החייל שסירב להתגייס לשיריון – מסיים קורס קצינים

רועי מירון שיזם את ריצת ההנצחה בחולון, אומר: "להיות טנקיסט זה דבר גדול יותר מכל לוחם חי"ר אחר"

פורסם בתאריך: 1.7.20 09:03

רועי מירון מחולון נמנה עם בוגרי קורס קציני שריון המתקיים היום (רביעי). הטקס ייערך בהשתתפות נשיא המדינה, ראובן ריבלין והרמטכ״ל רב אלוף אביב כוכבי. השנה בצל נגיף הקורונה, הטקס יתקיים ללא משפחות הצוערים בקהל ויועבר בשידור ישיר מרחבת המסדרים. טקס זה מסמן את קו הסיום של הצוערים ובו בזמן את תחילת דרכם בתור המפקדים הבאים של צה"ל.

למירון לא הייתה נחיתה מוצלחת במהלך הגיוס לצה"ל. הוא שובץ לחיל שריון סירב לכך תחילה ונשאר בבקו"ם. אבל בלילה הראשון לסירוב הוא הבין שהמשמעות היא להיות לוחם. כחייל בטירונות קיבל את תפקיד התותחן בטנק, אז גם הגיע השינוי התפיסתי, לאחר שירה את הפגז הראשון. לדבריו, ברגע זה הבין שלהיות טנקיסט זה דבר גדול יותר מכל לוחם חי"ר אחר.

מירון גדל בחולון ולמד בקמפוס קריית שרת. מכריו סיפרו כי מאז ומתמיד היה בעל מוטיבציה גבוהה לשירות משמעותי. לפני שהתגייס שאף להגיע מוכן לצבא והתנדב שנתיים וחצי בתנועת הנוער "אחריי". כמו כן יזם ריצת הנצחה בחולון תחת השם "מנציחים דרך הרגליים" במטרה לשלב ספורט וזיכרון.



לקראת יום הזיכרון של שנת 2018, פרסם מירון פוסט בחשבון הפייסבוק שלו על הפרויקט וגייס משתתפים רבים. ריצת ההנצחה הייתה פתוחה לכולם במקצים של שלושה, חמישה ועשרה קילומטרים. כל משתתף בחר בחלל מרשימה שרועי וחבריו בנו, קיבל פתק שנשא את שמו שאותו נשא על החולצה עם הכיתוב "אני רץ לזכר".

במרוץ השתתפו כ-100 תושבים והיוזמה המבורכת קיבלה הד בעיר. לאור ההצלחה, גם שנה לאחר מכן התקיים האירוע במתכונת זהה. בשנת 2020 לא היה ניתן לקיים את האירוע בשל הקורונה, אך רועי דבק במשימה ומתכוון להנחיל את הפרויקט כאירוע דגל בחולון.

מהטירונות המשיך לאימון מתקדם וקורס מט"קים, פיקד על מחזור אחד של טירונים שהמחישו לו את צה"ל כצבא העם בצורה הטובה ביותר. החוויה של להוביל צוות הייתה עוצמתית עבורו וגרמה לו לצאת אל קורס קצינים. כאמור, מחר ייערך טקס הסיום של הקורס ומירון יקבל את דרגות הקצונה.

רועי מגדיר את עצמו כמפקד פדנט, דורש ואנושי שמאמין בלב שלם בדרישות של חיל השריון. לדבריו, הוא מתאמן ולוחם למען ניצולי השואה והמשפחות השכולות. הוא מספר כי אנשים מתו למען המדינה שלנו והוא מוכן לשלם כל המחיר כדי לדאוג שזה לא יקרה שוב .

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר