צילום: GaudiLab / shutterstock.com

זהירות: מתחזה למגייסת כספים עבור נזקקים ולוקחת את הכסף לכיסה

לקראת חגי תשרי: בימים האחרונים מופצות הודעות על גיוס כספים למען נזקקים. לטענת פעילים חברתיים מדובר בהונאה

פורסם בתאריך: 30.8.20 11:10

פעילים רבים עסוקים בימים אלה באיסוף תרומות וסלי מזון לקראת ראש השנה וחגי תשרי. אלא שיש גם מי שמנצל את המצב כדי להשיג כספים במרמה.

באחרונה מופצת בחולון ובבת ים הודעת ברשתות החברתיות עם בקשה להעברת כסף באמצעות אפליקציה למען נזקקים. נוסח ההודעות הן: "20 כמוני כל אחד תורם 10 שקלים ומארגנים סל לקשישה מי מצטרף?" ו"כל אחד יתרום 10 שקל עבור ניצול שואה".



גורמים שבדקו את אמינות המתרימים טוענים כי מדובר באישה המבקשת להעביר אליה כסף עבור נזקקים, חולים או ניצולי שואה. כאשר באחת הפעמים סיפרה על גרושה עם ילדים שנקלעה למצב כלכלי קשה שנזרקת מביתה ובפעם אחרת על נכה שנקלע למצב כלכלי קשה.

פעילים חברתיים וכתב "השקמה חולון" שניסו לשוחח עם האישה נתקלו במספר גרסאות סותרות, כאשר בשלב מסוים הודתה כי היא זו שזקוקה לכסף. אולם מתברר כי במשך מספר פעמים היא חזרה על אותו דפוס ולטענת הפעילים החברתיים היא אינה מוכרת כנזקקת.

פעיל מנהל קבוצת רשת חברתית סיפר ל"שקמה חולון": "מי שפתחה את קבוצת הוואטסאפ למען נזקקים זאת מישהי שניסתה להתחזות כמה פעמים. כשאנחנו הקמנו את קבוצת הסיוע למען התושבים בתחילת משבר הקורונה, היא התחזתה. יש לה כמה וכמה מספרי טלפון. היא כל פעם משנה מספר טלפון, משתמשת בכל מיני שמות פיקטיביים, במטרה לגנוב מאנשים כספים. היא מתחזה. צריך להזהיר את התושבים וחשוב שהם יבינו שהם יכולים לתרום לפעילים או לארגונים שהם מכירים וסומכים עליהם".



תגובות

6 תגובות
  1. אחד מהעם

    מאחר והחילןתי לתרום רק על סמך בקשה במכתב, אני מציע לא לתרום ללא בקשה מסוג זה ; תמיד יודעים למי תורמים ,מי עומד בראש העמותה וחצי הכסף מגיע !!!

  2. נילי

    לא לתרום .לא לתת כרטיס אשראי.יש הרבה נוכלים שמשחקים אותה עוזרים לנזקקים.שמשרד הרווחה ידאג לכל הנזקקים מתקציב ממשלתי.תתעוררו ואל תאמינו לכל מי שמתקשר ומבקש תרומה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך אנחנו חיים במדינה קטנה עם כל כך הרבה נוכלים בלי. בושה ורחמיםפנינה

  4. דוד

    גם אלי היא התקשרה מספר פעמים וביקשה את פרטי כרטיס האשראי,אז זהירות לי יש הגנה בנייד שמודיעה זהירות נוכלים,

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר