מה חושב זוהר נוימרק על התקנת מצלמות בגני הילדים? תלוי מתי שואלים

ממלא מקום ראש העירייה יצא בסרטון שבו הוא מדבר בנחרצות על חשיבות התקנת מצלמות בגני הילדים. אבל אז היה מי שנזכר במה שקרה לפני שנתיים

פורסם בתאריך: 19.8.20 19:13

ממלא מקום ראש העיר וחבר המועצה זוהר נוימרק פרסם הבוקר סרטון שבו הוא קורא לחייב בחקיקה הצבת מצלמות און ליין בכל גני הילדים. זאת בעקבות חקירת החשדות להתעללות בפעוטון בחולון, שנחשפה באמצעות התיעוד המצלמות במקום. אלא שבעקבות ההצהרה על הצבת המצלמות היה מי שהזכיר לנוימרק שבעבר הוא היה בין אלה שהתנגדו להצבת מצלמות בגנים ילדים.



"מי כמוכם מזועזע מהתמונות של האלימות האדירה כלפי ילדים חסרי ישע. ילדים קטנים ותמימים. אני כאבא פשוט מזועזע. לצערנו זה הגיע גם לחולון. זה משהו שחייב להיפסק. אנחנו צרכים לעשות הכל כדי שדברים כאלה לא יקרו", אמר נוימרק בסרטון שהפיץ היום (רביעי).

בהמשך דבריו הסביר כי פנה אל שר הרווחה איציק שמולי, על מנת שיקדם מהלך חקיקה בעניין. "פניתי לשר איציק שמולי שיקדם חוק שיחייב את כל הגנים שיהיו בהם מצלמות. החוק הזה קיים רק צריך להפעיל אותו. המצלמות האלה יהיו תחת מוקד שיפקח באון ליין שדברים כאלה לא יחזרו. לא ייתכן שדברים כאלה קורים בשנת 2020. אנחנו נעשה את הכל כדי למנוע את זה", חתם נויימרק את דבריו.

אלא שמתברר כי אותו נוימרק, לקח חלק בעצמו בהפלת הצעה לסדר שיזמה חברת המועצה נעה צ'פליצקי אשר דנה באותו עניין. בישיבת המועצה שנערכה ביולי 2018, העלתה חברת המועצה צ'פליצקי הצעה לסדר, לפיה יש לחייב בחקיקה עירונית את גני הילדים להציב מצלמות. הצעתה של צ'פליצקי עלתה בעקבות מקרי אלימות שאירעו שבאותו החודש במספר גנים בארץ.

בתגובה להצעה השיב ראש העירייה, מוטי ששון, כי מעונות פרטיים אינם כפופים לגוף כלשהו ולכן יש להמתין לדיונים שיתקיימו בכנסת באשר לשינויי חקיקה בנושא. בסופו של דבר הופלה ההצעה לסדר בעקבות הצבעתם של חברי הקואליציה, בהם גם נוימרק עצמו.

מי שטרח להזכיר היום לנוימרק את הזגזוג הוא חבר המועצה לשעבר, מורן ישראל מסיעת צעירים, שנכח באותה הישיבה ונמנה עם אלה שביקשו לקיים דיון בנושא. מורן תקף את נוימרק בפסוט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, וכתב: "אני וחברי לסיעה איתי זילבר הצטרפנו לצ'פליצקי ותמכנו. מי שהתנגד והוריד את אותה הצעה מסדר היום, כאשר ראש העירייה צעק ברקע שזו "דמגוגיה", מעלה עכשיו סרטון שצריך לעשות הכל. תעשו לי טובה ותתחילו לעבוד במקום לעשות סרטונים, אתם בשלטון כבר 30 שנה עוד מעט".

בתגובה לדברים מסר נוימרק ל"השקמה חולון" כי גם אז כמו היום הוא תמך במודל של התקנת מצלמות בתוך גני הילדים, אלא שלדבריו הדבר היה צריך לבוא בכפוף לחקיקה בכנסת. "אז זה לא היה חוקי. אני רוצה לשנות את החוק ואני לא רוצה לפעול נגד החוק. אני רוצה לעשות חקיקה ששתנה את הדברים במישור הארצי", אומר נוימרק ומוסיף: "הצבענו נגד כי הייעוץ המשפטי אמר אז שאי אפשר לאשר את זה".

עוד אומר נוימרק כי בכוונתו להוביל לשינוי חקיקה בכל המדינה על מנת שיותקנו המצלמות בתוך גני הילדים, והוא אף פנה אל שר הרווחה איציק שמולי בנושא. "האלימות בגני הילדים הפכה להיות מכת מדינה. כל יום זה קורה במקום אחר. פניתי לשר הרווחה איציק שמולי כדי להביא לשינוי בנושא", הוא מסכם.



תגובות

תגובה אחת
  1. ליזי

    רק מצלמה שתשדר להורים בכל דקה נתונה מה קורה בכל פינות הגן כולל שירותים ימנעו את הזוועות האלה מי שלא יתקין מצלמה לסגור לו את העסק התנאי לקבל רשיון עסק יהיה מצלמות מניביון זה עובד יופי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר