צילום: Maglara / shutterstock.com

יו"ר הנהגת ההורים, הזמר ומנכ"ל החברה לבידור ובילוי: "זו אחת השנים הגרועות"

בת אל בן דוד, שמשון חן ויהודה בן ציון נפרדים משנת תש"ף

פורסם בתאריך: 20.9.20 11:51

לקראת בואה של השנה החדשה, האנשים המשפיעים בעיר מספרים ל"השקמה חולון" איך עברה עליהם השנה שהייתה תחת משבר הקורונה.



יו"ר הנהגת ההורים בחולון, בת אל בן דוד: "המשבר של היום, יכול להפוך לחיוך של מחר"

השנה החולפת הייתה שנה מלמדת, מכוננת, מכעיסה, מרגשת, עם לא מעט שיאים ואתגרים בפן האישי, המקצועי והחברתי. בשנה הזאת דחיתי פעמיים את בת המצווה של בתי האהובה, ונאלצתי להתמודד עם מפח הנפש והעצב שמילא אותה אחרי ההכנות הרבות וההתרגשות שלוותה אליהן.

בפן המקצועי והחברתי זאת הייתה שנה אינטנסיבית של סיוע לנזקקים שהלכו והתרבו בעקבות המשבר הכלכלי, של הורים ותלמידים שלא פעם נותרו חסרי אונים, של מאבק להשבת כספי ההורים בעקבות השבתת הלימודים ושל דאגה לאלה שאין להם יכולת פיזית וכלכלית להתמודד עם למידה מרחוק. לכל האירועים של השנה החולפת יש מכנה משותף אחד: הקורונה לימדה אותנו עד כמה המציאות שבירה והפכפכה ואיך המשבר של היום יכול לאחר שבא אל פתרונו – לחיוך של מחר.

היו לי לא מעט אירועים משמעותיים בשנה הכל כך דרמטית שעברה על כולנו. אבל היה אירוע אחד שבלט, של תלמיד שלא הורשה להצטלם לספר מחזור בגלל חוב שצבר לבית הספר וחש השפלה וצריבה שכנראה תמשיך ללוות אותו. המקרה הזה החזיר אותי לשכונה שאני גאה לומר שבה גדלתי: ג'סי כהן. בימים האלה שהאירוע פורסם בכלי התקשורת ועורר סערה וגם ויכוח הזכיר לי מדוע מלכתחילה בחרתי להתמודד ולשמש יו"ר ועד ההורים: כדי לדאוג לכל התלמידים לחלשים, לחזקים, מכל שכבות האוכלוסייה ומכל השכונות בעיר.

במשך שנים לימדתי את עצמי להעריך, להוקיר, ליהנות ולמצות את הכאן והעכשיו, לחבק את ההווה ולא להפסיק לחיות אותו. במידה רבה, הקורונה, בדרכה האגרסיבית יש לומר, הבהירה לי שלא לגמרי טעיתי.

לשנה החדשה אני מאחלת לכולם, לא להפסיק לנסות ולהיות הגרסה הטובה יותר של עצמכם, למרות הקשיים ואולי גם בזכותם. אני מאחלת לכולנו שנדע ימים טובים יותר, שנחזור לשגרה המשעממת, בלי מסכות, בלי קפסולות, בלי ריחוק חברתי ושלא נשכח גם אחרי תקופת הקורונה להעריך את הדברים הבנאליים, המובנים מאליהם שאנחנו לא מפסיקים להתגעגע אליהם בימים אלה. והלוואי שעוד נדע ימים טוב מאלה.

מנכ"ל החברה לבידור ובילוי חולון, שמשון חן: "השנה הכלכלית הכי גרועה של החברה"

זו הייתה השנה הכלכלית הכי גרועה של החברה. הייתה הרגשה מאוד לא טוב ולא נוחה. אנשים רבים נפגעו, כולל עובדים שלי, זכיינים וסוחרים. עשינו את המיטב כדי לעזור להם אבל מצב הרוח הכללי של כולם היה לא טוב. זו אחת השנים הגרועות שאני זוכר.

האירוע הכי משמעותי השנה היה סגירת החברה על כל חלקיה, לשלוח מאות עובדים הביתה ולסגור את כל המרכזים. לקבל מכה אנושה בכל רמת ההכנסות של החברה. זו חברה שההכנות העצמית שלה היו מעל 93 אחוז. הפגיעה הייתה רוחבית".

למדתי ממשבר הקורונה, במה שאני מאמין, שמקצוענים צריכים לנהל משברים ולא חובבנים. צריך להיצמד לקו מוביל ולא לזוז ממנו עד השגת המטרה. זה המוטו של בניהול.

לשנה החדשה אני מאחל לכולם שנחזור ליותר משגרה, כי גם בשגרה לא מוצא חן בעייני מה שקורה במדינה. במישור האישי אני מקווה שהחברה תחזור לתפקד בימים הקרובים. כעת נמצאים קרוב ל-200 עובדים בחל"ת שהם כמעט 30 אחוז מכוח האדם שלה".

חן מתייחס לעניין הסגר ומזהיר כי הדבר יגרור צעדים קשים של הוצאת עבדים נוספים לחל"ת. "אנחנו נחזור שוב למספרים המטורפים האלה שכמעט כולם בחל"ת. אני מאחל לעיר חולון וגם לראש העירייה, לכל מי שמוביל בעיר ובמדינה, שתהיה לנו שנה טובה יותר".

יהודה בן ציון, זמר ותושב העיר חולון: "בתקופה הזו אין לדעת מה יוליד יום"

השנה זו הייתה שנה לא קלה עם המון דברים שלא ציפינו שיקרו. האירוע המרכזי שהיה השנה זה כמובן הקורונה שפקדה את ישראל ואת העולם. מהמשבר הזה למדתי שאין לדעת מה יוליד יום. יש מהפך בחיים.

לשנה החדשה אני מאחל שתהיה שנה טובה ומתוקה לכל בית ישראל ולעמי העולם. שלא נדע ממחלות, רעידות אדמה, שריפות וצונאמי. המון בריאות.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר