צילום: טל סגל- צילום אדריכלות

"אי אפשר להרוג את הכלכלה": כך נראה הקניון הריק והמשופץ

בקניון חולון ניצלו את סגרי הקורונה לשיפוצים. אלא שלא ברור מתי יחזרו העסקים לפעילות ומי יצליח לשרוד

פורסם בתאריך: 16.11.20 11:46

קבינט הקורונה שהתכנס אתמול (ראשון), סיים את הדיון ללא הכרעה באשר להידוק ההגבלות או הוספת הקלות מאז היציאה מן הסגר. זאת, כאשר טרם הוחלט מתי ייפתחו הקניונים והמרכזים המסחריים ומתי יחזרו תלמידי כיתות ה'-ו' לבתי הספר.

בשבוע שעבר התירה הממשלה את פתיחתן המחודשת של חנויות הרחוב, תוך הטלת מגבלות במסגרת הנחיות משרד הבריאות, כאשר הקניונים והמרכזים המסחריים סגורים כבר קרוב לחודשיים. הסוחרים בקניונים מרגישים מופלים מההחלטה שלא לאפשר להם לפתחו את שעריהם.

קניון חולון עבר בשנה האחרונה שיפוץ יסודי, לראשונה מאז שנפתח לפני 22 שנים. עבודות השיפוצים כללו את החלפת כל הריצוף הישן שנסדק, התקנת תקרה אקוסטית החדשה של המבנה. גם מעקות הבטיחות והגשרים הוחלפו וכל הדרגנועים והמעליות חודשו.

השיפוצים הסתיימו כשהקניון כמעט ריק לחלוטין בעקבות הסגרים וההגבלות. המקומות היחידים שנותרו בו פעילים הם סניפי השופרסל, הסופר פארם והמרפאות המוגדרים כחיוניים. מנכ"ל הקניון, ירון ספיר, אומר בשיחה עם "השקמה חולון" כי מצבם של עסקים רבים הנמצאים בקניון הגיע לנקודת שפל וקיים חשש כי רבים לא ישרדו. "יש עסקים שאם הסגר הזה יימשך הם לא ישרדו. הם חיים על הקצה", אומר ספיר ומוסיף כי הוא ובעלי העסקים מצפים מהממשלה לאפשר את פתיחת הקניונים באמצעות מתווה מיוחד או אימוץ המתווה שהונהג טרם הכניסה לסגר השני.



ספיר מציין כי הוא מבין את איזון הרגיש של שמירה על תחלואה נמוכה לצד פתיחה מדורגת של המשק. יחד עם זאת, הוא מוסיף כי אין אינו מצליח להבין את ההחלטה לפתוח את חנויות הרחוב בזמן שהחנויות שבתוך הקניונים ומרכזי הקניות נותרו סגורות.

"אין שום הגיון מאחורי פתיחת חנויות הרחוב כשהחנויות בקניונים נשארות סגורות. בגלל המצב הזה נוצר כעת לחץ על חנויות הרחוב שפועלות לפי התו הסגול", הוא אומר ומוסיף כי הלחץ יוצר עומס שבא לידי ביטוי בתורים ארוכים וצפופים מחוץ לחנויות, דבר שעלול לקדם את ההדבקה. "אם היו מאפשרים גם לנו לפתוח, היינו יכולים לדלל את הלחץ. בכל הכניסות לקניון היו מבוצעות מדידות חום. הייתה אכיפה של עטיית מסכה. אתה לא יכול לדעת מה שנעשה ברחוב".

"אני חושב שהמתווה הקודם היה מתווה טוב", ממשיך ספיר, "אני לא חושב שהוכח שהייתה הדבקה המונית בקניון. אני יודע שיזמו לא מעט עם ראשי החברות והיו לא מעט רעיונות לפתרונות אני מניח שאחד מהם מספיק טוב. אי אפשר להרוג את הכלכלה. צריך למצוא פתרון שיהיה מקובל על כולם".

לפני פרוץ מגפת הקורונה היה קניון חולון בעיצומן של עבודות שיפוצים גדולות. מועד ההשקה החגיגי של קניון חולון החדש תוכנן לחגי תשרי, אולם הגורל רצה וכעת מצא עצמו הקניון החדש ריק מלקוחות וממתין לשובם. בימים הקרובים יותקנו דרגנועים חדשים וישופצו המעליות. ספיר: "היה אמור להיות אירוע יפה בתחילת השנה אבל זה לא קרה. הקניון הזה מאוד יפה לרווחת תושבי העיר. אנחנו מאוד מקווים לתת לקהל ליהנות ממנו", הוא אומר.



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר