בן 13 שנפגע בתאונת הקורקינט נלחם על חייו וברשת תוקפים את המשפחה

מזה כחודש הנער שנפצע מפגיעת רכב מאושפז במצב קשה כשהוא מורדם. אימו, שלא זזה ממיטתו, נאלצת להתמודד גם הם הטחות אשמה ושמועות כוזבות ברשת

פורסם בתאריך: 20.10.20 15:52

בשנה האחרונה מנסות עיריית חולון ומרחב איילון של המשטרה להשליט סדר בכל הנוגע לכלים החשמליים בעקבות העלייה בשימוש ובתאונות. המדינה אף ניסתה להילחם בתופעה באמצעות חקיקה, דוגמת רישיון לאופניים חשמליים, אולם בינתיים ללא הצלחה. רק אתמול (שני) נער בן 13 שרכב על אופניים חשמליים נפגע באורח בינוני כתוצאה מפגיעת אוטובוס ברחוב ההסתדרות. לפני כחודש בן 13 נפצע באורח קשה לאחר רכב פגע בו בזמן שרכב על קורקינט ברחוב אלופי צה"ל שהתרחשה לפני חודש. מאז מאושפז הנער בבית החולים וולפסון במצב קשה, כשהוא עדיין מורדם.

לאחר התאונה גולשים רבים ברשת האשימו את הוריו של הנער בחוסר אחריות, ובכך הוסיפו עוד יותר לכאב ולקושי שעמם הם מתמודדים. "באיזה זכות מאשימים את ההורים?", שואלת בזעם חברת המשפחה, שיראל כהן. "האם צמודה למיטת בנה שכעת מורדם בגלל הכאבים. הוא לקח את הקורקינט מחבר ללא ידיעת אמו וללא הסכמתה. יותר מזה, היא בכלל אסרה עליו לעלות על כלים חשמליים. היא מגדלת את הילד לבד ונתנה לו את כל החיים שלה. הוא כל מה שיש לה בחיים. להגיד שהיא אשמה זה לא לא נכון ואכזרי".

בנוסף לתגובות הקשות וחסרות הרגישות ברשת, היו אף כאלה שמיהרו להפיץ שמועת כזב לפיהן הנער מת מפצעיו. "מאיפה מגיע הדבר המחריד הזה,  לקום ולהחליט שהוא נפטר?", אומרת כהן בכעס. "תודה לאל, הילד חי ונושם, אומנם צפוי לו שיקום ארוך וקשה וכולם מתפללים שיחזור לעצמו, אבל ברוך השם הוא חי ונושם. בתור מישהי שקורבה למשפחה אני הזדעזתי לקרוא את התגובות. היד קלה על המקלדת, אבל קצת לפני שמקלידים ומחליטים להיות אלוקים לכמה רגעים, חשוב לזכור שיש משפחה שכואבת ומתמודדת עם דברים קשים".



שתי התאונות בחולון מצטרפות לשורה של תאונות בעקבות שימוש בקרוקינט ואופניים חשמליים. בשנת 2019 התרחש זינוק משמעותי במספר הנפגעים בתאונות הדרכים בהן היה מעורב קורקינט חשמלי, כך עולה מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי הנתונים, בשנה החולפת תועדו 598 נפגעים מתאונות קורקינט חשמלי שדווחו למשטרה ו-209 פצועים שטופלו בבית חולים ולא דיווחו למשטרה – זינוק של 152.3 אחוזים, זאת, ביחס ל-237 נפגעים בתאונות מסוג זה שתועדו בשנת 2018. עוד עולה מהנתונים כי אחד מכל ארבעה הרוגים בתאונות דרכים הוא הולך רגל.

כניסתם של הקורקינטים השיתופיים שהגיעו לחולון הביאו איתם יתרונות כמו התניידות ירוקה וחלופה לרכב הפרטי. יחד עם זאת השימוש בהם במציאות של מיעוט שבילי אופניים בעיר, מצריך רכיבה על המדרכה תוך סיכון הולכי הרגל או על הכביש תוך סיכון הרוכבים עצמם. בעיה נוספת אשר הביאו הקורקינטים השיתופיים היא השארתם בכל מקום על המדרכה, ובכך הפכו למטרד.



תגובות

4 תגובות
  1. מיואש מהמדינה

    באף מדינה מערבית לא קיימת התופעה הזאת כי הפרלמנט לא אישר הכנסה חסרת אחיריות כזו של כלי נסיעה חשמליים
    .. האשמה עם על הנמשלה הזאת חד משמעית.

  2. gal

    אק חקיקה תמנע את זה. אם איןאכיפה כמו שצריך, צריך פשוט להפסיק עם הדבר המשוגע הזה ולמנוע מהחברות הפרטיות לשווק אותם. זו סכנת חיים ממשית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר