בזכותכם: 2.5 מליון שקל גויסו בתוך חודש להצלת חייה של לינוי הקטנה

סיפורה של לינוי דדון, בת ה-7.5 שמתמודדת עם סרטן, הצליח לרגש אלפים וכעת היא תוכל לעבור ניתוח מציל חיים בחו"ל

פורסם בתאריך: 22.10.20 12:18

קמפיין גיוס ההמונים להצלת חייה של לינוי דדון שפורסם בחודש שעבר ב"השקמה חולון", הכניס אור ותקווה גדולה לחייה. בתוך חודש ימים בלבד, גוייסו 2.5 מיליון שקל למימון ניתוח מציל חיים מורכב ויקר בחו"ל שיכול לתת מזור ורפואה ללינוי בת השבע וחצי המתמודדת עם מחלת הסרטן. "עברנו דרך מאוד לא קלה. שלוש פעמים הפילו לנו את הקמפיין לאחר שטענו שאנחנו נוכלים, ולצד האהבה הגדולה, קיבלתי גם ביקורות ותגובות קשות", מספרת בתאל דדון, אמה של לינוי.



לינוי רק בת שבע וחצי, הצליחה לרגש רבים בסיפורה הקשה שהובא בסרטון שליווה את קמפיין גיוס ההמונים למען החלמתה. השבוע הפך הקמפיין לאחד המהירים ביותר שנעשו בשנים האחרונות בחולון ואזור. היעד היה 2.5 מיליון שקל ובפועל גוייסו עד עתה 2,504,598 על ידי 16,184 אנשים.

התרומות והתגובות הרבות לא פסקו מהרגע הראשון והדהימו את בני המשפחה בעוצמתן. הסיפור המרגש הצליח לגעת במאות אלפי אנשים ורץ במהרה בכל רחבי הרשת, כולל ברשת הטיק טוק. אפילו הילדים לא נשארו אדישים וסייעו בתרומות ובהפצה. "אני בן תשע ותורם מדמי הכיס שלי ללינוי שתהיה בריאה", כתב אריאל הרוש בתגובות לקמפיין.

בסרטון שליווה את הקמפיין, סיפרה לינוי על מחלתה ואמרה. "אני לא רוצה למות. אני פונה אליכם בדמעות ובכאב בקצת הכוחות שעוד נשארו בי. תעזרו לי, תנו לי חמצן לחיות כדי שאוכל לעבור ניתוח במוח להוצאת הגידול הסרטני שיש לי. אני רק מבקשת ורוצה לחיות. להישאר עם אימא שלי והאחיות שלי".

כעת מבקשת לינוי להעביר מסר לכל התורמים: "תודה לכל התורמים שלי. אני בבדיקות לפני הניתוח. אוהבת את כולכם ואת החברים שלי שכל הזמן תומכים בי".

בתאל, אימה של לינוי, משתפת בקשיים שעברו במהלך תקופת הקמפיין ואומרת: "שלוש פעמים דיווחו לפייסבוק ויוטיוב שהקמפיין שהעלנו הוא שקרי ואנחנו נוכלים. הייתי בהלם. הבת שלי בין חיים למוות, יש לי את כל המסמכים הרפואיים ואנשים באים ואומרים לי 'תפסת טרמפ על הילדה'. בהתחלה לקחתי ללב ונפגעתי, אבל היום אני חסינה".

מי שעמד מאחורי הקמפיין היא עמותת "חן לחיים", בהנהלת יניב בן דוד, שנמצא בקשר יום יומי ומסייע למשפחה. "הקשר שלי לעמותה הגיע לי מהשמיים", מספרת בתאל, "פניתי לבחורה בשם מורן אזרזר, פעילה מחולון, וביקשתי שתנסה לסייע לי ברכישת תרופה יקרה שלא נמצאת בסל התרופות עבור לינוי. היא רתמה את חברתה, שנאל חבר, שגם היא פעילה בחולון, ויחד הצליחו לגייס את הסכום המבוקש. בנוסף חיברו אותנו לעמותה".

"ידעתי שמצבה הרפואי של לינוי לא טוב וטיפלתי בה בתרופה יקרה מאוד, אך לא שיערתי לעצמי שהמצב הוא בין חיים למוות. יניב בן דוד, מנהל העמותה, הפנה אותי לפרופסור שעלה על זה שיש ללינוי גידול שחייבים להסיר אותו. אבל זו בעיה גדולה מכיוון שלינוי נולדה עם בעיות נשימה וצריך קודם לעשות לה ניתוח לנשימה מכיוון שאי אפשר להרדים אותה מעל שעה ורק לאחר הניתוח יהיה אפשר להתעסק עם הגידול", מוסיפה בתאל.

"אנחנו רק השליחות של בורא עולם", אומרות הפעילות שנאל חבר ומורן אזרזר ומבקשות להעביר מסר לציבור: "אנחנו פה בשבילכם, אם אתם צריכים סיוע כלשהו אתם יכולים להתקשר אלינו: שנאל: 054-304-2012".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר