הצפה בחולון (אילוסטרציה)

בעקבות הגשמים: דירות הוצפו במי ביוב ברחוב מודיעין בחולון

מדי חורף נאלצים תושבי הרחוב הוותיק להתמודד עם ההצפות. תאגיד מי השקמה: "הקו ברחוב עבר שירוול ושידרוג בשנה שעברה"

פורסם בתאריך: 25.11.20 16:23

כבר מספר שנים שדיירי רחוב מודיעין במרכז חולון מתריעים על בעיות הצפה של מי גשמים ומי ביוב בכל פעם שמזג האוויר חורפי וגשום.

גם בסוף השבוע האחרון, בשיאה של הסערה שפקדה את חולון, התרחש אירוע הצפה חריג, כאשר סחף של מי שטפונות גרם לסתימת קו ביוב ברחוב. כתוצאה מכך מי הביוב עלו והציפו כמה דירות.



מדובר ברחוב ותיק במרכז חולון, עם בניינים בני יותר מ-60 שנה. אחת מדיירות הרחוב טוענת כי במהלך השנים האחרונות בעיית ההצפות חוזרת מדי שנה בחורף. לדבריה בניינים מספר 13-15 נפגעים במיוחד באירועים אלה, בהם נסתם קו הביוב.

אותה הדיירת וכן דיירים נוספים טוענים הפעם התרחש אירוע חריג במיוחד, לאחר שהביוב עלה מתוך צינורות הניקוז של הדירות והחל להציפן במים מזוהמים המלווים בריח צחנה. "זה היה פשוט נורא", מספרת אחת מדיירות הבניינים, "הדירה התמלאה במים מלוכלכים".

לטענת הדיירת בכל אירוע חריג של סחף מי גשמים והצפות, נסתם קו הביוב והדירות שלה ושכניה ניזוקות מכך. לדבריה העירייה דואגת לשלוח ביובית, אך זו מטפלת רק בבורות ביוב שברחוב עצמו ולא באלה של הבניין. "גם באירוע שהיה בשבת הגיעה הנה ביובית אבל היא לא טיפה בבור הביוב שלנו", היא אומרת, "אנחנו רוצים שהעירייה תטפל בבעיה הזו. צריך להרחיב את קו הביוב כי לא ייתכן שהדירות שכאן יהיו בסכנת הצפה בכל אירוע של גשם".

מעיריית חולון ותאגיד המים "מי שקמה" נמסר בתגובה: "הקו ברחוב עבר שירוול ושידרוג בשנה שעברה כך שהינו חדש, כמו כן במסגרת שידרוג הקו התאגיד מתכוון לשתול שוחות נוספות על חיבורי הביוב ברחוב, התאגיד יכנס לביצוע העבודה מיד לאחר קבלת האישורים מכל גורמי הפיקוח השונים. ללא קשר לפעולות אלה, המדובר באירוע הצפה שהתרחשה בעקבות גשם סוער והתאגיד אינו אחראי על ניקוז מי הגשמים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר