צילום: איגודן

בתום העבודות במחלף הקוממיות: הותאמה מערכת הביוב לקצב הגידול בחולון

בחודשים האחרונים התבצעו עבודות תשתית בכניסה הדרומית לחולון, במטרה להחליף את צינור הביוב אחרי 50 שנה

פורסם בתאריך: 24.8.20 17:06

לפני כשבוע הושלמה בנייתו של קו הביוב J החדש, שמחבר את תחנת השאיבה הראשית של איגודן למערכת הביוב של חולון. מדובר בקו לחץ המתחבר על עורק הביוב הראשי המכונה Q, שמוביל את מי השפכים אל מתקן השפד"ן במערב ראשון לציון. העבודות נמשכו כשנה, והתרכזו בעיקר באזור מחלף הקוממיות. בכך שודרגה מערכת הביוב בעיר, שכעת מסוגלת לתת מענה לקצב הגידול בעיר.

ב-50 השנים האחרונות שירת את חולון קו הביוב J הישן אשר הלך והתיישן במרוצות הזמן, זאת לצד תנופה אדירה בבנייה של שכונות חדשות ברחבי העיר – מה שהגביר את העומס על התשתית הקיימת והביא לא פעם לבעיות. בעקבות זאת, הוחלט על כרייה של קו ביוב חדש ומודרני, בעל כושר הולכה מתאים, אשר יוכל לאפשר את פיתוחה של העיר חולון בעקבות הגידול באוכלוסייה. עם חנוכת קו J החדש, ישמש קו הישן לגיבוי המערכת במקרי חירום בלבד.



אורכו של קו הביוב החדש עומד של 2.2 קילמטרים, קוטרו 900 מ"מ, והוא עשוי כולו מפוליאטילן ומורכב מארבעה קטעי קידוח אופקי, קטע דחיקה ושני קטעים שבוצעו בחפירה פתוחה. קו הביוב החדש חוצה את כביש 20 מדרום למחלף הקוממיות, פונה דרומה לדרך עדן בסמוך לבית העלמין של חולון. לאחר מכן ממשיך מערבה לרחוב שפירא שבאזור התעשיה של ראשון לציון, ומשם אל מתקן השפד"ן. בניית הקו בוצעה ברובה בשיטה חדשנית של קידוח גמיש תת קרקעי (HDD), ללא צורך בפתיחת הרחובות, בעזרת מכונת קידוח אופקי.

צילום: איגודן

אחד האתגרים המורכבים במהלך בנייתו של הקו הביוב היה לחצות את כביש 20 (כביש נתיבי איילון) ואת המסילות שבין שני נתיביו, שכן יש לחפור פירים עמוקים ומורכבים בשיטות מיוחדות תוך התמודדות עם מי תהום. קטע זה בוצע בדחיקה תת קרקעית (מיני מינהור), בהשגחה צמודה של מפקחי רכבת ישראל ותוך מעקב שקיעות קפדני במהלך הדחיקה מתחת למסילות.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר