תושבים יוצאים למאבק נגד פגיעה בחורשת דובנוב I צפו:

התושבים חוששים שהחורשה המפרידה בין הבתים לאזור התעשייה תיעלם. אולם בעיריית חולון מרגיעים

פורסם בתאריך: 2.12.20 15:48

לאחר יותר מ-50 שנה: האם חורשת דובנוב בדרך להיעלם? כך חוששים תושבי רחוב דובנוב בשיכון מפדה אזרחי, שבתיהם גובלים בחורשה הוותיקה, בעקבות תוכנית העירייה הכוללת בניית בית ספר במקום.



החורשה חוצצת בין הבתים האחרונים של שיכון מפדה אזרחי שברחוב דובנוב לבין מפעלי אזור התעשייה. מדובר בשטח ירוק שכבר עשרות שנים משמש את תושבי האזור נוהגים לעתים לטייל וכמו כן, חניכי תנועת הצופים נוהגים לקיים בו פעילויות. במסגרת תכניות העירייה, עתיד להיבנות בית ספר על חלק מן השטח, תוך כריתת עצים. החברה הכלכלית של עיריית חולון אף קיבלה את אישור פקיד היערות לביצוע עבודות אלה. תושבים מודאגים פנו אל קבוצת המשמר החברתי חולון שבראשו עומדת ליאורה פור, וכעת בכוונתם להיאבק בכוונה לכרות את העצים. "על העירייה לבצע שיתוף אמיתי עם התושבים בעת שינוי במרחב הציבורי", מסרה פור.

"אנחנו לא מוכנים שיפגעו באיכות החיים שלנו", אומר תושב השכונה, "השטח הזה קיים יותר מ-50 שנה וזה אזור החיץ שמפריד בין הבתים שלנו לבין אזור התעשייה. אנחנו לא מוכנים שיהיו כאן רק בניינים. איפה נוכל לטייל? איפה יוכלו חניכי שבט ארנון של הצופים להסתובב?" הוא מוסיף.

"בעיר לא חסרים שטחים שבהם היו יכולים לקיים את הפרויקט הזה, אבל בעירייה החליטו דווקא לעשות את זה בחורשה שליד הבתים שלנו. אנחנו מוכנים להציע חלופות אחרות. לא ניתן להרוס את החורשה", אומר התושב.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "מדובר בכריתת עצים שתגרום לפגיעה שולית אם בכלל בחורשה הקיימת והיא נדרשת לצורך הסטת קו ביוב ותיעול המיועד לצרכים עירוניים רחבים ובכלל זה בית ספר שחקים המתוכנן. לחברה הכלכלית לפיתוח חולון ניתן רישיון כריתה על ידי פקיד היערות, שאינו מותנה בקבלת היתר בנייה לבית הספר. יצוין, כי בשלב זה אין כוונה לבצע את כריתת העצים".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר