לשכת הגיוס. צילום: דובר צה"ל
לשכת הגיוס. צילום: דובר צה"ל

מחזור אוגוסט בצל הקורונה: שתי נקודות גיוס יפעלו בחולון

המתגייסים יפוזרו במספר מוקדים ובני המשפחות לא יורשו ללוות אותם כדי למנוע התקהלות

פורסם בתאריך: 2.8.20 18:16

גיוס מחזור אוגוסט-ספטמבר 2020 לצה"ל של ילידי שנת 2002 החל היום. במהלך השבועות הקרובים צפויים לפקוד אלפי מתגייסים חדשים את לשכות הגיוס ברחבי הארץ ומשם אל שרשרת החיול לתחילת שירותם הצבאי. בחולון יוקמו תחנות גיוס מיוחדת בעקבות מגבלות הקורונה.

המתגייסים הרבים מיועדים לשירות קרבי ביחידות השדה, למערך תומכי הלחימה ולמערכים העורפיים. מועדי הגיוס במחזור גיוס זה יתפרסו על פני ימים רבים יותר ביחס למחזורים קודמים, על מנת שניתן יהיה לשמור על הנחיות משרד הבריאות.



בעקבות משבר הקורונה נערכו בצבא להתמודדות על ההגבלות על ההתקהלות והריחוק החברתי והקימו מספר נקודות גיוס כדי למנוע התקהלויות של מתגייסים. כחלק ממהלך זה פוצלה לשכת הגיוס תל השומר למספר אתרים חלופיים, מהם שניים באזור חולון. אתר אחד כבר נפתח בתוך בית הספר החקלאי מקווה ישראל, ומוקד איסוף נוסף צפוי להיפתח בחולון בהמשך.

מוקדי גיוס נוספים נפתחו ביהוד, בכפר הירוק ובחולדה. בדובר צה"ל נמסר כי המתגייסים הונחו להגיע ללא ליווי משפחות על מנת למניעת התקהלויות, בדומה למתגייסים במחזור מרץ. כמו כן, תוגברו סדרי האבטחה והשיטור באתרי הגיוס.

כל מתגייס המגיע לאתר גיוס יעבור בדיקת חום ותשאול מעמיק בנוגע למצבו הבריאותי והתנהלותו בשבועיים שקדמו למועד הגיוס. בסוף התהליך יחתום המתגייס על הצהרת בריאות. המתגייסים ייסעו באוטובוסים ייעודיים לשרשרת החיול, כאשר בכל אוטובוס ישהו עד 30 מתגייסים. האוטובוסים ייסעו ישירות אל מתחם הקליטה ושרשרת החיול, שבה צומצם מספר התחנות. לאחר מכן, המעבר בין התחנות יתבצע בהפרדה מתחנות נוספות. לאורך השרשרת נפרסו סדרנים ונציגי משמעת, על מנת לוודא שההנחיות נשמרות.

גם בהגעה לבסיסי ההכשרה, יעברו המתגייסים בדיקות חום, תשאול מעמיק וחתימה על הצהרת בריאות. הקליטה ליחידות תיעשה בהתאם להנחיות ותוך צמצום ושמירה על מרחק בכל תחנה. הגעתם ויציאתם מהבסיסים תיעשה באמצעות היסעים צבאיים.

בנוסף, בבסיסי ההכשרה הוקם מתחם מבודד בו ישהו הטירונים, הכולל את כלל התשתיות הנדרשות לקיום הטירונות. הפעילויות יתקיימו בקפסולות לפי גודל ההכשרה ולאור ההנחיות המותאמות. גיבושים יתקיימו רק לאחר 14 ימים מהגיוס על מנת לוודא שכלל המשתתפים בריאים.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר