באדיבות חדשות 13

תביעת נזיקין נגד בעלת הגן והצוות

הורי הילדים מגן הזוועות הגישו תביעה אזרחית נגד בעלת הגן ונשות הצוות. בקשת ההורים הייתה להורות על עיקול זמני של נכסיהן בטרם יוכלו לשנות בעלות

פורסם בתאריך: 8.12.20 11:03

הורי הילדים מגן הזוועה בחולון הגישו ביום ראשון תביעה אזרחית נגד בעלת הגן ונשות הצוות שתועדו מתעללות בילדים במהלך הקיץ האחרון. במהלך הדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, נענו ההורים להמלצת השופט עודד מאור, למשוך את התביעה ולהגישה מחדש לאחר קבלת כל הפרטים אודות הנזקים הרפואיים שנגרמו לכאורה לילדים שנפגעו.

בכתב התביעה דרשו ההורים מבית המשפט להטיל עיקולים על נכסיה של בעלת גן הילדים, זאת מתוך חשש כי יימכרו בקרוב. על פי כתב התביעה שהוגש בכוונת ההורים לתבוע מן הגננת והצוות סכום של 4.5 מליון שקלים.



בחודש אוגוסט האחרון, הורי ילדי הגן נחשפו לסרטונים שנשמרו על גבי מכשיר DVR שהיה מותקן בגן. מהסרטונים התגלה להורים, לתדהמתם, שצוות הגן ביצע לאורך תקופה ממושכת מעשי תקיפה והתעללות רבים, קשים ומחרידים, שככל הנראה רק חלקם הקטן נשמר על גבי המכשיר. בין היתר נצפו ביותר מ- 50 סרטונים שיח אלים ואגרסיבי, דחיפות, סטירות, חניקה, האבסה, השלכת פעוטות, מכות, בעיטות, צרחות וכיסוי הפעוטות בשמיכות מכף רגל ועד ראש, באופן שלא אפשר לפעוטות להוריד את השמיכות באופן עצמאי ומקרים מזעזעים נוספים. משטרת ישראל פתחה בחקירה ועצרה את מנהלת הגן וחמש הסייעות, בדיון המעצר קבע השופט מסארווה, כי: "התמונה המצטיירת מצפייה בסרטונים היא תמונה קשה של מקום אלים. המכנה המשותף של האירועים הוא נקיטה בדרכי פעולה אלימות של הסייעות כלפי הקטינים, כאשר הדמיון בין שיטות הפעולה מעלה חשד לגבי פעילות שיטתית שבוצעה שלא בהחלטה נקודתית של סייעת אחת או אחרת. "לאחר חמישה ימי מעצר שוחררו הגננת וחמש הסייעות למעצר בית בתנאים מגבילים, והפרקליטות מצויה בימים אלה בהליכי שימוע בטרם הגשת כתב אישום כנגדן. 32 מהורי גן הילדים החליטו לא להסתפק בהליך פלילי שתנקוט הפרקליטות, ושכרו את שירותיו של עו"ד ליאור קלוגמן ממשרד עורכי הדין קלוגמן לשם הגשת תביעה אזרחית על כלל הנזקים שנגרמו לקטינים עצמם בגין הפגיעות בגוף ובנפש וכן עילות חוזיות וכספיות נוספות.

לטענת ההורים, מיד לאחר התפוצצות הפרשה, מנהלת הגן שהיא גם בעלת הנכס ממנו פעל הגן פרסמה את הנכס למכירה באתר האינטרנט "יד 2", ובכך התכוונה לסכל את אפשרות ההורים להיפרע ממנה עם מתן פסק הדין בתביעה האזרחית. כמו כן, מכרה נכסים נוספים שבבעלותה, ביניהם את כל ציוד הגן, בסך של חצי מליון שקלים. עו"ד ליאור קלוגמן המייצג את ההורים בתביעה טוען כי "כתב התביעה הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כשבשלב זה עומדת העילה הכספית על סך של כמליון שקלים. מטבע הדברים, מאחר ומדובר בפעוטות שחלקם עדיין לא מדברים, גיבוש חוות הדעת על נזקיהם הגופניים והנפשיים צפויים לארוך זמן ממושך. כימות הנזקים שנגרמו לקטינים עשוי להגיע למיליוני שקלים ולכן הוגשה במקביל בקשה באופן שיאפשר את המשך ניהול ההליך לאחר קבלת חוות דעת  המומחים. לאור ההיקף הכספי הניכר של התביעה כולה, הגשנו גם בקשה דחופה למתן סעדים זמניים כדי להבטיח את פירעון סכום פסק הדין לכשיינתן. בקשת ההורים מבית המשפט הינה להורות על עיקול זמני לכלל נכסי הגננת וחמש הסייעות בכדי שלא יוכלו לבצע פעולות לשינוי הבעלות על הנכסים שלהן".

עוד הוסיף עו"ד קלוגמן: "מעבר לתביעה נזיקית ודרישות ההורים להשבת כספים בגין כשל תמורה, יש לתביעה מימד ציבורי – הגנה ומניעת התעללות בפעוטות וחסרי ישע. אנחנו מאמינים שבית המשפט צריך לשלוח מסר ברור של הרתעה לכל מי שמטפל בחסרי ישע. על כל מטפל ומטפלת בגני הילדים ובמסגרות אחרות, לדעת שנוסף על הענישה במישור הפלילי, יש למעשים נפשעים כאלה גם השלכות כספיות של ממש בתחום האזרחי, דבר שללא ספק יתרום להרתעה מפני פגיעה והתעללות בחסרי ישע".

ג.ל., אימא של אחד מילדי הגן מסרה: "הצפייה בסרטונים הייתה קשה מנשוא. הרבה מאד תעצומות נפש נדרשו לשבת מול המסך ובמשך שעות לצפות בהתעללות קשה ומזעזעת בילדים שלנו, שהיינו בטוחים שהגננת והצוות מסורים להם ונוכחנו לגלות שלא מסירות ולא דאגה היו בגן. הילדים שלנו הם האוצר לנו. אין לנו, ההורים, דבר חשוב ויקר מהם. אך מסתבר שכל מה שעניין את מנהלת הגן היה למהר ולהיפטר מנכסיה בכדי שלא יהיה לה כסף לפצות אותנו. לקחנו על עצמנו משימה, מעבר לשיקום הילדים שלנו במישור הפיזי והנפשי, לתבוע את הגננת והצוות ולעמוד על פיצוי מלא לכל הנזקים שלנו ושל הילדים".

עו"ד ליאור קלוגמן מסר לאחר הדיון: "הגשנו את כתב התביעה כנגד הגננת וחמש הסייעות עוד בטרם גובשו כלל הנזקים הפיזיים והנפשיים של הקטינים והוריהם, מכיוון שמדובר בפעוטות שמטבע הדברים קשה למומחים רפואיים לגבש חוות דעת רפואיות בפרק זמן כה קצר".

"בדיון שהתקיים היום ובהמלצת בית המשפט, הסכמנו למשוך את כתב התביעה והבקשה להטלת עיקולים ולהגישם מחדש לבית המשפט השלום, תוך שמירת הזכות לתקן בכל עת את סכום התביעה לאחר גיבוש כלל הנזקים וצירוף חוות דעת רפואיות. החשש כי לא יהיה להורים ממי להיפרע בתום ההליך קיים בלב ההורים ואף הובע בדיון".

עו"ד גיל סמרה המייצג את בעלת הגן מסר בשמה בתגובה: "מרשתי דוחה מכל וכל את הטענות. מדובר בטענות שקריות ויש בהן כדי להטעות. מרשתי לא עשתה דבר, ואם נעשו דברים היה זה בניגוד לדעתה והיא לא ידעה על כך דבר. הילדים היו אהבת חייה, אין לי ספק שבתום הבירור המשפטי טענות ההורים כלפי מרשתי יתבררו כשקריות. בידי ההורים אין כל ראיה ממשית התומכת בטענה כי מרשתי היא זו שפגעה בילדים. מרשתי לא ראתה כל התעללות ואף אחד לא הפנה תשומת לבה למצב חריג כלשהו וגם אין ראיה שנתנה הוראה כלשהי לנקוט ביד קשה ומתעללת. אין לשלוח לדבר עבירה ולא ניתן להטיל אחריות שילוחית על מרשתנו בגין מעשה פלילי ככל שבוצע על ידי אחר אף אם מדובר בעובדות שלה". 



תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר