שירי נוח חסון
שירי נוח חסון. צילום: ליהי אדל חסון

יו"ר לשכת מתווכי הנדל"ן במחוז שפלה: "זה הזמן עבור הצעירים לקנות דירות"

אשת הנדל"ן הוותיקה ,שירי נועה חסון, הפועלת בבת ים מנתחת את השוק בעקבות משבר הקורונה ומסבירה מדוע מחירי הדירות יעלו בקרוב

פורסם בתאריך: 4.9.20 09:40

התפרצות הקורונה הביאה למשבר כלכלי קשה, שמשפיע בהכרח גם על תחום הנדל"ן וגורם לשינויים בשוק בעולם ובישראל.

מי שמכירה היטב את המפה היא שירי נועה חסון, סוכנת נדל"ן מבת ים המשמשת כיו"ר לשכת מתווכי הנדל"ן במחוז שפלה. חסון מסבירה כי מצב הנדל"ן באזור חולון-בת ים מורכב. מאז חודש מרץ, עם התפרצות המגפה בישראל, נרשמו ירידות מחירים קלות בשוק מכירת הדירות, אולם הצפי הוא כי כבר בעתיד הקרוב תהיה עלייה מחודשת בעקבות המחסור בדירות חדשות.



"בחודשים מרץ ואפריל היה חוסר ודאות, לא ידענו מה הולך לקרות ואם השוק יתרסק", אומרת חסון, "אבל המציאות מראה אחרת. אנחנו בהחלט רואים אחוזים בודדים של ירידת מחירים, על רקע זה שאנשים נמצאים בחוסר ודאות ולא ממהרים לעשות עסקאות. אני צופה בעתיד עליית מחירים. האוכלוסייה לא נעלמה בגלל הקורונה והיא ממשיכה לגדול, כאשר קצב הבנייה ירד ל-35 אלף יחידות דיור בשנה. אנחנו בגרעון של דירות ביחס להיקף האוכלוסייה".

משבר בענף השכירות

לדבריה של חסון, שוק הנכסים להשכרה חווה כרגע תהליך של מיתון, זאת בעקבות תגובת שרשרת של המשבר הכלכלי שפקד את המשק בחודשים האחרונים, כאשר עובדים רבים הוצאו לחל"ת וחלקם אף טרם חזרו לעבוד. במציאות זו נוצר מצב כי רבים משוכרי הדירות אינם מסוגלים לשלם דמי שכירות. מצב גרוע הרבה יותר נמצא בנכסים להשכרה, שכן לא מעט עסקים נאלצו להיסגר והחללים נותרו ריקים.

"אנחנו רואים פגיעה בשוק השכירויות. כרגע יש ירידת מחירים וקושי להשכיר דירות בתקופה הזו", אומרת חסון, "המון אנשים חזרו לגור בבתים של ההורים, לאחר שלא מעט מהם פוטרו מהעבודה. אנשים מחפשים קרקע יציבה. יש דירות שעומדות ריקות כרגע. בנוסף, המון חנויות ומשרדים עומדים בקיפאון. הרבה מקומות עבודה החליטו לעבוד מהבית. היו עסקים בחולון שנסגרו, וכרגע יש חנויות שעומדות ריקות. המצב הזה הוא לא טוב בפן המסחרי".

אנחנו נמצאים לקראת עליית מחירים דרסטית? 

"שוק הנדל"ן לא יישאר בסטטוס הזה. כרגע אפשר ליהנות מהמחירים הקיימים. אני צופה עליית מחירים לא בעתיד הרחוק אבל גם לא ממש בעתיד הקרוב. שוק השכירויות יחזור לעצמו אבל לא בשלב הזה. אני מאמינה שזה ייקח לפחות חצי שנה".

ומה באשר לירידת מחירי הדירות למכירה? 

"יש כרגע ירידה של כמה אחוזים אבל אין ירידה דרסטית. אני לא צופה עוד ירידה. עדיין אנשים קונים ומוכרים. השוק עובד. יש יציבות".

חסון מוסיפה כי המצב הקיים יכול להביא גם מעט אופטימיות עבור בני ובנות דור ה-Y שרבים מהם כבר ויתרו מזמן על התקווה לקנות דירה משלהם. לדבריה, כעת נרשמו ירידות מחירים שלא נראו בשנתיים האחרונות ושניתן לנצל את המצב עבור רכישת נכס שעל פי התחזיות, יעלה בערכו בשנים הבאות.

"יש לי אופטימיות בנוגע לצעירים", היא אומרת, "אתם הצעירים, דווקא עכשיו תיכנסו אל מעגל הנדל"ן ואל תישארו בחוץ. דירה שעולה היום 2.1 מיליון שקל, עלתה לפני שלוש שנים 2.3 מיליון. תקופת הקורונה הורידה כמה אחוזים במחירי הדירות. אני דווקא חושבת שהזוגות הצעירים יכולים ליהנות מזה. הרי בין כה וכה הם לוקחים משכנתה שהיא זהה לדמי השכירות שהם היו משלמים ממילא".

 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר