רבים פקדו את קברו של הרב טריקי: "להנציח את זכרו על ידי לימוד התורה"

"ברבות השנים הם עיצבו את דמותה היהודית של העיר חולון", אמר בנו של הרב על הוריו במעמד המרגש

פורסם בתאריך: 7.9.20 11:03

מחזה לא שגרתי היה השבוע בקברו של הצדיק רבי יוסף שלמה טריקי זצ"ל בבית העלמין בחולון. רבים השתתפו במעמד של סיום הש"ס תלמוד בבלי וירושלמי, וכן משניות והזוהר הקדוש שנלמדו לעילוי נשמתם של הרב והרבנית.



לפני כשנה בעצרת האזכרה במלאת השבעה לפטירתו של הרב, הכריז בנו, הרב יהודה טריקי, מהדמויות המשפיעות התורניות בחולון, על לימוד ושינון בעיון של כל התלמוד כולו, בבלי וירושלמי, וכן השולחן הערוך, תהילים משניות והזוהר הקדוש לעילוי נשמת הרב במשך כל שנת האבל. עשרות מבני משפחתו וממוקירי זיכרו של הרב והרבנית עליה השלום, נענו לקריאה, וכל אחד נטל עצמו ללמוד מסכת שלמה ולסיימה בתום השנה.

"המטרה היא להנציח את זכרם של הרב והרבנית על ידי לימוד התורה, כחלק ממגוון פעילויות זיכרון שנעשו לעילוי נשמתם, היות שכל חייו הקדיש הרב ללימוד תורה והרבצת התורה והיו מהניצנים הראשונים שהפריחו את השממה התורנית לפני כיובל שנים בחולון", אמר הרב טריקי והחלו בלימוד יסודי של אלפי דפים ממכלול אוצרות היהדות.

"מעמד הסיומים" התקיים ביום שלישי בשבוע שעבר בכפוף למגבלות ההתקהלות על ציונו של הרב והרבנית שהפך לאתר בו עולים המוני יהודים מדי שבוע בשבוע ומתפללים לישועה והצלחת הכלל והפרט.

את הסיום המרכזי ערך בנו של הרב יוסף שלמה טריקי, הרב אברהם טריקי שליט"א, מרבני העיר באר שבע, שפתח בדברים על מעלת לימוד התורה שמקיימים לעילוי נשמת המנוח. הוא ציין כי מלכתחילה תוכנן לקיים את מעמד זה בהשתתפות רבנים וגדולי תורה ובראשם הרבנים הראשיים לישראל שאף אישרו את השתתפותם במעמד, אלא שבדיוק באותם ימים פרצה מגפת הקורונה ועל כן נבצר מהם להגיע.

את סיום תלמוד ירושלמי סיים הרב אברהם עבדלחק, בנו של חברותא של הרב עוד ממרוקו, שהפליא בידיעותיו המעמיקות. את סיום הזוהר הקדוש סיים הרב יצחק אבוחצירא, נינו של הבבא סאלי ונכדו של הבבא ברוך שליט"א. את סיום המשניות עשה נכדו של הרב, יהונתן יעקב, בנו של הרב יהודה טריקי שלמד את המשניות פעם שנייה לעילוי נשמת סבו.

עוד אמר, כי על פי החלטת הרבנים, נקבעו ה"סיומים" ליום זה – יום הילולת הבן איש חי, והחל בלימוד ובסיומו אמר את קדיש בתרא, פרקי תהילים, תקיעה בשופר וקבלת עול מלכות שמיים.

הרב יהודה טריקי, הודה לאלה שבמשך השנה עמלו כדי לסיים את המסכות והקדישו זמן רב למטרה זו, ואמר כי אין יותר סמלי מלקיים את מעמד הסיומים על ציונו של הרב והרבנית, וכי בני המשפחה ותושבים ראו בכך צורך להשיב להם על טרחתם הרבה של השניים ברבות השנים לעצב את דמותה היהודית של העיר חולון ולזכור את המורשת שהשאיר אחריו.

קברם של הרב והרבנית שודרגו לאחרונה, ואוהל מיוחד הוקם על קברו ביוזמת תלמידיו של הרב. זאת, כדי להקל על בואם של המונים העולים מדיי יום ביומו על הציון בכניסה לבית העלמין, וחשים צורך אישי להתפלל מעומק ליבם בזכותו של הצדיק ובתפילה כי הוא יהיה מליץ יושר עליהם. לא מעט נסים נאמרו ביום זה על הציון בגדלותו של הצדיק הן בחייו והן על ציונו הקדוש.

לבסוף נאמרו תהילים וסליחות בהשתתפות הציבור ובסיומם תקיעות השופר המרגשות, ברחבת הציון לעיתים תכופות מתקיימים מעמדי אמירת תהילים וסליחות ברוב עם, במועדים ובערבי ראשי חודשים.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר