גולדטק. צילום: עיריית חולון

אלה המקומות שבהם תתקין עיריית חולון גגות סולאריים

בעירייה מסבירים כי מדובר במהלך שנועד לקדם את השמירה על איכות הסביבה, אולם יש מי שמביע דאגה

פורסם בתאריך: 4.10.20 16:30


באחרונה עלה נושא התקנת קולטים סולאריים ביוזמת העירייה על גגות של מבני ציבור, בהם בתי ספר ומרכזים קהילתיים בחולון.

בימים אלה מותקנים ברחבי העיר כ-20 מערכות פוטוולטאיות בגגות מבני ציבור ברחבי העיר, זאת נוסף על 26 מערכות שכבר מותקנות בגגות ברחבי העיר. בעירייה מסבירים כי מדובר ביוזמה במסגרת המדיניות לקדם תוכניות ירוקות לשמירה על איכות הסביבה.

במסגרת מכרז שהוציאה החברה הכלכלית של חולון בה זכתה חברת "אלקטרה" שמנצלת את ימי הסגר על מנת לקדם את ההתקנה בבתי הספר, וצפויה לסיים את ההתקנות בתוך כשנה. עלות הפרויקט, שצפוי לייצר חיסכון בעלויות החשמל, נאמדת על 10 מיליון שקל.



המבנים, שעליהם יותקנו המערכות של קולטים סולאריים, כוללים מוסדות חינוכיים בהם גמנסיה נבון, תיכון עתידים, תיכון אילון, תיכון שמעון פרס (הייטק היי), תיכון קוגל, בית הספר מיתרים, בית הספר ישעיהו ובית הספר גולדטק.

בנוסף לבתי הספר, יותקנו קולטים סולאריים גם על גגותיהם של המרכזים הקהילתיים קריית בן גוריון, נאות רחל, מרכז לזרוס ובאולמות הספורט בבתי הספר היסודיים שרון ושמיר.

צילום: עיריית חולון

לצד המברכים על המהלך, נשמעה ביקורת בטענה שהתקנת הגגות עלולה לסכן את התלמידים מבחינה בריאותית ולחשוף אותם לקרינה ולפגוע בבריאותם.

בשנה שעברה בראשון לציון השכנה, הובילו ההורים מבית הספר "יסוד המעלה" בעיר מאבק נגד הלוחות הסולאריים שהותקנו על גג בית הספר. ההורים אף השביתו את הלימודים בדרישה להסיר את הלוחות. מנגד, בעיריית ראשון לציון הבהירו כי הלוחות אינם פוגעים בבריאות הילדים, ואף הציגו מסמך מהחברה להגנת הטבע התומך בעמדה זו.

בנוסף, השנה החלה העירייה גם בהתקנת 30 עמדות לטעינת כלי רכב חשמליים ברחובות העיר ובחניונים, באמצעות חברת "אפקון תחבורה חשמלית", שזכתה במכרז. בכל עמדה שתסומן ניתן יהיה לטעון, באמצעות יישומון, שני כלי רכב בו זמנית, בכל שעות היממה. עם הפעלת העמדות יוצע תעריף טעינה מוזל לתושבי העיר.

תגובות

2 תגובות
  1. מירי

    איזה פרימיטיבים. לוחות סולריים מסוכנים? אין דבר יותר בריא מזה. אנשים שבונים בתים פרטיים מתחננים לראיון לשים לוחות סולריים על הגגות. כל הכבוד לעירית חולון על המיזם וקידמה והדאגה לבריאות הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר