האתלט, מראשוני המתיישבים בשיכון ותיקים ויקיר העיר הלך לעולמו

נפטר דוד (דודי) קושניר, מוותיקי העיר חולון. בן 89 במותו

פורסם בתאריך: 20.10.20 17:57

יקיר העיר חולון והאתלט, דוד (דודי) קושניר, הלך לעולמו בגיל 89. קושניר היה מבכירי האתלטים במדינת ישראל, היה בעברו אלוף ישראל בקפיצה לרוחק ושימש כמורה ומאמן.

קושנר נולד ב-1931 בכפר יחזקאל שבעמק יזרעאל, בן לאסתר ולשמעון קושניר, מחלוצי העלייה השנייה. למד בבית הספר היסודי במושב ובעודו ילד ונער נשא בעול עבודות המשק. את חינוכו התיכוני קיבל בבית הספר החקלאי מקווה ישראל. משם יצא עם בני כיתתו  להתיישבות בקבוצת יזרעאל, שבה ריכז את ענף המטעים וכספורטאי שיחק בקבוצת הכדורגל "הפועל" בלפוריה בליגה הלאומית.

בשנים אלה בלט בכישוריו הספורטיביים בענפי האתלטיקה השונים ופיתח אותם באימון עצמי. בשנת 1955 יצא במשלחת ישראל לפסטיבל הנוער בוורשה, שם קבע שיא ישראלי בקפיצה לרוחק ושיא נוסף בקרב עשרה. כעבור שנה השתתף באולימפיאדת מלבורן, במסגרת המשחת הישראלית שמנתה אז שלושה ספורטאים.



ב-1957 הגיע עם משפחתו לחולון והיה מראשוני המתיישבים בשיכון הוותיקים, והחל לשמש כמורה לטבע ולחקלאות בבית הספר היסודי המגינים בשכונת תל- גיבורים. לאחר מכן לימד חינוך גופני באורט חולון. המשך השנים טיפח כשרונות, בהם אלופי ישראל בקפיצה משולשת ובקפיצה לגובה.

בשנת 1960 השתתף קושניר באולימפיאדת רומא. אז שיפר את השיא הישראלי של עצמו בקפיצה לרוחק. באותה העת החל לאמן את קבוצת הפועל חולון באתלטיקה קלה ונמנה עם קבוצת הכדורגל שלה, שהיתה בליגה הארצית. באותן שנים שימש גם כמדריך חקלאי של ארגון מגדלי גינות בחולון, מטעם העירייה.

לאחר מכן, בשנת 1971 השתלם והוסמך בקורס מורים לחינוך גופני במכון וינגייט והחל לתפקד כמאמן נבחרת ישראל באתלטיקה קלה. הוא יצא עם נבחרת האתלטים של ישראל למשחקי אסיה בבנגקוק, תאילנד, שבהם זכו בחמש מדליות זהב. בשנת 1992 מונה כמאמן נבחרת האתלטים באולימפיאדת ברצלונה, שבה התבלט תלמידו נחום רוגל.

ב-1966 העניק לו מרכז הפועל את עיטור "לאיש כפעלו" על דמותו כספורטאי הוגן, פעיל ומפעיל, המשמש דוגמה לנוער ועל הישגיו בקביעת שיאים ארציים בקפיצה לרוחק, קפיצה משולשת ובקרב עשרה. בשנת 1995 קיבל את אות יקיר העיר חולון.

איציק לסימן שהיה חברו ושיתף עמו פעולה רבות מסר: "היה לי את הכבוד להכירו, לעבוד לצידו ואף לשתף אתו פעולה בוועדה למלגות למצטיינים, שהייתי שותף להקמתה וריכזתי את פעילותה בשנותיה הראשונות".



תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר