עיריית חולון. צילום: אלי נאמן
עיריית חולון. צילום: אלי נאמן

עיריית חולון מקדמת מהלך לרכישת פארק אריאל שרון

על פי הפרסום ב-The Marker קבוצה בראשות עיריות חולון ותל אביב מנסות לצרף אליהן עוד מספר רשויות לצורך רכישת הפארק

פורסם בתאריך: 4.10.20 13:39

מספר רשויות מקומיות מתמודדות על רכישת פארק אריאל שרון הממוקם בלב גוש דן, בהן קבוצה בראשות עיריית חולון ועיריית תל אביב המנסות לצרף אליהן עוד מספר רשויות מקומיות מהאזור. כך פרסם עיתון The Marker. בנוסף, מתמודדות על רכישת וניהול הפארק גם עיריית רמת גן וקק"ל. מכירת הפארק נאמדת במאות מיליוני שקלים.



על פי הפרסום ב-The Marker ההצעות לרכישה היו אמורות להיות מוגשות כבר בשבוע שעבר, אולם המועד נדחה לאמצע החודש. חולון ממוקמת בסמוך אל פארק אריאל שרון, שבמרכזו הר הפסולת חירייה שהפך בשנים האחרונות למקום של טיולים ופנאי ואתר אקולוגי. כמו כן, בפארק עוברים מספר שבילי אופניים המהווים חיבור בין חולון ואזור אל תל אביב ורמת גן. בנוסף, עוברים בתוך שטח הפארק הנחלים איילון ושפירים אשר שוצפים מים לאורך החורף. שטחו של הפארק עומד על 8,500 דונם והוא ממוקם בשטח בין מספר רשויות. מדובר בשטח הירוק האחרון בגוש דן ועקב כך גם מהווה מקום מבוקש עבור מיזמי נדל"ן.

הרקע למכירת הפארק הוא בעקבות המסקנה שאליה הגיעו באוצר, לפיה יש להעביר את הניהול לגורם חיצוני. זאת לאחר שהחברה הממשלתית שהוקמה לניהולו, הסתבכה בשורת שערוריות ודוחות של מבקר המדינה והתקשתה לתפקד. במשרד הפנים נוטים לקבל את הצעת הרשויות המקומיות לניהול הפארק, ודוגלים במדיניות לצירוף שטחים שטחים ונכסים מניבים עבורן. משרד האוצר לעומת זאת, תומך במכירת הפארק לקק"ל, על מנת להימנע ממצב בו הרשויות המקומיות ינסו לקדם תכניות בנייה שעלולות לפגוע בפארק כאזור ירוק.

בתוך כך, מתקדמת בחודשים האחרונים בשטחו של הפארק בניית סכר סביב נחל איילון, במטרה לווסת את מי הגשמים, אשר לא פעם מביאים להצפת כביש איילון. בניית הסכר היא חלק ממיזם התשתיות של הנחת מסילת הרכבת הרביעית בכביש איילון. אחת מההצעות לפתרון בעיית ההצפות אשר עלו לאורך השנים הייתה שינוי מסלולו של נחל איילון אל אפיקו ההיסטורי באמצעות תעלה תת קרקעית אשר תעבור מתחת לחולון ויפו ותישפך לים.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר