הכותל, צילום להמחשה

י"ז בתמוז בצל הקורונה: זמני כניסת ויציאת הצום

הצום פותח את ימי בין המיצרים, המאופיינים במנהגי אבלות שהולכים ומחמירים ככל שמתקרבים לתשעה באב

פורסם בתאריך: 8.7.20 18:33

צום י"ז בתמוז יחל מחר (חמישי) עם עלות השחר בשעה 04:30 ויימשך עד צאת הכוכבים ב-20:11. תאריך זה מבשר על תחילת ימי בין המיצרים – שלושה שבועות עד ט' באב, בה חלים דיני אבלות.

צום י"ז בתמוז מכונה גם כצום הרביעי, זאת משום שתמוז הוא החודש הרביעי בלוח בשנה המקראי. הצום מתחיל בזמן עלות השחר ונמשך עד צאת הכוכבים. י"ז בתמוז הוא היום הראשון של תקופת ימי בין המצרים, הנמשכים עד תשעה באב ומכונים גם "שלושת השבועות". בתקופה זו נוהגים מנהגי אבלות ההולכים ומחמירים ככל שמתקרבים לתשעה באב, בהם המנעות מתספורת וגילוח, שמיעת מוזיקה וקיום חתונות.



י"ז בתמוז הוא אחד מארבעת ימי התענית שנקבעו בלוח השנה העברי לזכר חורבן בתי המקדש. תענית זו מציינת את היום שבו הובקעה חומת ירושלים, כמה שבועות לפני חורבן בית המקדש השני. על פי המקרא והתלמוד הבבלי, לפני חורבן בית המקדש הראשון הובקעה חומת ירושלים בתשעה לחודש תמוז, אך בתלמוד הירושלמי כתוב שגם בבית ראשון נפרצו החומות בי"ז בתמוז אלא שבצל המצב הקשה טעו בספירה.

הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, מסר בשיעורו שהתקיים ביום ראשון כי חולי קורונה החשים ברע פטורים מצום י"ז בתמוז, זאת בשל סכנה לבריאותם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר