רק חול: התושבים שמחכים כבר שמונה שנים למדרכות ותשתיות

אין מדרכות, אין תאורת רחוב, אין תמרורים ומעברי חצייה ואין גם כל מענה מהעירייה לבעיות התשתית הבסיסיות

פורסם בתאריך: 26.7.17 15:00

רחוב הרדוף הנחלים בחולון עומד כבר שמונה שנים ללא מדרכות וללא תאורת רחוב נאותה. מערכת ה"שיקמה" יצאה לבחון כיצד אחד המקומות האטרקטיביים למגורים בחולון הפך לאזור שבו לא כדאי לגדל ילדים.

עבור איסי ניסים, המעבר לשכונת ח-300 בחולון היה חלום גדול שהפך לפני שמונה שנים למציאות. ברחוב הרדוף הנחלים בחולון, בשכונה חדשה, נבנה ביתו, בית צמוד קרקע. אולם, מאז המעבר של ניסים ומשפחתו לביתם החדש ברחוב השקט, העירייה טרם התקינה ברחוב תאורה ובשעות החשיכה הרחוב מאוד חשוך. בנוסף, המדרכות, אם קיימות, אינן מסומנות, אין מעברי חניה ותמרורים, וגם מענה מהעירייה לכל הבעיות והמחדלים הללו, אין.

"נפגשתי במהלך 2015 עם ראש העיר מוטי ששון, שהבטיח שהבעיות יטופלו עד סוף שנת 2016. 'אני נותן לך הבטחה אישית', הוא אמר לי אך בפועל דבר לא קרה", אומר ניסים. לדברי ניסים, הוא משלם לעירייה 3,300 שקל ארנונה לחודשיים אך הוא אינו מקבל את התמורה המינימלית ביותר עבור מס הארנונה הכבד.

שכנתו של ניסים, פרופ' מילי רביב, מתארת אף היא את התמונה העגומה: "אנחנו משלמים 25 אלף שקל ויותר ארנונה בשנה ואין שירותי עירייה. אין מדרכות מול הבית אלא חולות ואבנים ואין תאורה. פניתי לעירייה מספר פעמים, כתבתי מכתב וביקשתי שראש העיר ייפגש עם נציגי הרחוב במסגרת 'דלת פתוחה'. גם הלכתי אישית לבדוק מתי יקבעו לנו מועד לפגישה, אך עד היום לא קיבלתי מענה וחלפו כבר חודשים".

שי רומנו, דייר נוסף ברחוב הרדוף הנחלים, מוסיף: "מכוניות חונות על הכניסה לבית. יש לנו ילדים קטנים שיוצאים מהבית ונאלצים ללכת על הכביש. אשתי לא יכולה לצאת עם עגלה  ואין דרך לפתוח את שער הכניסה לבית".

רומנו מציין בעיה נוספת שמטרידה את דיירי הרחוב והיא נוגעת לשטח הפתוח שמאחורי הבתים: "במשך עשרה ימים בסביבות ל"ג בעומר מתקיימים קומזיצים בחצר האחורית שלי. זה גם מסוכן, גם מזהם. אי אפשר לתלות כביסה או לשבת במרפסת כיוון שאנחנו בקו העשן והאש. הבטיחו לנו שתיבנה בשטח הפתוח גינה ציבורית. לאחרונה גילינו שרוצים להקים במקומה גינת כלבים".

בתגובה נמסר מעיריית חולון: "ברחוב קיימים עשרה מטרים של עמודי תאורה והיא נבדקה ונמצאה תקינה. עמוד אחד שלא דלק יתוקן במהלך היום". בנוגע לשאר הטענות טרם נמסרה תגובה.

 

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. ליאורה פור המשמר החברתי חולון

    בחולון יש הרבה חו"לון והרבה חול וחול שהעיריה זורה בעיני התושבים.
    מבטיחים לכם "עיר ילדים" ואתם מדמיינים את ילדיכם בגן עדן עלי אדמות ובפועל נותנים לכם לגור שנים באתר בנייה.
    על התושבים לתבוע את העיריה שתחזיר להם את חיובי הארנונה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר