פחות משבוע לתחילת הלימודים: לעידן בן ה-10 אין בית ספר

הוריו של עידן, ילד על הרצף האוטיסטי, מספרת כי בנה נשלח למסגרות שאינן תואמות למצבו. כך, למשל, צולם כשהוא מבודד ורחוק מחבריו:

פורסם בתאריך: 27.8.20 16:07

בעוד פחות משבוע תיפתח שנת הלימודים ולעידן בן ה-10, המאובחן על הרצף האוטיסטי אין מסגרת ראויה שבה יוכל ללמוד. כך לטענת הוריו.

עידן נשלח ללמוד בבית הספר חינוך מיוחד, מסילות, בבת ים. אולם לטענת אמו אורית, בנה מתפקד ומתקשר ולכן לא הצליח להסתגל למסגרת יחד עם הילדים הנוספים בבית הספר. "הייתה לו שם מורה נהדרת שטיפלה בו אבל הוא לא התאים לבית הספר הזה כי היה הילד היחיד שקורא ומדבר בכיתה", אומרת האם.

הוריו של עידן ניסו להעבירו לבית ספר בראשון לציון, אולם שם נתקלו בסירוב. "זה היה בלתי אפשרי להעביר אותו כי זה היה מוסד חינוכי שמיועד רק לתושבי העיר", מוסיפה האם. בסופו של דבר הוא שובץ בכיתת תקשורת בבית ספר רגיל בחולון. מדובר בכיתת חינוך מיוחד, הנמצאת בתוך בית ספר רגיל.



הוריו של עידן טוענים כי מהרגע הראשון שבנם הגיע ללמוד בכיתה, הצוות החינוכי מנע ממנו להסתגל למקום בצורה טובה. "הושיבו אותו בסוף הכיתה, לבד ומובדד משאר החברים", מספרת האם, "איך בדיוק הוא יכול להשתלב בכיתה? אם לא נתנו לו לשבת עם הילדים האחרים. לוקח זמן עד שמתפתחת אינטראקציה. לי צרם שהושיבו אותו לבד".

חודשיים לאחר פתיחת שנת הלימודים, הגיע אל הוריו של עידן מכתב כי בנם מסוכן לסביבה ולמעשה הוחלט להוציאו ממנו. הוריו טוענים כי כלל לא ידעו על עצם כתיבתו של הדו"ח וטוענים כי הוא נעשה בניגוד לנהלים.

"בית הספר כתב שהוא מסוכן לסביבה ולעצמו", מספרת האם, "אנחנו לא ידענו בכלל שכתבו את הדוח הזה. אמרתי לו שהוא לא עושה את זה בבית. לקחתי אותו לפסיכיאטר שקבע כי שהוא לא מסוכן. הוא אמר שהוא לא מבין מה רוצים בבית הספר. הוא שלל לחלוטין את סעיף המסוכנות. ערערנו למשרד החינוך".

עידן יושב בסוף הכיתה, רחוק מחבריו

בנתיים שובץ הילד מחדש בבית הספר מסילות שבבת ים. הוריו אומרים כי הם לא מוכנים בשום פנים ואופן שבנם יחוזר ללמוד בבית הספר שאינו מתאים לו. כעת הם ממתינים לתוצאות הערעור, ודורשים שיאפשרו להם לשלוח את בנם אל בתי ספר אחרים. אולם נכון לרגע זה, בקשת הערעור טרם נדונה, זאת כאשר שנת הלימודים תתחיל בעוד כשבוע.

"מתי הם יטפלו בערעור שלי, בדצמבר?", אומרת אורית בצער, "אני לא אתן לעשות עוול לבין שלי. לא אשלח אותו אל בית ספר שבו הילדים לא מדברים. עידן שואל אותי מדוע אני לא קונה לו חולצת בית ספר. מה אני אומרה להגיד לו? חושבים שילדים על הרצף לא מבינים מה קורה סביבם. עידן מבין את כל המצבים, הוא יודע מה קורה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר במקרה נדיר ביותר שבו כל חברי ועדת איפיון וזכאות החליטו בניגוד לעמדת ההורים וקבעו חד משמעית כי התלמיד זכאי למסגרת כוללנית של החינוך המיוחד ובהתאם לכך הוא שובץ. יצוין כי בית הספר שאליו שובץ בחולון הוא בית ספר רגיל עם שבע כתות תקשורת. בית הספר נותן מענה מיטבי לתלמידים רבים אולם במקרה זה, לאחר ניסיונות רבים, סברה הנהלת המוסד כי אין להם מענה המתאים לצרכיו".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר