מתוך התיעוד שהופץ בקרב המתנגדים להריסת המרכז המסחרי

מי עומד מאחורי המדידות במרכז סדאב?

השבוע החלו עבודות מדידה במרכז שצפוי לעבור פינוי-בינוי, אלא שאף גורם לא עומד מאחוריהן

פורסם בתאריך: 26.10.20 13:57

במהלך השבוע החולף בוצעו עבודות מדידה מסביב למרכז המסחרי סאדאב ברחוב רבינוביץ' שבקריית בן גוריון. כזכור, במהלך החודשים האחרונים מתנהל מאבק מצד דיירי הבניינים הסמוכים וחלק מבעלי העסקים בתוך המרכז, נגד מיזם פינוי-בינוי בשטחו, הכולל הקמה של מספר רבי קומות ונחשף כאן לפני יותר מחצי שנה.

תוכנית הבנייה במרכז סאדאב עוררה מחלוקת, והתנגדות בקרב בעלי העסקים ותושבי הסביבה. הסוחרים חששו מפגיעה בעסקים והתושבים חששו מעומס והחרפת מצוקת החניה במקום. לאחר מכן, הוגשה הצעה חדשה, לפיה הבינוי ייעשה לפני הפינוי, על מנת שלא לפגוע בבעלי העסקים. במקבל, מתקיים בימים אלו הליך של הפיכת המרכז המסחרי לנגיש באמצעות התקנת מעלית. ל"השקמה חולון" נודע כי קידום תכנית לחידוש המרכז נתקל בבלמים, בעקבות אי הסכמה בין חלק מבעלי הנכסים ובעל החניון במרכז.



השבוע בוצעו מדידות בסמוך למרכז המסחרי. הבשורה על קיום עבודות המדידה התפשטה במהירות בין דיירי השכונה אשר החלו לחשוש כי מישהו בעל אינטרס מנסה לקבוע עובדות מתחת לפני השטח. "מנצלים את זה שאנחנו עכשיו רדומים", טענו חלק מהדיירים.

בעקבות פניית "השקמה חולון" נמסר מעיריית חולון כי לא היא או מי מטעמה אחראי על עבודות המדידה. "איננו יודעים מי מודד מה ובכל מקרה, ככל שיזם כלשהו יחליט לקדם תוכנית כזו או אחרת, העירייה תדרוש לקיים שיתוף ציבור עם השכנים ולכן הם ייודעו על קידום של נושא כזה", כך נמסר מהעירייה.

גם הוועד של המרכז המסחרי הכחיש כי הוא זה שעומד מאחורי המדידות. כמו כן, בעל החניון, דרור צוקרמן, אשר הביע את תמיכתו בעבר ביישום מיזם פינוי-הבינוי בשטחו של המרכז המסחרי, השיב כי נושא עבודות המדידה אינו מוכר לו ובכל מקרה הוא לא עומד מאחוריהן. מבדיקת "השקמה חולון" עולה כי גם חברת "אזורים" אשר שמה נקשר בתוכנית פנוי-בינוי של המרכז המסחרי, לא הזמינה את עבודות המדידה.

אם כן, מי עומד מאחורי ביצוע עבודות המדידה? שאלה זו נשארה פתוחה. בקרב המתנגדים לתוכנית שהבטיחו כי בתקופה הקרובה יחדשו את המאבק ויקיימו אסיפה. "לאורך התקופה של הסגר והקורונה המצב היה מורדם. עכשיו בחרנו נציגות מטעם ועדי הבניינים של השכנים ובכוונתנו לקיים פגישה ולהרים את ההתנגדות שלנו לתוכנית פינו-הבינוי של המרכז", אומרת יפית שמואלי סביאן, העומדת בראש קבוצת המתנגדים.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר