מנכ"ל תאגיד מי שקמה, אריק מולה, בישיבת המועצה אמש

צפו: מנכ"ל תאגיד המים בחולון מסביר מה מקור העלייה בחשבונות המים

כל ההצעות הנוגעות לחשבונות המנופחים ירדו מסדר היום במהלך הישיבה, אולם מנכ"ל "מי שיקמה" הסביר את המקור לצריכה המוגברת

פורסם בתאריך: 7.12.20 12:34

על רקע תלונות מצד תושבי חולון בנוגע לחשבונות המים המנופחים, אתמול (ראשון) עלה הנושא בישיבת מועצת העיר חולון. בישיבה הוצגו נתונים המצביעים על כך שהצריכה בבתי מגורים במחצית הראשונה של שנת 2020 עלתה ב-7.57 אחוזים, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019.

חבר מועצת העיר שחר האס (סיעת צעירים), הגיש הצעה לסדר וביקש מחברי המעוצה שיצביעו בעד הטמעת מערכת לזיהוי חריגות של צריכת מים. אך ברוב קולות ההצעה ירדה מסדר היום.

במהלך דבריו מנה האס כמה מקרים של תושבים שפנו אליו בעקבות עלייה בחשבונות המים. תשובת ראש העירייה, מוטי ששון, הייתה כי "השר למשאבי מים, זאב אלקין, הקים בימים אלה ועדה ציבורית בראשות כרמל שאמה, ראש עיריית רמת גן. מטרת הוועדה היא לבחון את רמת איכות השירות ואת רמת שביעות הרצון של התושבים, מתאגידים המים העירוניים. לאור זאת, אני מציע להמתין למסקנות הוועדה ולפעול על פיהן".



הדיון וההצעות לסדר בעניין חשבונות המים I צפו: 

תשובתו של מנכ"ל תאגיד מי שקמה לטענות I צפו: 

גם חברת המועצה קרן גונן הגישה הצעה לסדר שביקשה להקים מנגנון בקרה בנושא, אול גם הצעתה ירדה מסדר היום. חברת המועצה, אלינור מטלון, אף ביקשה לקבל דוחות צריכת מים ביתית לפי חודשים משנתיים האחרונות, לפר תושב. מוטי ששון אמר בנושא כי "המשמעות של הוצאת 50 אלף חשבונות המופקים כל חודשיים היא שיש להוציא במשך שנתיים כ-600 אלף רשומות. אין לנו את היכולת והמשאבים להפיק. נתוני הצריכה מושפעים ממספר נפשות בכל תקופה, העתקת מגורים ועוד מקרים רבים".

חבר המועצה האס אמש

בעקבות התלונות הרבות וההצעות לסדר, הגיע לישיבת המועצה מנכ"ל תאגיד מי שקמה, אריק מולה, על מנת לתת תשובות מטעם התאגיד לטענות שהשמיעו חברי המועצה בשם תושבי העיר שפנו אליהם. "כשאתה נמצא יותר בבית אתה גם צורך יותר מים", השיב מולה, "בדקנו את הנושא הזה בין ינואר לאוגוסט 2020 והייתה עלייה של כמעט שבעה אחוזים בצריכת המים".

עוד הוסיף מנכ"ל התאגיד כי יסכים לשתף פעולה עם כל בדיקה שהיא ולקבל ביקורת במידת הצורך, יחד עם זאת דחה את ההצעה להתקין מנגנון בקרה של מדי מים נוספים. "כל ביקורת היא ביקורת בונה. אנחנו שמחים ללמוד מביקורת", אמר מולה, "כל עוד שהיא עניינית והוגנת. להניח מדי מים מקבילים למדי המים שלנו, לא הייתי אומר שזו הצעה טובה. מדי מים שנמצאים אחד ליד השני יכולים להשפיע אחד על השני. השר מינה וועדה שתבדוק את כל התלונות האלה, אנחנו בשמחה רבה נשתף פעולה".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר