בעקבות מקרי האלימות בהפגנות בחולון: "כמו הימים שלפני רצח רבין"

שלושה מקרי אלימות נגד אנשי המחאה מחולון הסתיימו במעצרים. חברי המועצה וראש העירייה מודאגים

פורסם בתאריך: 15.10.20 12:16

בעקבות שורה של מקרי אלימות שהסתיימו במעצרים, בהפגנות המחאה בחולון נגד בנימין נתניהו, מזהיר ראש העירייה, מוטי ששון: "הכתובת כבר על הקיר. האלימות מזכירה את הימים שלפני רצח רבין". גם חברי המועצה מיקאל בוזגלו ועו"ד וניסן זכריה קוראים לפעול לעצירת האלימות נגד המפגינים.

בהפגנה שהתקיימה ביום שלישי נעצרו ארבע צעירים, בני 22-25, בחשד שהפרו את הסדר, אחד מהעצורים חשוד גם בכך שריסס גז פלפל לעבר המוחים.

שלושה ימים לפני כן, ביום שבת, עצרה המשטרה שני צעירים שניסו לקרוע דגלים של מפגינים. השניים, בני 17 ו-18, נעצרו לאחר ששוטרים שהיו במקום הורו להם להתרחק מהמפגינים, והם, כך על פי החשד, סירבו להישמע להוראות. אחד המעצורים, כפי שפורסם ב"השקמה חולון" הוא מתנדב במשטרה. יום לפני כן נעצר חשוד בהשלכת ביצים לעבר מפגינים שעמדו בכיכר הלוחמים.

בעקבות האירועים חברי המועצה מיקאל בוזגלו ועו"ד ניסן זכריה, קוראים למוטי ששון לפעול להגנה על המוחים. "מוטי ששון צריך להתעורר לאור מקרי האלימות החוזרים ונשנים במחאות שמתקיימת בחולון, כממונה על ביטחון הציבור עליו לפעול לאלתר", אומרים חברי המועצה, "הגיע הזמן שקולו כראש העיר וכאחראי לביטחון הציבור ישמע בבהירות, עליו לגנות כל מעשי אלימות וכן לדרוש ממשטרת ישראל לפעול בנחישות נגד פורעי החוק".

"יש לאפשר קיום מחאה משני הצדדים, ולדרוש ממשטרת ישראל ומהשיטור העירוני שתושבי חולון ממנים מכיסם לפעול להגנה על המוחים", הוסיפו השניים, "כמו כן, יש לקיים הפרדה בין המוחים כדי לאפשר מחאה דמוקרטית ללא אלימות, יצירת חיץ בין הצדדים תאפשר מחאה ללא אלימות".

זמן קצר אחר כך, פרסם ששון בדף הפייסבוק שלו: "הכתובת כבר על הקיר. האלימות מזכירה את הימים שלפני רצח רבין, שהתרחש לפני 25 שנים פחות שבועיים. השנאה יוקדת גם כעת ואם לא נעצור כאן – המחיר יהיה כבד מנשוא, הרבה יותר מהקורונה. די לפורענות – אין לנו ארץ אחרת וגם לא תהיה. מותר להפגין ולמחות, זוהי זכות בסיסית – אסור בתכלית האיסור להפוך את הוויכוח הפוליטי לאלים".

ששון

צילום: ראובן קפוצינסקי

ששון הוסיף כי "לקראת סוף השבוע אני פונה אליכם, תושבי חולון, מכל המחנות: אל לנו להידרדר למדרון תלול. בואו נשמור כל אחד על כבודו של האחר. להפגין ולהתווכח כן, אלימות והסתה – לא בבית ספרנו ולא בעירנו".



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר