אחרי החגים: חצרות בתי הספר סגורות למתפללים

מדוע המתפללים לא יכולים להיכנס לבתי הספר שבהם ממילא לא מתקיימים לימודים?

פורסם בתאריך: 26.10.20 12:59

במהלך תקופת החגים נפתחו חצרות של בתי ספר רבים ברחבי העיר ששימשו בתי כנסת מאולתרים בעקבות הסגר וההגבלה על התקהלויות. זאת, ביוזמת המחלקה לתרבות תורנית של עיריית חולון, בעקבות החלטת ראש עיריית חולון, מוטי ששון.

כך גם היה בבית הספר ניצנים שבמערב קריית שרת. במהלך כל תקופת החגים שימשה חצר בית הספר היסודי את הדיירים של הבניינים הסמוכים כמקום תפילה, בימות השבוע ובשבתות. כך היה גם בבתי ספר אחרים באזור. אולם במהלך השבועיים האחרונים הוגבלה התפילה בחצר בית הספר, כך מספרים המתפללים.

לטענת המתפללים מנהל בית הספר אסר עליהם להשתמש בחצר במהלך תפילות ערבית של ליל שבת, וכך גם במהלך תפילות שחרית של ימות השבוע. לטענתם הנהלת בית הספר נימקה את החלטתה לאסור תפילות בלילות שבת בכך שהדבר גורם לבזבוז חשמל על תאורה. "מה הבעיה שנתפלל כאן גם בערב? נהיה גם מוכנים לשלם על החשמל. חוץ מזה, האורות במגרשי הספורט של בית הספר דולקים כל הלילה, וזה לא מפריע לאף אחד", טוען אחד המתפללים.

כעת, כתוצאה מההוראה לסגור את שערי בית הספר לתפילות בלילות שבת, נאלצים המתפללים לקיים את התפילה על המדרכה ברחוב גבעת התחמושת, לעיתים גם בצפיפות. כך היה בליל שבת האחרון. "בחגים התפללנו כאן בקפסולות ושמרנו על מרחק. אין עדיין בתי כנסת, והחצר זה המקום הכי נוח לקיים בו תפילה", אומר אחד התפללים.

מלבד התפילות בליל שבת, מספרים המתפללים כי נאסר עליהם לפתוח את בית הספר גם בימות השבוע בבקרים. "אנחנן מתפללים שחרית לפני 07:00 בבוקר. עכשיו עוד אין לימודים, אבל גם אם יהיו, אנחנו נסיים את התפילה לפני שבית הספר ייפתח, אז למה למנוע מאיתנו להתפלל?", הם שואלים.



מבדיקת "השקמה חולון" החלטת העירייה לאפשר את פתיחת חצרות בתי הספר בפני המתפללים, נגעה לתקופת החגים. יחד עם זאת, גם לאחר סיום החגים, עדיין ממשיכים להתקיים מנייני תפילה גם הסופי השבוע. כך, למשל, בחטיבת הביניים יגאל אלון.

בעיה נוספת אשר מרחפת מעל ראשי המתפללים בעיר היא בוא החורף הקרוב ועמו הגשמים שיקשו על קיום תפילות תחת כיפת השמיים. עד כה לא הובא פתרון אשר יוכל לאפשר קיום תפילות מחוץ לבתי הכנסת במזג אוויר חורפי, בכפוף לתקנות הקיימות.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "האישור להתפלל בחצרות בתי הספר ניתן לתקופת החגים בלבד".

 

 



אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גברי

    מישהו הבין את תגובת העירייה?!!! שואלים שאלה יפה, מקבלים תשובה "זה ניתן רק לחגים" אבל למה רק לחגים?! אין תגובה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר