורים באזור על מנת לשמור על הסדר. יש כאן לפעמים בעיות. האזור הזה פרוץ ומסתובבים כאן לפעמים כל מני טיפוסים מפוקפקים. ככה יש לנו תחושת ביטחון".

יחד עם זאת, הוא מוסיף כי "יש כאן בעיה שלא נותנים לקרוואנים לעמוד בלי לקבל דוחות. זה המקום היחיד בעיר שמותר להעמיד בו נגררים מנותקים, אבל באים לכאן ומחפשים לתת דוחות. אני בעד שיסדירו את העניין הזה מול העירייה ויאפשרו לנו לגור כאן".

כמה זמן אתה גר כאן?

"כמעט שנה. הגעתי לפה אחרי שעברתי כמה מקומות עם הקרוואן וחטפתי קנסות.  התגרשתי לפני עשר שנים, ומאז התחלתי להידרדר עד לתחתית. יש לי שלוש בנות שהיום הן גדולות ונשואות. לגור כאן זה המוצא היחיד שלי, כי המדינה לא עוזרת לנו בשום דבר. יש לנו מצוקה של כסף. היו לי הוצאות של 5,000 שקל בחודש ועם אוכל הגעתי ל-7,000 – 8,000 שקל. חייתי על חסכונות עד שגמרתי את הכסף. הגעתי כבר לקרקעית ואז החלטתי לגור בקרוואן. זה הפתרון היחידי, אין עוד פתרון אחר".

"הקרוואן עצמו עלה לי 70 אלף שקל", הוא מסביר, "ולעומת דירה שכורה הוא נשאר לתמיד, ואין לי כמעט הוצאות. לא ועד בית, לא חשמל ולא מסים וארנונה. כל חודש אני מוציא 300 שקל, שזה פחות מעשרה אחוזים של דמי שכירות של דירה קטנה בחולון. פה יש שלווה, זה כמו בטבע. ממש כיף".

דייר מהקרוואן הסמוך, מצטרף לשיחה ומספר: "גם אני גרוש. אני חי בקרוואן כבר 17 שנה ונהנה מכל רגע. אבל אצלי זה לא בגלל כסף. אני פשוט חי ככה, זה הכי כיף לי. תמיד אהבתי לגור בטבע והיה לי ג'יפ, אבל לא יכולתי לגור בטבע כשהייתי נשוי. היום אני יכול להרשות לעצמי".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בחניון ציבורי באזור התעשייה שהעירייה העמידה לטובת חניית כלי רכב כבדים ונגררים שאסורים בחניה ברחובות העיר. בחניון זה חונים, בין היתר, גם קרוואנים נגררים, שב-14 מתוכם מתגוררים אנשים. כולם ידועים ומוכרים לעירייה".

"בדומה לחניונים אחרים, גם חניון זה מיועד אך ורק לחניית כלי רכב ואינו מהווה שכונת מגורים בשום צורה. העירייה לא תאפשר ליצור מטרדים והעמדת חפצים בחניון מחוץ לכלי הרכב ולנגררים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. חיים,

    כל הכבוד לעירייה, הניחו להם לחיות….השלטון המחורבן במדינת ישראל הביא אותם לפת לחם….
    בכל הארץ יש להעמיד מגרשים לטובת המיזם המבורך הזה.

  2. א

    אם העיריה תפתח גוף שמטרתו לסייע לגברים גרושים כמו עשרות ארגוני הסיוע לנשים אולי הם ישתקמו ולא יצטרכו לגור בקרוואנים בתחומה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסכים איתך ..ביזיון מה שקורה במדינה הזאת עם הגברים הגרושים פשוט בושה ןחרפה .אם זה לא חשתנה בקרוב תיהיה כאן בעיה חמורה מאד לדעתי .מתעללים כאן בגברים שרוצים להתגרש.

  4. איציק

    עריית חולון שחררו מהם תגיעו איתם להסדר למה הכל ברע אנשים סובלים פה

  5. דורה

    כל הכבוד לעירייה זו.
    המדינה והרשויות הרסו את האזרחים וכל
    חלקה טובה.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הגיע הזמן שהגברים יצאו למלחמה- להחזיר את תעודות המילואים ולא לשלם מיסים. חיים של גבר בפמיניסטאן לא שווים אפילו את קליפת השום. חרפה! אנשים מתדרדרים לעוני, מוצאים פתרונות יצירתיים ועוד העיריה רודפת אותם ??

  7. אסי

    במדינץ היהודים רק נשים זוכות.ליחס נגברים.לא נראים כלל וכלל העיקר שכל חברי הכנסת אוכלי החינם ומגדלי הכרס תופחים עוד ועוד על חשבון העם ולא דואגים כלל לגרושים בושה וחרפה מדינת ביזיון שרץ וגניבות איכס אחד גדול

  8. ברכה מהללל

    יש לתת לאנשים זכות קיום גם במצבים קיצוניים אלא ופרט שאנחנו נמצאים כאן גע באי וודאות כלכלית של מצב הקונה ובוואדאי שיש להתחשב נפשית בכל המצב תנו לאנשים לעבוד ולהתקדם לפי דרכם

  9. שניר

    העיקר הנשים טוענות שהם רוצות שיוויון אז כשמתגרשים עם ילדים שילכו הנשים גם לגור בקראוואן

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מפריעים לאיש כך יכולים לחיות בלי לחץ

  11. ליזי

    ממש בוכה בגללם…. חחחח הצחקתם גברים תמיד בכיינים במקום לעשות מרחמים על עצמם נשים במצב יותר גרוע משנסות מותניים וצומחות מתוך קשיים ואחר כך אומרים המין החזק על הרכרוכיים הגברים

  12. עטי

    עשיתם לי את היום.
    רצה להביא להם שקשוקה עם חלת שבת,כמו פעם.
    עיריית חולון תתעסקי בבעיות שלך, לא במגרשי חניה.
    הניחי להם.

  13. אילנית

    מעולה. פתרון למצוקת הדיור. ואולי עם הזמן גם העירייה תשקיע בבניית דירות קטנות להשכרה/מכירה השוות לכל כיס.
    פשוט הפקרות מחירי הדירות כולל יד 2

  14. אלון

    יש לי תחושה די מבוססת שבעקבות הכתבה העירייה תפנה את המסכנים האלה.
    ומדוע? כיוון שכשיש בעיה כלשהי… הנוהל בסדום הוא להעלים אותה במקום לנסות לעזור. הרבה יותר פשוט וקל.

    תזכרו שלגברים הגרושים אין לובי נשי רב כוח שיעמוד מאחוריהם ויארגן מחאה הפגנות. הם עצמם תשושים ומוכים נפשית וכלכלית ואין ביכולתם לעזור לעצמם… הם בקושי שורדים.
    קבוצה זו מהווה טרף קל לפקחים, פקידים ופוליטיקאים מנוולים וחסרי אנושיות שיפנו אותם בלי להניד עפעף.

    אז רווק יקר, קח בחשבון שמחר זה עלול להיות אתה ולכן היה שקול וריאלי לגביי ההחלטה להתחתן בסדום אם בכלל.

  15. לילך

    באמת לא ברור למה העיריות לא מארגנות מגרשים לטובת העניין הזה, ולו בתור פתרון זמני/ראשוני לאנשים שאחרת עלולים למצוא את עצמם ברחוב. מה הרעיון של לתת קנסות למי שבבירור לא יכול להרשות לעצמו אחרת? במקום לעזור, עוד מקשים, נו באמת…

  16. בושה למדינה

    מדינה מגעילה שמפלה גברים בכל תחום, בשירות הצבאי שהוא רק שנתיים לנשים ושלוש שנים לגברים, בגיל הפנסיה 67 לגברים ו 62 לנשים שגברים נשארים בלי קצבת זקנה ובלי פנסיה ובלי עבודה מגיל 62 ונשים עובדות במשרדים תוך כדי קבלת קצבת זקנה ופנסיה עד גילאים מאוחרים, בנקודות הזכות במס הכנסה כל אישה מקבלת בישראל יותר נקודות זכותצבמס הכנסה והנטו של הנשים גבוה יותר במשטרה בצבא בעירייה בחינוך ובכלל המקצועות, מזונות מדור ואחזקה הן לא משלמות, כסף בכתובה גם לא, כנוסה למקומות בילוי הן לא משלמות וגברים כן והכל בניגוד לכל חוק בסיסי של שוויון הפרט על גזל הרכוש שיש בגירושים לרעת גברים ותלונות שווא להרחקה עדיף לא לדבר

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש בושה למדינה אשה שנתת לא הכל נגמר הכסף היא תשאיר אותך מת כאילו אף פעם לא עשית למענה 3 ילדים מתוקים ויפים שנלקחו ברוע בגלל חוסר אפשרות לקחת עורך דין והמדינה לא מתחשבת בכלום גם אים תהיה חולה ועם כל המסמכים אףאחד לא יסתכל עליך בושה וכלימה

  18. בושה

    אני מרחמת על הגברים שלא מסוגלים להלחם על הזכויות שלהם מוותרים למדינה ונשארים חסרי כל , איפה הצדק ? איפה ההגיון ? לפחות במדינה מתוקנת צריכה לתמוך בתושבים שנלחמו למענה . איפה ההדדיות? איפה החמלה? מסים לקחת בזה הם טובים ? דמוקרטיה נגמרה , מדינה דקטטורית . שבע לא רואה רעב.תתעוררו תפסיקו לרחם על עצמכם ותיפעלו למען הצדק וההגינות

  19. אלונה

    אני אישית רואה פה חבורה של גברים בריאים שפשוט לא בא להם להתאמץ. הם רוצים שהמדינה תתן להם ותדאג להם במקום לקום, לשים את האגו בצד ולעבוד במה שאפשר.
    יש המון נשים שלא מקבלות מזונות ומפרנסות לבד את הילדים, ולא רואים אותן מתלוננות. אז אם אין עבודה במקצוע שלהן הן הולכות לנקות בתים או כל דבר שיתן להן את האפשרות לגדל את הילדים בכבוד.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר