משבר הקורונה: מדף נפרד במכולת למצרכי מזון חינם לנזקקים

"זה מאוד קשה בן אדם רעב", אומר בעל המכולת מקריית שרת

פורסם בתאריך: 9.11.20 11:39

משבר הקורונה גרם ללא מעט אנשים לאבד את מקום עבודתם ולהיכנס למצוקה כלכלית קשה. מי מנסה לתת מענה לנזקקים הרבים הם הפעילים החברתיים ותושבים שמקדמים יוזמות מקומיות.

באחרונה, עם סגירת בתי הכנסת, החל לפעול מניין חצר של תושבי קריית שרת בחצר בית הספר ניצנים הודות לשיתוף פעולה עם הנהלת המקום. המתפללים החלו לאסוף את ההכנסות ממכירות העלייה לתורה במניין זה הולכות לגמ"ח ייעודי שהקים רב הקהילה אליהו אזרפרד. לפני שבועיים הקים יחד עם בעליה של המכולת הסמוכה, איתי כחלון, מדף ובו מוצרי מזון עבור אנשים נזקקים.

אל המכולת מגיעים מדי יום אנשים קשיי יום ולוקחים מזון מן המדף הייעודי ללא כל צורך בתשלום. הרב אזרפרד מקווה שהמיזם יגדל לידי גמ"ח של ממש. "אנו נותנים אוכל לנזקקים, מתן בסתר למשפחות שמתבישות להגיע ולקחת, הכל מתנהל לפי התקציב שיש לנו באותו שבוע", הוא מספר.



מי שפגש את אותם נזקקים מקרוב הוא בעל המכולת "מינימרקט נלי", איתי כחלון. לדבריו מאז שפרצה מגיפת הקורונה הוא מזהה עלייה בכמות הנזקקים שמבקשים לקבל אוכל, זאת מפני שפשוט אין להם יכולת כלכלית לפרנס את עצמם.

"תמיד ראיתי אנשים שבאים לבקש אוכל, אבל זה הלך וגבר", אומר כחלון, "פעם הייתי אוסף את כל הירקות שכבר לא היו ראויים למכירה ומוסר אותם לישיבה. היום הגעתי למצב שאני מוציא את השאריות של הירקות החוצה כי אנשים באים לקחת. אני גם רואה אנשים מסכנים שבאים ביום חמישי ולוקחים לי את הלחם שבחוץ כדי שיהיו להם חלות שבת. אני מעלים עין".

 

כחלון מספר כי מאז הושק המדף הייעודי בתוך המכולת שלו, זרם האנשים הנזקקים שמגיעים הולך וגובר, עד כדי כך שבתוך כמה ימים היה צורך לקנות מוצרים חדשים. לדבריו, רוב הנזקקים המגיעים אל המכולת הם אנשים קשיי יום ומבוגרים. "ראיתי אישה בת 60 שבעלה חולה בדימציה. היא מטפלת בקשישים כדי להתפרנס, אולי שליש משרה. היא מקבלת בלחץ 2,000 שקל בחודש. היא אמרה לי שהאוכל שהיא מקבלת כאן זה מעל ומעבר עבורה."

אחד המכשולים עמו מתמודדים הנזקקים היא המבוכה הרבה הכרוכה בסיטואציה של לקיחת המוצרים מן המדף. כחלון מודה שגם הוא נבוך מכך ומשתדל שלא להסתכל על הנזקקים."האנשים שבאים לכאן מאוד נבוכים מזה שהם באים לקחת מזון. זו השפלה בשבילם", אומר כחלון ומספר על מקרה נוסף: "ראיתי גם אישה עיוורת וערירית. השכנים עזרו לה להגיע לכאן כדי שתוכל לקחת אוכל. מאז הקורונה יש יותר נזקקים כי הפרנסה של המון משפחות נפגעה".

"כשאני רואה אותם ישר עולות הדמעות בעיניים. זה מאוד קשה לראות בן אדם רעב. אני תמיד משתדל לתת להם את ההרגשה שהכל נעשה בשבילם, שרק יבואו וייקחו. זו ההרגשה שאני רוצה שתהיה להם".

לסיום אומר כחלון כי הוא מזמין את כל ציבור הלקוחות לתרום מוצרים עבור המדף המיוחד. "אנשים מוזמנים לתרום מוצרי מזון בסיסיים. הכל יועבר לנזקקים", הוא מסכם.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר