צילום: Monster e / shutterstock.com
צילום: Monster e / shutterstock.com

"תשעה חודשים לא יצאתי מהמיטה. אין לילדיי ולי כסף לחיות"

עם דיכאון קליני ובן חולה, בת ה-52 מחולון נאלצת להתמודד עם חובות ומצוקה כלכלית קשה

פורסם בתאריך: 12.11.20 10:28

אורית, תושבת חולון בת 52, נלאצת להתמודד עם דיכאון לצד מחלת הפיברומיאלגיה שעמה מתמודד בנה, הסובל מכאב כרוני.

היא גרושה שמגדלת לבד את ילדיה. לפני מספר חודשים היא לקתה בדיכאון קליני, כאשר היא נאלצת לסייע לבנה בן ה-30 שמתמודד עם המחלה. "לא היה חסר לי כלום, עבדתי והייתי אם מסורה עד שנכנסתי לדיכאון קליני וכבר תשעה חודשים שאני במיטה", היא מספרת, "עזבתי את העבודה, כל הבית שלי קרס, ההורים שלי אשפזו אותי בבית חולים אברבנאל ושם התמוטטתי. עכשיו אני מבקשת את עזרתכם ועושה זאת במבוכה רבה, בבכי ובאין ברירה".

אורית מספרת כי מצבה הכלכלי החל להתדרדר והיא נאלצה לקחת שתי הלוואות שהעמיקו את מצוקתה הכלכלית. "לא האמנתי ולא רציתי להאמין שאני חולה", היא אומרת, "הבאתי את בני, בן ה-30, לגור איתי למרות מצבי הכלכלי הקשה. בגלל הכאבים שמהם סבל הוא החל לשבור לי כמעט את כל הבית, את הקירות, המזנון וכל מה שהיה בדרך. נאלצתי לישון על מזרון כי הוא ניפץ את המיטה שלי".



"נקלעתי למצב כלכלי נוראי ביותר ועלי לשרוד עבור ילדיי תקופה זו. כל זה קשה מנשוא עבורי אבל אני פונה בבקשת עזרה מעומקי ליבי כי אין לי ברירה", היא ממשיכה, "מצבנו הכלכלי נוראי כרגע ואני זקוקה לכל עזרה שתינתן, כל עזרה תועיל. לא נשאר לי כסף לחיות בגלל החובות".

אורית מספרת כי בעקבות הדיכאון החליטו הוריה לאשפזה בבית חולים אברבנאל. "כשהייתי בבית החולים כחודשיים, עברתי אשפוז רע וכואב ובעקבותיו התמוטטתי. לא הכרתי שם אף אחד, הייתי לבד. בזמן שהייתי מאושפזת בני הגדול נזרק לרחוב. אחרי שהשתחררתי הייתי אצל הוריי כחודש ולאחר מכן חזרתי לדירתי בחולון".

מאז חזרתה הביתה, מתארת אורית מציאות חדשה וקשה: "אני כבר תשעה חודשים לא מצליחה לקום ולחזור למעגל העבודה. ברוב היום אני שוכבת במיטה ולוקחת כדורים. בקושי יצאתי מהבית, אני כל הזמן בבית. אני ישנה בסלון, הבן הקטן יושן לידי בספה והגדול בחדר על המזרון. אני עם דמעות, לא יודעת איך לקום מחדש ולהחזיר את הגלגל שהיה. יש לי רצון עז. מקווה מאוד לקום אני מנסה לקום".

לצד ההתמודדות עם המצב הנפשי והבריאותי שלה, היא מוטרדת ממצבה הכלכלי. "לקחתי שתי הלוואות שאני חייבת להחזיר בתוך חצי שנה. הכסף של הביטוח הלאומי שאני מקבלת הולך להלוואות, לא נשאר כמעט כסף בשביל לחיות. ילדיי ואני חיים מהיד לפה. יש לי חוב מים של 1,000 שקל, יש לי חוב לחברת גז וגם לחברת החשמל. ילדיי ואני עוברים חיים קשים ועצובים. נלחמים על כל שקל".

המעוניינים לתרום מוזמנים לפנות למערכת "השקמה חולון" בוואטסאפ
במספר: 058-5020310.



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר