גולדטק. צילום: עיריית חולון

הורים זועמים: בוטלו הצהרונים לתלמידי כיתות ג' בחולון

בעקבות מיעוט ילדים בצהרונים הוחלט לבטלם, ולא לערבב בין הקפסולות. במכתב להורים מסבירים ברשת קהילה ופנאי: "לצערנו זו לא שנה רגילה ולכן לעיתים יש לקבל החלטות לא קלות"

פורסם בתאריך: 2.12.20 10:28

צהרוני כיתות שכבת ג' בחולון בוטלו בשבוע שעבר. הסיבה: מיעוט ילדים בקפסולות. ההחלטה עוררה זעם בקרב הורים מבית הספר גולדטק שטענו כי ההנהלה לא עשתה די כדי לאמץ מתווה לפיו יוכלו להמשיך לפעול.

מאז חזרת בתי הספר היסודיים ללימודים, תלמידי כיתות ג' ומעלה מחולקים לקפסולות. כך גם בבית הספר גולדטק. אלא שלא תמיד ישנה התאמה בין מספר התלמידים הלומדים בכיתות לבין אלה של הצהרון. לכן, החליטה הנהלת רשת קהילה ופנאי לבטל את הצהרון. מנגד ההורים טוענים כי ההנהלה לא משקיעה בפתרון שיאפשר את הפעלת הצהרונים.



בהודעה שפרסמה רשת קהילה ופנאי והועברה להורים נכתב: "ימי השגרה וגם בתקופת הקורונה, הרשת עושה מאמצים אדירים לתת מענה להורי ילדי בתי הספר במציאות מאוד לא פשוטה של הנחיות המשתנות תדיר ובזמן בלתי אפשרי כמעט".

"החל מה-24 בנובמבר פועל מתווה חדש בצהרוני א'-ב' לפי כיתות האם ללא ערבוב קפסולות, לפיו נאלצנו לפצל את הצהרונים ופתחנו 43 קבוצות חדשות בעיר. על מנת לעמוד במתווה קלטנו מעל 20 מדריכים חינוכיים חדשים, אחרי ראיונות, תצפיות והתנסויות, על מנת שיהיו ראויים וזאת על אף הזמן הקצר והכל בכדי לעמוד בזמנים שמשרד החינוך הקציב לנו ועל מנת לתת מענה הולם להורים ולילדים".

"לגבי צהרוני כיתות ג' – העלנו את הדילמה להנהגת העיר ולכל הגורמים הרלוונטיים ולאחר התלבטויות משותפות רבות וחיפוש אחר מענים אחרים הולמים, הוכרע לא לאפשר ערבוב קפסולות בצהרוני ג', בדומה למתווה הפעלת הצהרונים לכיתות א'-ב', למען בריאות הילדים ותושבי העיר ובכדי לא להגביר את התחלואה, כפי שנעשה בערים רבות אחרות. החלטה זו לא היתה קלה לאף אחד מאיתנו, הילדים האלו חשובים לנו ואנו משקיעים בהם כל השנה. אך לצערנו זו לא שנה רגילה ולכן לעיתים יש לקבל החלטות לא קלות לטובת הרוב. במידה והמצב יאפשר נשמח לפתוח בחזרה את הקבוצות".

"יש כאן בעיה מפני שלא קיימת התאמה בין הקפסולות של הלימודים לאלה של הצהרון",  אומרת אם לתלמידה מהשכבה, "בכיתה של הבת שלי יש 14 תלמידים שנרשמו לצהרון, ויש גם תלמידים מכיתות אחרות. כל הבעיה היא שבגלל שהחלוקה נעשית לפי הקפסולות של הכיתות, בחלק מהן אין מספיק ילדים. אם היו מסדרים את הקפסולות של לימודים לפי מספר הרישום לצהרון, היה אפשר להפעיל אותו". לטענת האם נעשתה פנייה להנהלה ולמנהל החינוך, אך היא טרם נענתה.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "אין מדובר בהחלטה של מנהלת כזאת או אחרת אלא פעולה על פי המתווה שנקבע על ידי משרדי הבריאות והחינוך. המתווה אינו מאפשר ערבוב קפסולות ולכן גם מנהלת גולדטק לא יכולה לערבב. מאותה סיבה לא פועלים בכל העיר צהרונים לילדי כיתות ג' ולא רק בגולדטק".



 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר