דיכאון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

האם נפטרה והאב שמגדל לבד את הילדים הוצא לחל"ת: "לא מצליח לשרוד"

לצד הכאב ממותה של האם האהובה, האב ושני הילדים הקטנים מנסים לשרוד וקוראים לעזרה

פורסם בתאריך: 15.7.20 10:20

לאחר שהתאלמן מאשתו ואם ילדיו, אב לשניים בקושי מצליח לשרוד לאחר שהוצא לחל"ת שטרם הסתיימה.

האב, בן 42 מחולון, התאלמן לפני שנה מאשתו לאחר מאבק במחלת הסרטן. מאז מותה של האם, הוא מגדל לבד את שני הילדיו, בגילאי תשע ו-11.

לפני ארבעה חודשים, בעקבות משבר הקורונה הוא הוצא לחל"ת ונאלץ לפרנס את שני ילדיו באמצעות דמי האבטלה. "אני מקבל דמי אבטלה בגובה של 6,000 שקל, מתוכם אני מוציא 4,000 שקל על תשלום שכר דירה. אני לא מצליח לשרוד ונעזר באימא שלי, אבל גם היא מתקשה לעזור", הוא מספר.



"זה קשה מאוד", הוא מוסיף, "בכל חודש אני נכנס למינוס שנע בין 2,000 ל-3,000 שקל. אני מצמצם בהוצאות בכל התחומים. הילדים שלי קונים לעצמם משחקים מדמי הכיס שהם מקבלים מסבא וסבתא שלהם. קשה לי מאוד עכשיו לבכות ולהתבכיין, עברתי דברים קשים עם אשתי. אני פשוט מתהלך בתוך המציאות הזו ומנסה לשרוד".

את אשתו שממנה התאלמן הכיר עוד בילדותו. "היא הייתה איתי בגן חובה. היינו חברים טובים טובים כל השנים. היינו ידידי נפש שנפגשים על בסיס יומי, גדלנו יחד עם אותם חבר'ה. בגיל 24 הידידות הפכה לחברות ומשם לנישואים", הוא מספר.

לפני שש שנים, לאחר שהתחתנו והביאו יחד לעולם שני ילדים, התגלה גידול סרטני במוחה של אשתו. "הגידול גרם לה לחוסר יכולת בהבעת מילים ועם הזמן חצי הגוף היה משותק. סעדתי אותה במשך כמעט שנה. עד שהיא החזירה את נשמתה", הוא מספר.

מאז הוא מגדל לבד את שני הילדים כמפרנס יחיד. אלא שלפני ארבעה חודשים, בתחילת מגיפת הקורונה הוא הוצא לחל"ת ולא ברור מתי יחזור לעבודה. "הילדים שלי הם אוצר", הוא אומר, "הם עוזרים כל כך למרות שגם להם מאוד קשה. הבת שלי מתגעגעת לבישול יחד עם אימא שלה, ואני לא שם כמו אימא שלה אבל אני משתדל מאוד. היא נהייתה עצמאית בגלל המצב. הבן שלי נהייה חרדתי יותר. כשאני יוצא בערב הוא חייב לדעת שיש לי סוללה בטלפון כדי לדעת איפה אני. הוא פוחד לאבד אותי. הוא אומר לי 'אבא אני איבדתי את אימא, אני פוחד לאבד אותך'".

מי שמלווה ומסייעת לאב היא הפעילה החברתית בת אל בן דוד. המועניינים לתרום למשפחה מוזמנים לפנות לבן דוד בטלפון שמספרו 054-7507500.



תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    אני ואשתי לא זקוקים למענק שהמדינה עומדת לתת לאזרחיה על כן הנני קורא פה לכל מי שלא זקוק למענק לתרום אותו למשפחה הזאת ברגע שנקבל אותו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר