הספר משכונת המצוקה: "בתא המעצר הבנתי שאני חייב להשתנות"

שי חלימוב, רק בן 20, מספר על הדרך שעשה באלימות והסתבכות עם המשטרה ועד המקצוע שהציל את חייו

פורסם בתאריך: 24.7.20 09:39

שי חלימוב רק בן ה-20, אבל עם סיפור חיים מורכב ותובנות שהצילו את חייו. מנער בשכונת מצוקה שהסתבך עם המשטרה הוא היום מעצב שיער מצליח שמקווה שסיפור חייו יוכל להוות השראה לנערים ונערות במצוקה.



חלימוב נולד וגדל בחולון כבן יחיד לארבע אחיות. כשהיה ילד שיחק בנבחרת הנוער של הפועל תל אביב בכדורגל, אולם נאלץ לעזוב בעקבות המצב הכלכלי הקשה של משפחתו שעברה להתגורר בשכונת ג'סי כהן. "נחשפתי לכל הדברים שיש ברחוב. היו לי סיבוכים עם המשטרה ונפתחו נגדי תיקים פליליים. הייתי ילד בעייתי. היו מעיפים אותי מבית הספר כל שנתיים-שלוש. הייתי נגרר לכל מני מריבות בשכונה", הוא מספר, "התעסקתי עם דברים שלא הייתי צריך להתעסק בהם. כל הבלגן התחיל כשהייתי בן 13".

"כשהייתי בן 16 יצאתי לעבוד במתחם של מתקנים מתנפחים", הוא נזכר, "פתאום הייתה הפסקת חשמל ומצב הרוח הכללי לא היה נעים בכלל. הבעלים של המקום התחיל להתעצבן, וזה נגרר למריבה ולמכות".

בעקבות האירוע מצא עצמו חלימוב נאזק ומובל אל תא המעצר בתחנת המשטרה. "זו הייתה הפעם הראשונה שישבתי בתוך תא מעצר. זה לא היה נעים", מספר חלימוב. לדבריו, ברגע זה הבין כי עליו לשנות את דרכו אם אינו רוצה להתדרדר אל התחתית: "שם הבנתי שאני חייב להשתנות".

"אימא שלי התאכזבה מאוד. אז לקחתי את עצמי בידיים והלכתי ללמוד ספרות בתיכון נעמת. הייתי לומד ביום ועובד בלילות באולם אירועים כמלצר", הוא מספר, "ברוך השם סיימתי 12 שנות לימוד עם בגרות חלקית. אחרי זה הגעתי אל MOLER AKDEMY שהוא בית ספר שמתמחה בלימוד ספרות מקצועית. אחרי חצי שנה של לימודים והכשרות קיבלתי את תעודת הספר".

מאז הפך לספר מקצועי שכיום עובד במספרה ברחוב הכישור בחולון. חלימוב מבקש להעביר מסר לבני הנוער הצעירים. "אני עשיתי טעויות ושטויות כשהייתי נער. התעסקתי בדברים שלא הייתי צריך להתעסק בהם. אל תעשו את הטעות הזו. לכו לכיוונים טובים".



תגובות

2 תגובות
  1. מגי תמר ברוך

    כל הכבוד שתפסת את עצמך בזמן…..
    שאפו שתהיה השראה לבני נוער שמתדרדרים
    תצליח ב"ה בגדול❣

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר