האישה שמסייעת לכלות נזקקות להגשים את החלום: "המצב עכשיו יותר קשה"

לידה לויזדה מחולון מספרת כיצד החלה לסייע לכלות נזקקות ולמה היא מודאגת במיוחד ממה שצפויה הקורונה להביא

פורסם בתאריך: 4.12.20 10:32

בחמש השנים האחרונות מפעילה לידה לויזדה מחולון, גמ"ח שמסייע לנשים צעירות המגיעות ממשפחות מעוטות יכולת, ומבקשות סיוע בהפקת אירוע החופה והנישואים. במשך השנים סייעה לויזדה ליותר מ-200 כלות, חלקן יתומות. "ברגע שאתה משמח את המשפחה אתה למעשה משמח את הקדוש ברוך הוא. הוא לא שוכח מידה כנגד מידה, לכן אמרתי שאעזור למי שאני יכולה", היא אומרת.  



את הגמ"ח פתחה לויזדה כמעט במקרה. כשבנה הגיע לגיל 35 כשהוא רווק, היא החליטה לעזור לכלות מעוטות יכולות וכך אולי תפילותיה יענו. "ידעתי שהקדוש ברוך הוא לא שוכח מידה כנגד מידה, אז החלטתי לעזור לכלות", היא מספרת, "אימא אחת התקשרה אליי וספרה לי שבעלה ואב ילדיה התגרש ממנה והתחתן עם אשה אחרת. הבת שלה הייתה צריכה להתחתן ולא היה להם כלום. מיד תרמנו להם מכשירי חשמל ומיקרוגל. ככה התחלנו את הגמ"ח שלנו. שמעתי שיש מישהו עם חמישה ילדים, אין לו כלום והילדה שלו בת ה-18 מתחנת. הבאנו לו סכום יפה של אלפי שקלים בשביל הקניות וכל מה שהיא הייתה צריכה". 

לאחר שלושה חודשים בנה של לויזדה התחתן. כיום הוא אב לשלושה ילדים, ובמקביל הגמ"ח גדל והתרחב. במהלך השנים עזרה ללא פחות ממאה כלות ותרמה עבורן בגדים ומכשירי חשמל לבית. "התחלנו לקבל הרבה גמ"חים. אנשים תרמו כסף. הלכנו אל חנויות חשמל וקנינו מוצרים חשמליים, פלטות שבת, צלחות וסירים. היינו אורזים אותם ומוסיפים לכל מארז 500 שקל. כל כלה שהייתה באה היינו נותנים לה", היא מספרת ויחד עם זאת מסייגת לויזדה את דבריה ומדגישה כי הגמ"ח מסייע רק לאחר בדיקה כי אותן כלות אכן זקוקות לעזרה כלכלית.

במהלך השיחה עמה נזכרת לויזדרה בעוד כמה מקרים קשים שטיפה בהם בשנים האחרונות. "באות לפה כלות שלפי הלבוש אתה רואה שהן במצב לא טוב. הן עם נעליים בלויות שאי אפשר כבר לנעול אותן. הבגדים שהן לובשות במצב גרוע. זה ממש נוגע ללב", היא אומרת, "הייתה משפחה בת 13 ילדים. האימא הייתה מורה, שמרוויחה 5,000 שקל והאבא היה תלמיד חכם בבני ברק. הם הצליחו לחתן ארבעה  ילדים שנה אחרי שנה. אבל עם הילדה החמישית היה להם קשה. האימא התקשרה אליי והתחננה שנעזור להם. בדרך כלל אנחנו נותנים רק 500 שקל אבל כאן עזרנו להם יותר".

במקרה אחר סייעו לויזדה וחבריה לכלה שאביה לקה באירוע מוחי קשה. "הבת הייתה צריכה להתחתן אחרי שאבא שלה עבר אירוע מוחי קשה. עזרנו להם והבאנו מכשירי חשמל לבית. אחר כך הם בכו מרוב שמחה על הדברים", מספרת לויזדה, "הייתה לי חברה שסיפרה לי על ילדה יתומה מאבא. אימא שלה הייתה אלמנה שגדלה בבית שני ילדים אוטיסטים. החברה לא הסכימה למסור לי את הטלפון שלהם. משמיים אחרי כמה שבועות מישהי אחרת אמרה לי שיה לה משפחה שצריכה עזרה ואז התברור שזו אותה משפחה. עזרנו לכלה והאימא בכתה מרוב שמחה".

לויזדה גם מתייחסת למצב הקשה שהגיע בעקבות מגפת הקורונה ואומרת כי לדעתה אין ספק שכעת נראה בחודשים הקרובים יותר כלות הזקוקות לעזרה. "בטוח שהמצב עכשיו יותר עדין ויותר מתוח. יותר קשה. אנחנו משתדלות לעזור מעל מה שעזרנו להן עד היום. מי שעושה את המצווה הזו מקבל ישועות גדולות. מי שעוזר לכלות יתומות, הקדוש ברוך הוא מרחם עליו ומחזיר לו את מה שהוא צריך", היא אומרת.

לקבלת סיוע ותרומות: 052-714-7372



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר