המתנדבים שמחלקים מזון לנזקקים נאלצים לעמוד בגשם תחת כיפת השמיים

מדי יום חמישי מחלקים עשרות מתנדבים ארוחות חמות לנזקקים. כעת הם מבקשים סיוע במציאת מקום חלוקה חלופי

פורסם בתאריך: 20.11.20 11:32

במשך שנים, מדי שבוע, מחלקים בני הזוג חוה ואלי בן משה מחולון מזון למשפחות מעוטות יכולת. את המיזם הם הקימו לפני מספר שנים ומאז בכל יום חמישי הם מחלקים מזון לנזקקים בכל מצב, בשמש היוקדת או בגשם ובקור. גם השנה ייאלצו המתנדבים לחלק מזון בגשם, למרות הפניות הרבות לעירייה בבקשה לקבל מקום שבו יוכלו לבצע את הפעילות ההתנדבותית מבלי שהיו חשופים בחוץ.

חוה החלה את הפעילות החברתית שלה לפני שש שנים כאשר ערכה חגיגת בר מצווה לילד ממשפחה קשת יום. "מאז פשוט המשכתי מבלי להרפות לרגע", היא מספרת.



הסיוע למען הזולת בולט אצל חוה בכל ימות השנה ובעיקר בימים קשים אלה של משבר הקורונה. כיום היא מקדישה את כל כולה בעשייה למען משפחות דלות אמצעים יחד עם קבוצה של 20 מתנדבים, גיוס תרומות ומצרכים באופן בלתי פוסק ובטיפול בבקשות הרבות של נזקקים.

מדי יום חמישי, בשעות אחר הצהריים, מכנסת חוה את המתנדבים מכל רחבי העיר, בהם בעלה אלי וחבר מועצת העיר והפעיל החברתי, מיקאל בוזגלו. המתנדבים מתכנסים ברחוב הרצפלד 11 הצמוד לביתה של חוה ומכינים סלי מזון למשפחות נזקקות, לאחר מכן מתבצעים המשלוחים לבתים.

בעבר הייתה הפעילות מתקיימת מתחת לביתם של בני הזוג בן משה. אולם לאחר תלונות שבעקבותיהם הגיעו גם אנשי הפיקוח העירוני, הם נאלצו להפסיק את פעילותם במקום, ומאז הם מחפשים מקום חלופי. כעת הם מבקשים תרומות ועזרה נוספת במציאת מקום חלוקה חלופי שיאפשר להמשיך בפעילות שמסייעת לעשרות משפחות מדי שבוע.

לקושי הקיים מתווספת עונת החורף הגיעה ואיתה הגשמים, ומכיוון שלמתנדבים של חוה אין מקום מסודר, הם יאלצו לעמוד בגשם תחת כיפת השמיים ולא ברור האם במצב שכזה תתאפשר המשך הפעילות.

"בכירי העירייה רואים את זה וכולם מעלימים עין", טוען חבר המועצה בוזגלו במכתב ששלח בנושא לראש העירייה מוטי ששון. "המלאכים של חוה מחלקים מזון לתושבי העיר חולון שקשה להם. הפעילות מתבצעת כבר מספר שנים על בסיס שבועי. במשך הזמן, לצערנו הרב, נוספו משפחות רבות ונכון לעכשיו אנו מחלקים בממוצע כ-60 סלי מזון מכובדים ביותר למשפחות".



עוד כתב בוזגלו כי, "לצערי הלוגיסטיקה ובהתחשב שהחורף בפתח לא נוכל להמשיך ולחלק מזון במרחב הציבורי, ולכן אנו מבקשים שאחת לשבוע יקצו לנו חדר או את אולם הספורט בבית ספר דינור ימי חמישי משעה 18:00 עד השעה 21:00".

לאחר מכן, כתב בוזגלו בחשבון הפייסבוק שלו: "חלק לא מבוטל מהאזרחים הוותיקים שאתה כל כך מתגאה בהם רעבים לאוכל. מוזמן לבוא איתי ולראות בעצמך. חודש שלם שפניתי אליך לקבל מקום לחלוקת אוכל וזאת על מנת ש-20 מתנדבים לא יירטבו".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "רשת קהילה ופנאי נכונה לסייע למתנדבים לקיים את פעילותם מתוך מקום במרכז קהילתי נאות רחל ואכן היה שיח על הנושא בין רכזת הקהילה לבין חוה בן משה. במסגרת זאת אף סוכם שימולא עבור המתנדבים טופס ביטוח מתנדבים. חוה הודתה לרכזת הקהילה אך סירבה להצעה בטענה שהמקום לא נגיש למשאיות ולכלי הרכב של המתנדבים, וגם רחוק מנקודת החלוקה שלהם וכי היא מעדיפה מקום קרוב יותר".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר