בתכנון: שדרה ירוקה בין שכונות מגורים לבין אזור התעשייה

האזור שמפריד כיום בין אזורי התעשייה והמגורים יהפוך  ל"שדרה ירוקה" שתכלול שטחים פתוחים ועירוב שימושים

פורסם בתאריך: 17.9.20 19:02

בקרוב תוצג בפני הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תוכנית לפיתוח אזור התווך שבין שכונות המגורים לאזור התעשייה של חולון. זאת במסגרת תוכנית האב לפיתוח מרחבים ציבוריים פעילים ברחבי העיר.

מדובר בתוכנית המציבה בראש סדרה העדיפויות את ערכי הטבע, האקולוגיה ובעלי החיים ויוצקת תכנים חדשניים של חקלאות עירונית. בחולון מאמינים בכוחה של התוכנית לייצר פינה חדשה בעיר עבור תושביה ומבקריה, ויאיץ את הפיתוח בדופן אזור התעשייה לפי התפיסה של עירוב שימושים המעודדת עירוניות פעילה ושוקקת חיים.



התוכנית כוללת בתוכה שרשרת של שטחים ירוקים מאזור החווה החקלאית ועד אל בית הספר החקלאי מקווה ישראל. השדרה הירוק תהיה חלק ממערך ירוק שיכלול את כל העיר. השטחים שנכללים בתכנית הם מתחם החווה החקלאית, חורשת נווה ארזים ומתחם הרצפלד. "אזור התווך" שמפריד כיום בין אזורי התעשייה והמגורים, יהפוך  ל"שדרה ירוקה" שתייצר חיבור בין המרקמים באמצעות שטחים פתוחים ועירוב שימושים. חזון השִׁדרה הירוקה הינו פיתוח מרחב ציבורי רב תחומי שישמש תשתית קהילתית ירוקה שתחבר בין חלקי העיר.

מטרתה של התוכנית היא לפתח ולהעצים את ערכי הטבע, האקולוגיה והחקלאות במתחם, להנגיש אותם ולשלב בהם פעילויות בנושאים אלה עבור תושבי השכונות הסמוכות ועבור תושבים מרחבי העיר. התוכנית תקדם ותשלב חקלאות מסורתית וחדשנית ותכלול פעילויות מגוונות שיתפרסו על פני כל שעות היום. התוכנית תייצר מקום שמחבר את התושבים לאדמה ולטבע, לעיר ולקהילה, ותעודד יצירת קהילות בעיר, טיפוח יזמות, וחיזוק הזהות המקומית סביב נושאים אלו.

הדמיה: גלעד-שיף אדריכלות

השִׁדרה הירוקה תשלב בין מרחבים פתוחים ונגישים למרחבים מבוקרים ומנוהלים. המרחבים המנוהלים יוקדשו ללימוד ולפיתוח של חיים חקלאיים במרחב העירוני, תוך שילוב בין שיטות חקלאות מסורתיות לרעיונות של קיימות וטכנולוגיות עכשוויות, והם יכללו כיתות לימוד, חממות, מעבדת מחקר, שטחי חקלאות מעובדים, שטחים לפעילויות פנאי, ומרכז מבקרים ומרכז חקלאות טיפולי. המרחבים הפתוחים יכללו שטחי טבע עירוני לשימור ולשיקום, מרחבי מפגש, יער עירוני, הגלריה העירונית, שטחים מגוננים למנוחה עם מתקני משחק חופשי, שבילי אופניים והולכי רגל, מרחבי יצירה, מרחבי חקלאות, דפנות פעילות, תוואי מים לטיפול במי נגר עילי ובריכות אקולוגיות. המתחם יכלול גם פיתוח קונספט ייחודי למגורים, המשלב דיור מכליל בדגש קהילתיות, חקלאות וקיימות.

כמו כן, מתוכנן המיזם לשלב פתרונות חדשניים של חקלאות עירונית בכל המתחמים ובכל השימושים, שיכללו שילוב של גגות ירוקים, קירות ירוקים וחקלאות מנותקת מצע. להכנת התוכנית בראשות מינהל ההנדסה העירוני גויס צוות מתכננים רב-תחומי, המתמחה בתכנון סביבתי ובעל ניסיון בתכנון פרויקטים של שטחים פתוחים.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר