האם הייתם מספיקים לחצות? האור ירוק ברמזור נמשך רק 8 שניות I צפו:

לעומת הרמזור האדום שנמשך מספר דקות הרמזור הירוק קצר במיוחד: "זו סכנה להולכי הרגל, בפרט לקשישים ולמוגבלים"

פורסם בתאריך: 13.8.20 12:34

צומת הרחבות שדרות ירושלים ויוסף סרלין, המוכר בשם "צומת הבורגראנץ'", ידוע כמקום עם תנועה סואנת של כלי רכב במהלך שעות היום. הצומת מרומזר, אולם עולה כי בחלק מהרמזורים להולכי הרגל האור הירוק נמשך רק שמונה שניות.

את הרמזור תיעדה השבוע תושבת האזור, מרינה מדבדובסקי. בסרטון נראה אחד מהרמזורים של הולכי הרגל המוצב בצידו המזרחי של הצומת, עם אור ירוק שנמשך במשך שמונה שניות בלבד. צפו:

 



מדבדובסקי, שכאמור מתגוררת באזור, מספרת כי האור הירוק להולכי הרגל ברמזורים נשמכים לזמן קצר מאוד, זאת לעומת האור האדום שנמשך מספר דקות. לדבריה, הבעיה מוכרת להולכי הרגל, כאשר בצומת נוסף עוד רמזור בהמשך הרחוב, בעקבות תאונת דרכים. התקנת הרמזורים באותו צומת הביאה לשינויים בזמני הרמזורים של צומת הבורגראנץ'.

"לאחר שהוצב רמזור נוסף כל הזמנים באשר הרמזורים השתבשו", אומרת מדבדובסקי, "אנחנו, הולכי הרגל, מחכים כמה דקות על כל רמזור אדום מול שמונה שניות של רמזור ירוק. זה מסכן את הולכי הרגל, בפרט את המבוגרים והמוגבלים, שאינם מספיקים לחצות את הכביש בשמונה שניות בלבד. לא בא לי להיפצע או להיהרג רק בגלל שהאור מתחלף כל כך מהר".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "תכנון זמנים ברמזורים מתבצע בהתאם להנחיות משרד התחבורה כאשר קביעת זמן ירוק מינימלי להולכי רגל מחושב על פי מספר קריטריונים: כמות החוצים במעבר (שנבדקת לספירות תנועה), מהירות החציה (נתון קבוע) ואורך מעבר החציה".

"בנוסף, בתכנון נלקח בחשבון הזמן שבין סיום הירוק להולכי הרגל ובין תחילת הירוק לכלי הרכב  כדי לאפשר לחוצה במעבר לסיים את החציה לפני תחילת התנועה של כלי הרכב.

"חשוב לציין, שבפועל תמיד מתכננים זמן מינימלי יותר גדול מהזמן'המחושב', כמו גם בצומת ירושלים-סוקולוב להגברת בטיחות הולכי הרגל במעברי החציה. על פי בדיקת התוכניות המופעלות בצומת נמצא, שהתכנון עומד בדרישות של הנחיות התכנון והבטיחות. כמו כן, על פי בדיקה בשטח, הרמזור פועל לפי התוכנית המאושרת וללא תקלות".

"יחד עם זאת, בעקבות הפנייה, אגף התנועה יבצע תצפיות בצומת ובמידת הצורך יבוצע עדכון תוכניות הזמנים".

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר