יותר מ-20 אלף מובטלים נוספו בחולון מאז פרוץ משבר הקורונה

לפי נתונים שפורסמו באתר Ynet, המבוססים על נתוני הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה, מספר המובטלים בעיר הגיע ל-24,586. ומה קורה בערים השכנות?

פורסם בתאריך: 28.6.20 13:36

מחריף המשבר הכלכלי בעקבות מגפת הקורונה, כאשר החל מיום רביעי, ה-1 ביולי, צפויה להסתיים חלוקת דמי האבטלה שניתנו על ידי הממשלה עם התפרצות הנגיף. המשמעות: מאות אלפים יישארו ללא הכנסה וללא דמי אבטלה, או לחילופין – דמי אבטלה מופחתים.

לפי דיווח הבוקר באתר Ynet, המבוסס על נתוני הביטוח הלאומי ומשרד הרווחה, בחולון חלה עלייה של מעל 650 אחוזים במספר דורשי דמי אבטלה.

על פי הנתונים לפני תקופת הקורונה עמד מספר המובטלים בחולון על 3,242 איש בסך הכל. מאז חודש מרץ ועד היום  24,586 תושבים בחולון הגישו בקשה לדמי אבטלה. מדובר בעלייה חדה של יותר מ-650 אחוזים.

בבת ים השכנה מספר המובטלים עלה גם הוא בצורה חדה וכעת עומד על 17,479 לעומת 2,374, לפני פרוץ המשבר, בראשון לציון הגיע מספר המובטלים על 32,509 לעומת 4,300 לפני מספר חודשים ובמועצה במקומית אזור ישנם 1,688 מובטלים לעומת 224 בתקופה שקדמה למשבר.

לנוכח הנתונים המדאיגים עולה השאלה האם שירותי הרווחה ערוכים לקלוט ולתמוך באוכלוסיות חדשות שעקב המצב ייכנסו למעגל העוני.

ממינהל הרווחה בעיריית חולון נמסר: "לצערנו, למרות המצב לא נוספו במדינת ישראל תקציבים לשירותי הרווחה וגם לא שינו את הקריטריונים למתן סיוע ולכן שירותי הרווחה והשירותים החברתיים בכל הרשויות המקומיות לא יכולים לסייע הרבה בתחום התעסוקה.
יחד עם זאת, מינהל הרווחה בעיריית חולון מפעיל תכניות רבות בנושא התעסוקה ושילוב מיטבי בשוק העבודה לצעירים ולמבוגרים ואף מספק ליווי אישי במקרים מסוימים. הפונים לשירותי הרווחה מקבלים מידע רב לגבי מקומות עבודה ומעסיקים אבל זה בוודאי לא יכול לספק מענה לכמות כה גדולה של מובטלים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מדינה וממשלה הזויה כל המשרדים אטומים לגמריי אני חודשיים בבית ולשכת תעסוקה טוענים שלא נרשמתי ולכן לא מגיע לי אבטלה הם מחממים כסאות והציבור הקטן אוכל אותה לסגור את כל מפלצת כוח האדם המנופח במשרדי הממשלה אוכלי חינם עם משכורות ותנאים פיצוץ על חשבון האזרח הקטן איכס מגעילים כולם מדינת הפקר מראש הממשלה ועד האחרון שבמשרדי ם

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר