משבר הקורונה: בעלת חנות הפרחים חוששת מקריסה ומתפללת לנס

חנות הפרחים בדב הוז פעלה במשך שנים בהצלחה, אבל אז אחרי יותר מחודשיים ללא פעילות ובעקבות סגירת אולמות האירועים, ריקי חנוכייב לא יודעת עוד כמה זמן תוכל להמשיך

פורסם בתאריך: 2.8.20 13:58

המשבר הכלכלי ממשיך לפגוע בעסקים. לפי ההערכות, עשרות עסקים בחולון יפשטו את הרגל בעקבות המשבר. בימים אלו בעלת חנות הפרחים "פרחי לוקה" הממוקמת ברחוב דב הוז מתפללת לנס בתקווה שלא תצטרך לסגור את העסק בקרוב. "אני מבוגרת ולא מוכרת דרך האינטרנט, ההזמנות לחתונות בוטלו, אם לא יהיה מספיק לקוחות אני סוגרת", אומרת בעלת החנות ריקי חנוכייב, שבימים אלו היא עורכת מכירת חיסול ומתפללת לנס.



בשיחה עם "השקמה חולון" חנוכייב מסבירה מדוע היא שוקלת לסגור את העסק שפעל יותר משלוש שנים בהצלחה, עד משבר הקורונה. "בשבוע הראשון של מרס אנשים הפסיקו לבוא בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, אחרי זה התבקשנו לסגור, אז גם באפריל גם לא עבדתי", היא מספרת, "הלקוחות הפסיקו לבוא, אובדן ההכנסות בחנות הגיע לאלפי שקלים. אין מכירות, ההוצאות כבדות ואין הכנסות, אני חוששת שללקוחת לא יהיה מספיק כסף בחודשים הקרובים. אני חיה על אפס הכנסות כרגע ולא בטוחה שזה ישתפר בזמן הקרוב למרות החזרה ההדרגתית לשגרה".

"אני לא יודעת מה יהיה איתי", מוסיפה חנוכייב בכאב, "אני בת 60 ובגילי קשה להחליף מקצוע או למצוא עבודה. בעקבות המצב אני נמצאת לבד בחנות כל יום 12 שעות ללא עובדים".

מה עשוי להציל את העסק?

"אני משלמת על חנות קטנה שכירות של 3,500 שקל. היה לנו את חודש אפריל שהיה אסור לחנויות לפתוח אך השכירות דופקת ואני עדיין צריכה לשלם לו על החודש הזה. אבל הדבר היחיד שיכול להציל את החנות באמת ואני מתפללת לנס זה הלקוחות. רוב העסקים מקדמים את העסק שלהם באינטרנט, אני לא עובדת מהאינטרנט".

היא מוסיפה כי גם ביטול האירועים וסגירת האולמות פגע בה. "גם אנחנו חנויות הפרחים נפגענו מסגירת אולמי האירועים", אומרת חנוכייב, "אני מכינה זרי כלה ומקשטת רכבי חתן כלה. בעקבות סגירת האולמות בוטלו כל ההזמנות של זרי הכלה וקישוטי רכבים, הלקוחות לקחו את כספם וביטלו את הצ'קים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר