קו המטרו 2 ברחוב המלאכה: מפה באדיבות נתע

ראשי רשויות נגד המטרו שיעבור בחולון ובמסגרתו ייהרסו מבנים בעיר

ראש עיריית חולון לקח חלק במפגש ראשי הרשויות, לקראת הגשת ההתנגדויות לתוכנית המטרו

פורסם בתאריך: 29.7.20 14:22

ראש עיריית חולון וראשי רשויות נוספים בגוש דן החלו להתאגד במטרה להיאבק ולעמוד יחד מול נת"ע בשורה של נושאים לקראת מיזם קווי המטרו, בהם שיפוי בגין הפקעות, צורת החפירות, שלביות בעבודה ותמריצים לרשויות.

שלושת קווי המטרו צפויים לעבור בחולון, בת ים, ראשון לציון, רחובות, לוד, תל אביב, הרצליה, הוד השרון וכפר סבא. בשבוע שעבר התקיים מפגש ראשון אליו הוזמנו ראשי הערים שבהן צפוי לעבור קו ה-M3 של המטרו, שבמסגרתו מתוכננים מספר תחנות בחולון. מטרת הפגישה היא לתאם עמדות לקראת המועד הסופי להגשת התנגדויות לתוכנית, בשבוע הבא.



את המפגש, שהתקיים בזום, יזם ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, ולקחו בו חלק ראש עיריית חולון מוטי ששון, ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה-הכהן, ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט ועוד.

במהלך המפגש בדיברו ברוט ושאמה-הכהן על עבודה מול נת"ע במסגרת הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה. בנוסף, הציגו שורה של נושאים שלדבריהם אם לא יסוכמו מראש, הממשלה תתעלם מצורכי הרשויות ותפעל ללא תיאום, בהם שלביות העבודה, פיתוח מרחבי הקרקע בין התחנות השונות ולדרוש בהירות מלאה בניסוחי התוכנית.

נושא נוסף שעלה בפגישה הוא דרישה לשיפוי מלא בגין הפקעות ופגיעה בשטחים ציבוריים, וכן פעילות בנוגע לכוונת הממשלה להפחית במסגרת חוק ההסדרים את גובה היטל ההשבחה שישולם לרשויות בגין פיתוח קרקעות בשטחי פרויקט המטר. בחודש שעבר פורסם כאן, ב"השקמה חולון" כי במסגרת סלילת קו המטרו M1 ייהרסו מספר מבנים בעיר, בהם גם בתים.

מחברת נת"ע נמסר נת"עבתגובה: "פועלת ומקדמת את הקמת הרכבת הקלה והמטרו בשיתוף פעולה הדוק ומיטבי, עם עיריית בת ים כמו עם כלל הרשויות המקומיות לאורך הקווים, כך הם מעידים בעצמם. נוסיף כי הנהלת החברה קשובה ומתחשבת בצרכי התושבים עד כמה שמתאפשר במסגרת הפרויקט, שכל כולו למען שיפור איכות חיי התושבים בגוש דן."



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שלומי לוי

    הכל טוב ויפה …ומה איתנו אילו לגרים בכניסה לעיר ,היכן משתלבת התוכנית שאנו חתומים עליה כבר 35 שנים בקירוב,פרוייקט תמא 38 ב …..בנתיים השכונה מתמלאת סודנים …זה כלצ לא מצחיק רבותי …

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר