האם הגן הוותיק בחולון ייסגר לאחר 25 שנות פעילות?

בעלי הגן חוששים שההגבלות והניתוק מרשת החשמל והמים לא יאפשרו להם לפתוח את שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 11.8.20 11:41

גן הילדים "עולם קטן", הממוקם ברחוב תל חי בחולון, פעול ברציפות כבר 25 שנה, והתחנכו בו ילדים רבים שהפכו להורים וכעת שולחים את הילדיהם. אלא שבעקבות מאבק ביורוקרטי שלא נגמר עולה חשש שייאלץ להפסיק את פעילותו ולא ייפתח באחד בספטמבר.

לטענת מנהלת הגן, אירית חדד, ב-10 השנים האחרונות העירייה מקיימת אכיפה סלקטיבית נגד הגן, ולא הואילו גם ההליכים המשפטיים שננקטו. אולם מנגד מסבירים בעיריית חולון כי בגן נעשו עבירות בנייה וכי הגן שפועל בלב שכונת מגורים היווה מטרד לשכנים.

הגן הוותיק הוקם על ידי שרון מאיר, אביה של אירית, לפני 25 שנים בתוך מבנה שבבעלותו. לאחר מספר שנות פעילות בתוך מבנה קטן, הרחיבה המשפחה את חלל הגן. אלא שמאוחר יותר התברר כי הדבר נעשה ללא קבלת היתר של שימוש חורג במבנה. "אחת מן השכנות התלוננה על זה אחרי כמה שנים, ואז נאמר לנו בעירייה שנדרש אישור לשימוש חורג", מספרת חדד על תחילתו של התהליך שנמשך כבר שנים.



חדד מוסיפה כי מאז חייה וחיי הוריה הפכו לסיוט כאשר לעיתים תכופות מתמודדת המשפחה עם דוחות וקנסות מטעם העירייה. "באה וועדה לעשות סיור. טענו שהגן מלוכלך, ויש לנו את הגן כי נקי בעולם. נתנו לנו גם דוחות על עבירות בנייה בבניין שלנו שלא קשורות לגן עצמו", טוענת חדד ומוסיפה "אמרו לנו שיש מצוקת חניה ושהפחים מסריחים. יש לי את הגן בין היפים בחולון, אי אפשר לערער על זה".

בסופו של דבר הגיעה הסוגיה גם לפתחו של בית המשפט. "כשהגענו אל בית המשפט נאמר לנו שגנים שלנו לא יכולים לקבל אישור להיתר חורג", מספר חדד, "בשלב מסוים נאמר לנו שעלינו לשנות את התב"ע. אחרי שבוע קיבלנו מכתב מהעירייה שבו נאמר לנו שהשינוי צריך להתבצע בכל הבניין. כעת בית המשפט אישר לנו רק את הקומה הראשונה ואת קומת הקרקע של המבנה, אבל עד 35 ילדים. אנחנו לא יכולים להפעיל את הגן בצורה כזו".

עוד מוסיפה חדד כי בעוד מספר שבועות ינותק הגן גם מרשת החשמל והמים. במצב כזה אני לא יודעת איך נוכל לפתוח את הגן בשנת הלימודים הקרובה. "כרגע אנחנו נמצאים בחריגת ילדים כי פשוט איננו עומדים בהוצאות. אבא שלי, בן ה-88, הקים את הגן הזה יחד עם אמא שלי ז"ל, וכל המאבק הזה הרס לו את הבריאות. אנחנו לא נוכל להפעיל את הגן עם מגבלה של 35 ילדים".

לא רק חדד ואביה חרדים לגורלו של גן הילדים. גם תושבים שילדיהם למדו בו בעבר ובהווה חוששים מסגירתו. "הגן הזה הוא מקום מקסים ונפלא", מספרת תושבת האזור, "הנכד שלי אמור להמשיך ללמוד שם בראשון בספטמבר אבל בגלל המגבלה של כמות הילדים אני לא יודעת אם יהיה לו מקום. זה גן מקסים שאני מכירה שנים וזה פשוט עצוב אם יסגרו אותו".

 

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "המחלקה לפיקוח על הבנייה החלה לטפל בגן הילדים בשל אי-ציות של בעליו לחוק ולפסיקת בית המשפט ולא בעקבות תלונה. שכן קיים גזר דין משנת 2009 וצו האוסר על שימוש בבנייה שלא למטרת מגורים. נערכו במקום ביקורות על ידי המפקחים כדי לבדוק האם הצו מכובד ונמצא שבעל הנכס שרון מאיר לא מקיים את צו בית משפט ובמקום עדיין פועל גן ילדים ללא היתר לשימוש חורג יחד עם עבירות בנייה חדשות בקומת המגורים".

"יצוין, כי לאורך השנים ניסה בעל הנכס מספר פעמים להכשיר את המקום לגן ילדים אך סורב. פעם אחת סורב מכיוון שהמקום לא נמצא מתאים מבחינת תשתיות, תנועה וחניה וגורם למטרד סביבתי. בפעם השנייה הגיעה בקשתו לוועדת המשנה לתכנון וחברי הוועדה  אישרו לו בכפוף לביצוע דרישות התאמה מסוימות, שאותן לא ביצע ולכן לו הוצא לו היתר. בשנת 2019 נפתחה בקשה נוספת שלא הגיעה למעמד של היתר".

"מדובר בגן ילדים לא קטן הפועל בתוך שכונת מגורים. קיים פעוטון בקומת קרקע וגן ילדים בקומה הראשונה המאכלס כ-40 ילדים. במהלך השנים הגיעו אין ספור תלונות של שכנים מתוסכלים הסובלים ממטרדים שונים שהגן הפועל באופן בלתי חוקי מייצר. העירייה לא הטילה קנסות על הגננת שכן זהו אינו הליך מנהלי. יצוין, כי הגננת דיברה בכעס ובגסות כלפי המפקח שמילא את תפקידו בהתאם לחוק".

"חשוב לציין, שלצד הוצאת היתר לשימוש חורג, מדובר בגורמים מקצועיים הנדרשים לאשר נושאים שונים לטובת בטיחות הילדים והמקום, כמו: כיבוי אש, תשתיות, תברואה והתאמת המקום לאופי הפעילות המתבצעת (על פי חוק התכנון והבנייה). האב מוכר בעירייה כעבריין בנייה סדרתי כאשר בעבר השכיר נכס נוסף בבעלותו ברחוב החשמונאים 10 לגן ילדים ואף היה לו תיק פלילי בנושא. המקום נסגר ב-2019 בעקבות פעילות עירונית. במערכת העירונית רשומות לא פחות מתשע בקשות של מאיר שרון רק לכתובת תל חי 4 והוא בעל נכסים נוספים בעיר כך שלא ניתן לטעון שהדבר נעשה בתום לב או מחוסר ידיעה".

תגובות

3 תגובות
  1. אני

    פשוט חוצפה הגן הזה עובד 25 שנה עכשיו נזכרתם 'הוא לא כשיר ולא תקין
    איפה הייתם 25 שנה
    מה ההורים אמורים לעשות בתחילת השנה שמתחיל בעוד חצי דקה
    פשוט בושה לעיריית חולון

  2. אורית

    גן מדהים, צוות מקסים, תכנים שלא ראיתי בגנים אחרים. נקי, אוכל טרי והכי חשוב ילדים מאושרים.
    מקווים שיסתדר

  3. הורים בגן

    גן מדהים, צוות מסור, חבל מאוד להתעסק בדברים כל כך לא רלוונטים.
    הילדים שלנו מקבלים את הטוב ביותר.
    בתקופות כל כך מתסכלות בהן בכל יום שומעים על גן אחר עם עבירות חמורות אז על דברים כאלו לתסכול אנשים? גן טוב צריך להיסגר בגלל שום דבר? תאבדו את רצון ההורים! מדובר באנשים מדהימים שמפעילים את הגן, צנועים וטובי לב.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר